  • 11. Data: 2019-05-22 16:01:29
    Temat: Re: Kosiarka spalinowa z napędem i elektrycznym rozrusznikiem
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-05-21 o 23:55, Uzytkownik pisze:

    > Zastosowanie domowe do koszenia częstego ok. 800-1000m2 i od czasu do
    > czasu do ok. 4500m2, ale to od czasu do czasu to raczej kosą, bo robię
    > to ze 3-4 razy w roku i trawa za wysoka dla kosiarki.

    Koza lub jeszcze lepiej owca.

  • 12. Data: 2019-05-22 16:18:52
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 22 May 2019 16:01:29 +0200, nadir wrote:

    > Koza lub jeszcze lepiej owca.

    Owca, w sensie jedna? Nie żartuj. 1000m2 to tyle co nic, nie ma co marzyć
    o owcy, szkoda dziewuchy.

    No chyba że mowa o tych 4500m2, to tutaj można ew. pomyśleć o dwóch lub
    maks. trzech młodych barankach, ale OP zdaje się dysponować tymi 4500m2
    tylko "od czasu do czasu"...

    Mateusz

  • 13. Data: 2019-05-22 18:26:45
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Owca, w sensie jedna? Nie żartuj. 1000m2 to tyle co nic, nie ma co marzyć
    > o owcy, szkoda dziewuchy.

    Nie no, na obu areałach. Pól hektara na owce, to chyba jest OK?

    > No chyba że mowa o tych 4500m2, to tutaj można ew. pomyśleć o dwóch lub
    > maks. trzech młodych barankach, ale OP zdaje się dysponować tymi 4500m2
    > tylko "od czasu do czasu"...

    Od czasu do czasu to on to obrabia, a owca może cały czas trawkę zażerać.

  • 14. Data: 2019-05-22 19:32:32
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 22 May 2019 18:26:45 +0200, nadir wrote:

    > Nie no, na obu areałach. Pól hektara na owce, to chyba jest OK?

    5500m2 Na 2-3 baranki, to tak, jak najbardziej - jeśli faktycznie taki
    obszar jest dostępny i w całości pokryty trawą.
    Jedną samotną owcę trzymać to byłoby natomiast okrucieństwo.

    Przy czym wodę trzeba nosić (lub dolewać) codziennie, jeśli na działce
    brak strumyka. Do tego jakieś małe schronienie, no i tachanie siana od
    listopada do kwietnia. Generalnie to bardzo fajna sprawa jest, ale z
    wypowiedzi OP wnioskuję, że ten raczej poszukuje stuprocentowej,
    spalinowej wygody.

    Mateusz

  • 15. Data: 2019-05-22 20:49:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir pisze:

    > Koza lub jeszcze lepiej owca.

    Ale z elektrycznym rozrusznikiem?!

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2019-05-23 09:58:51
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-05-22 o 18:26, nadir pisze:

    > Nie no, na obu areałach. Pól hektara na owce, to chyba jest OK?

    > Od czasu do czasu to on to obrabia, a owca może cały czas trawkę zażerać.

    Owca jest przetwornikiem trawa -> brązowa papka.
    Jak znajdziesz owce, które korzystają z toalety, to masz ładny trawnik.
    Jak nie znajdziesz takiej rasy, albo sam nie nauczysz, to masz pole
    minowe, choć ładnie wystrzyżone ;)

    --
    viktorius

  • 17. Data: 2019-05-23 10:13:26
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 23 May 2019 09:58:51 +0200, viktorius wrote:
> [...]
    > Jak znajdziesz owce, które korzystają z toalety, to masz ładny trawnik.
    > Jak nie znajdziesz takiej rasy, albo sam nie nauczysz, to masz pole

    Bez przesady, owca to nie krowa, żeby placki waliła. Owcze bobki u
    zdrowego osobnika są praktycznie niezauważalne w trawie i w
    przeciwieństwie do np. końskich odchodów, które potrafią leżeć na polu
    ponad rok, owcze rozkładają się po pierwszym deszczu. No i przyciąga to
    ptaki, np. takie jak mój znajomy, przydomowy Dudek:

    https://imgpile.com/images/1xQbpN.jpg

    Poza tym, jak kosisz to też z trawą musisz coś zrobić - albo zostawić by
    gniła na miejscu, albo wyrzucić i po czasie nawozić sztucznie kiedy już
    ziemia odda wszystko co miała...

    Mateusz

  • 18. Data: 2019-05-23 10:51:19
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Ale z elektrycznym rozrusznikiem?!

    Paralizator i pod ogon ;)

  • 19. Data: 2019-05-23 11:11:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    >
    > Poza tym, jak kosisz to też z trawą musisz coś zrobić - albo zostawić by
    > gniła na miejscu, albo wyrzucić i po czasie nawozić sztucznie kiedy już

    Proszę szanownych interlokutorów ja potrzebuję kosiarki, która będzie
    robiła "wrrrrrrrrrr", a nie "meeeeeee" czy "beeeeeee", bo się z
    sąsiadami nie dogadam. Co sobotę sąsiedzi grypsują i co chwilę raz z
    lewej, a raz z prawej dobiegają odgłosy grypsery "wrrrrrrrrr",
    "wrrrrrrrrr" ...

    Kupię kosiarkę, która będzie robiła "beeeeeee" to powiedzą, żem baran, a
    jak kupię taką, która będzie robiła "meeeeee" to powiedzą, żem kozy
    wydłubał, a teraz mam muchy w nosie. Ponieważ nie jestem autochtonem to
    chciałbym się jakoś zasymilować i chcę, aby przestali opowiadać, że jako
    jedyny we wsi nie grypsuję ;)

  • 20. Data: 2019-05-23 11:26:45
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-22 o 10:48, Piotrek Paradysz pisze:
    > Ja nie mam ale widzę jak pracuje na trawnikach pod Pałacem w Łańcucie. Trawniki
    wyglądają ładnie, widzę już to kilka lat wiec raczej się im sprawdza a jest tam co
    kosić

    Ale ja już mam maszynkę do strzyżenia włosów. Potrzebuję kosiarki, a nie
    środka zastępczego.

    Poza tym w moim przypadku taka zabawka się nie sprawdzi, bo teren nie
    jest idealnie płaski, a do tego ta większa część jest nieodgrodzona od
    sąsiadów i musiałbym po całej wsi ganiać, jakby "poszła w długą". Choć
    może to i by był sposób na wytłumaczenie. Wychodziłbym rano i wracał
    późnym wieczorem "zawiany" tłumacząc się "kochana małżonko moja
    przełożona i to wielokrotnie, ja tylko "maszynki" szukałem, a ta aż do
    baru uciekła i za cholerę nie chciała z niego wyjść. Musiałem podstępem
    ją upić i po pijanemu wyprowadzić :)