  • 1. Data: 2016-11-24 17:35:22
    Temat: Kostka brukowa. Czy dobrze?
    Od: Lucky <l...@g...com>

    Witam,
    Co o tym myślicie?

    https://drive.google.com/open?id=0B_vYZ5-akTvFYmsxSE
    Jid0R6a0U
    https://drive.google.com/open?id=0B_vYZ5-akTvFQW9IUz
    MtWU1NZmM
    https://drive.google.com/open?id=0B_vYZ5-akTvFbGN6an
    JfTk5mWGs
    https://drive.google.com/open?id=0B_vYZ5-akTvFRFlFc1
    ROTWlBMzA
    https://drive.google.com/open?id=0B_vYZ5-akTvFaXMwc1
    doOTlaOTg
    https://drive.google.com/open?id=0B_vYZ5-akTvFbThDWH
    l2UVR0OXM
    https://drive.google.com/open?id=0B_vYZ5-akTvFakJGej
    NLdEJLN0U

    Dzięki

  • 2. Data: 2016-11-24 17:42:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mysle ze bylo by lepiej jak bys kupil kostke do ukladania lukow i rombow.

  • 3. Data: 2016-11-24 22:42:20
    Temat: Re: Kostka brukowa. Czy dobrze?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Lucky" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Inwestor chciał mieć zrobione tanio i jak widać wykonawca stanął na
    wysokości zadania. :)
    Albo wykonawca bez wyobraźni podjął się zadania, w którym nie miał zupełnie
    doświadczenia.

    To białe, to kabel elektryczny? Zakopany w gruncie wytrzyma około 5 lat.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2016-11-25 13:22:57
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 24.11.2016 o 22:42, yabba pisze:
    > To białe, to kabel elektryczny? Zakopany w gruncie wytrzyma około 5 lat.
    No nie wiem, czy tylko 5 lat.
    Ja mam zakopany płytko kabel telefoniczny od domu do furtki około 40
    metrów. Leży już 35 lat i nic się nie dzieje, a nie jest to kabel ziemny.
    Od napędu bramy wjazdowej mam kabel typu YKY położony w warstwie
    podsypki z piasku pod kostkę. Leży od 2002 i nic się nie dzieje.
    Jacek

  • 5. Data: 2016-11-25 14:43:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-11-24 o 17:35, Lucky pisze:
    > Witam,
> [...]

    Dobre miejsce na fugę.

  • 6. Data: 2016-12-03 13:34:57
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Inwestor chciał mieć zrobione tanio i jak widać wykonawca stanął na
    >wysokości zadania. :)

    Jakie konkretnie masz uwagi?

  • 7. Data: 2016-12-03 14:57:05
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Ghost" <n...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jakie konkretnie masz uwagi?

    To co widać na zdjęciach:
    - niespasowane kostki, do robienia łuków powinny być w kształcie trapezu
    - niepodocinane pod odpowiednim kątem krawężniki
    - kable wyprowadzone bez żadnej osłony - peszla, arota czy nawet zwykłej
    plastikowej rurki
    - można przypuszczać, że ten biały kabel jest zwykły YDY, a z tego co
    zaobserwowałem, to ma on ograniczoną żywotność po zakopaniu w ziemi. Chyba,
    że to wszystko są kable ziemne, wtedy jest OK.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2016-12-03 15:07:44
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Od napędu bramy wjazdowej mam kabel typu YKY położony w warstwie podsypki
    > z piasku pod kostkę. Leży od 2002 i nic się nie dzieje.

    Znam przypadek, że wykonawca parkingu z kostki brukowej przy dużym serwisie
    samochodowym położył "po taniości" kable YDY do zasilania kamer i stróżówki
    przy bramie. Po kilku latach, po każdej większej ulewie, jak grunt przemogł
    na większą głebokość, to wyrzucało zabezpieczenia nadprądowe. Pokruszyła się
    izolacja na kablach.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2016-12-03 23:10:05
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]

    >- niespasowane kostki, do robienia łuków powinny być w kształcie trapezu
    >- niepodocinane pod odpowiednim kątem krawężniki

    Nie wyglada to perfekcyjnie, ale ja bym sie bardziej bal o te zbyt ściśle
    spasowane kostki

> [...]
    >zaobserwowałem, to ma on ograniczoną żywotność po zakopaniu w ziemi. Chyba,
    >że to wszystko są kable ziemne, wtedy jest OK.

    Tu nie wiadomo czy te punkty w ogole byly zalezne od wykonawcy - bo moze byc
    tak, ze inwestor sobie sam te kable organizowal, a wykonawca zrobil jak
    kazali i tym co dali

  • 10. Data: 2016-12-04 00:20:24
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    .pl...

    > Nie wyglada to perfekcyjnie, ale ja bym sie bardziej bal o te zbyt ściśle

    Co jest złego w dobrze spasowanej kostce?

    > Tu nie wiadomo czy te punkty w ogole byly zalezne od wykonawcy - bo moze
    > byc tak, ze inwestor sobie sam te kable organizowal, a wykonawca zrobil
    > jak kazali i tym co dali

    Dlatego napisałem, że albo wykonawca źle wykonał powierzone zadanie albo
    inwestor kazał robić najtaniej kosztem jakości.
    Nie znając wszystkich aspektów tego zlecenia, trudno wyrokować.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba