  • 91. Data: 2018-01-11 17:58:33
    Temat: Re: Koszt budowy domu 2018 - dokładne wyliczenia i omówienie
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wartosci tej kamienicy nie znam ale znana jest wartosc kamienicy przy Noakowskiego w
    Warszawie. W telewizji mowili ze tam jest ok 60 mieszkan. W Lodzi i innych duzych
    miastach pewno z wyjatkiem Krakowa bedzie pol ceny warszawskiej. Kamienice tanie jak
    barszcz. Dziewiec rodzin kupilo w Lodzi 2 kilometry od centrum kamienice do remontu.
    Kupili ja za niecale 500 tysiecy. Z remontem kosztowala ich troche ponad milion
    zlotych. Wiem to bo dziecko jest jednym z wspolwlascicieli. Oni zaplaca z jeden
    procent, wyjdzie z tysiac zlotych na rodzine rocznie.

  • 92. Data: 2018-01-11 18:30:45
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Nie - nie bylo tak zle. Pompa ok 20tys, kotlownia ok 3.5-4tys, dwa
    odwierty + zakopywanie dobiegow, zgrzewania itp lacznie ok 22tys.
    Firma ma tyle roboty do wiercenia w "twardym", ze czekalem na nich
    prawie pol roku.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  • 93. Data: 2018-01-11 18:35:32
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Nie chodzi o to, zeby bylo na bogato - tym bardziej ze jestem srednio
    towarzyski i raczej tlumow u siebie nie przewiduje i chwalic sie nie mam
    komu:)
    Ma byc w miare wygodnie i w miare tanio w eksploatacji, tak bym (jesli
    dozyje) mogl z emerytury oplacic dom i by starczylo na jedzenie:)

    Moja babcia tuz przed przejsciem na emeryture pod koniec lat 80-tych
    wybudowala dom z przybudowka - lacznie ok 190m2 mieszkalnej plus pow.
    uzytkowa w postaci piwnicy itp. Lacznie bylo tego z 240m2.
    Na starosc siedziala w jednym pomieszczeniu i dogrzewala sie Farelka -
    bo nie bylo jej stac na oplacenie rachunkow za gaz gdy ogrzewala
    wszystkie pomieszczenia.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 94. Data: 2018-01-11 18:54:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 11 Jan 2018 18:30:45 +0100, gobo

> [...]
    > odwierty + zakopywanie dobiegow, zgrzewania itp lacznie ok 22tys.
    > Firma ma tyle roboty do wiercenia w "twardym", ze czekalem na nich

    Coś tania ta pompa jak na Junkersa. ;) Ale już sobie przypomniałem, że tam
    nie miałeś dużego zapotrzebowania i się upierałeś na te odwierty zamiast
    deczko lepiej docieplić i powietrzną zamontować za 25 zamiast 48. ;P

    Ja planuję (polską) PC 8kW w sumie za 30k z kotłownią i wymiennikiem
    poziomym (a to cena bez kiwnięcia palcem, robione przez instalatora od A do
    Z, więc jak pogmeram sam w ziemi, i powalczę z rurą to powinno wyjść
    taniej).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 95. Data: 2018-01-11 18:57:52
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Przedstaw te wyliczenia.

    no właśnie je przytoczyłeś.

    > Oczywiście, bo samochodzik z silnikiem spalinowym
    > to ma sprawność 100%. Ot, takie cudo.to twoja teza, czy wynika to z tego co ja
    napisałem?
    nie chce mi sie kopać z koniem wiec skrótowo napisze. polskie
    elektrownie maja sprawność niewiele wyższą niż silniki spalinowe.
    wyższą, ale tą energię musisz przesłać (sprawdź ile będziemy płacić za
    przesył i zamien to na procenty) przetransformować urządzeniami o
    _stosunkowo_ niskiej (80%) sprawności na prąd stały, wpakować do
    akumulatora, odzyskać zaledwie 60-70% tyle matematyki. porównaj to teraz
    do sprawności silnika spalinowego.
    na trasie 300km gówno pojedziesz elektrykiem. w korku - w naszym
    klimacie, elektryk "pali" przez pół roku kilka kilowatogodzin na
    ogrzewanie. ogrzewanie dla silnika spalinowego jest odzyskaniem
    straconej mocy. z klimą nie jest to takie oczywiste, ale silnik
    spalinowy z załączoną klimą spali ciut więcej, elektryczny -10-20
    procent średniej mocy potrzebnej do jazdy.

    Teraz ekologia. piszesz - diesel z wyciętym dpfem. ale dlaczego? Bo nasz
    system badania i dopuszczania pojazdów jest wadliwy? To niema nic
    wspólnego z ekologią! Jeśłi chcesz robić na ten temat prace dyplomową,
    to porównaj koszty ekologiczne budowy tesli, a właściwie jej
    akumulatorów, do autka które spala bezyne na rozruch a jeździ używając
    lpg. A zakończ to taką myślą. jeśli zamiast kupować teslę za worek
    złota, którego uzyskanie wiąże się z mnóstwem wysiłku, zarobków, które i
    tak na końcu wiążą się z wydobywaniem węgla w chinach, kupisz małe autko
    na lpg, a resztę pieniedzy przeznaczysz na ekologie, to co będzie lepsze
    dla planety? Dlatego irytują mnie hasła że auta elektryczne są
    ekologiczne. Nie jest tak z definicji. one mogą być ekologiczne, gdy sa
    ładowane są ze źródeł odnawialnych - czyli nie w polsce, w sposób
    minimalny używają ogrzewania i klimy, i produkcja/utylizacja
    akumulatorów jest nie szkodliwa (lub szkodzi minimalny, przewidywalny
    sposób)

    ToMasz

  • 96. Data: 2018-01-11 19:04:44
    Temat: OT Re: Koszt budowy domu 2018 -O kamerach IP, nie czytać
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jakie konkretnie?
    przepraszam, posklejaj sobie. Kup wszystko z jednej prafi, nie mieszaj,
    bo to utrudnia konfiguracje.

    https://www.aliexpress.com/item/Wide-Angle-150-Degre
    e-CCTV-Lens-2-8mm-HD-Small-CCTV-Camera-Fixed-Board-L
    ens-2/32557585190.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.siW1U2

    https://www.aliexpress.com/wholesale?minPrice=15&max
    Price=&isBigSale=n&isFreeShip=n&isNew=n&isFavorite=n
    &isMobileExclusive=n&isLocalReturn=n&shipCountry=PL&
    shipFromCountry=&shipCompanies=&SearchText=mini+ip+c
    amera&CatId=0&SortType=price_asc&initiative_id=SB_20
    180111100054&needQuery=y&groupsort=1

    https://www.aliexpress.com/item/IP-Camera-Mini-2-8mm
    -16mm-Multi-Lens-choosing-1080P-960P-720P-Security-S
    urveillance-Camera-2MP/32821869849.html?spm=2114.sea
    rch0104.3.21.m4DcJ3&ws_ab_test=searchweb0_0,searchwe
    b201602_1_10152_10151_10065_10344_10068_10342_10343_
    10340_10341_10084_10083_10613_10304_10615_10307_1061
    4_10301_10059_10314_10534_100031_10604_10103_10142,s
    earchweb201603_6,ppcSwitch_5&algo_expid=110461af-68d
    d-42c3-b3b0-181bf5d350a0-6&algo_pvid=110461af-68dd-4
    2c3-b3b0-181bf5d350a0&priceBeautifyAB=0

    https://www.aliexpress.com/item/DC-5V-2A-SD-Card-SLO
    T-Audio-IP-Camera-Wireless-Indoor-Dome-IP-Camera-Aud
    io-With/32599068423.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.siW1U
    2

    https://www.aliexpress.com/item/Mini-HD-720P-960P-IP
    -Camera-Audio-With-External-Pickup-Microphone-Securi
    ty-Dome-Indoor-Camera-IP/32430552026.html?spm=a2g0s.
    9042311.0.0.siW1U2

    https://www.aliexpress.com/item/Mini-HD-720P-960P-IP
    -Camera-Audio-With-External-Pickup-Microphone-Securi
    ty-Dome-Indoor-Camera-IP/32430552026.html?spm=a2g0s.
    9042311.0.0.dJOPRu

    https://www.aliexpress.com/item/HD-H-264-720P-IP-Hid
    den-Covert-Camera-Motion-Detector-HD-PIR-STYL-wired-
    IP-Camera/32223423944.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.dJO
    PRu

    https://www.aliexpress.com/item/HD-IP-Camera-720P-10
    80P-Surveillance-Indoor-Dome-Cam-2MP-CCTV-IP-Securit
    y-Camera-Network-Onvif/32623968992.html?spm=a2g0s.90
    42311.0.0.dJOPRu

    https://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-720P-H
    -264-1-0-Megapixel-HD-ONVIF-IP-Camera-Indoor-24pcs-I
    R-LEDs/1585259040.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.dJOPRu

    https://www.aliexpress.com/item/1280-720P-3-0MP-Lens
    -Mini-Dome-IP-Camera-ONVIF-2-0-Indoor-720P-IR-CUT/20
    07566374.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.EDyfyh

  • 97. Data: 2018-01-11 19:12:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 11 Jan 2018 18:57:52 +0100, ToMasz

    > nie chce mi sie kopać z koniem

    To następnym razem wcale nie zaczynaj, bo skrótowo to sobie możesz przez
    las przejść... Ja skorzystam z takiego prawa do oszczędzenia konia i nie
    będę komentować tego twojego tendencyjnego wywodu opartego jedynie na
    powszechnie znanych i powielanych ogólnikach.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 98. Data: 2018-01-11 19:14:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bo niestety tak to sie konczy. Wieksza powierzchnia jest potrzebna jak sa dzieci. Jak
    sie wyprowadzaja wieksza powierzchnia robi sie kosztownym balastem. A na starosc
    liczy sie zeby blisko do sklepu, lekarza bylo. Zeby w miare dobry i szybki dojazd do
    przychodni rehabilitacyjnej byl. Apteka tez ma byc pod reka. W promieniu trzystu
    metrow mam cztery apteki. W kazdej inne ceny. Roznice w granicach trzydziestu
    procent. Sklepow spozywczych i miesnych z dziesiec jest w zasiegu wzroku. Do
    najblizszego mam 2 metry od bramy. Na zadupiu jest jeden sklep z cukrem po 4,50 i
    maslem po 8,50 za paczke. Jedna apteka z najdrozszymi w okolicy lekami. No i bezcenne
    jest zasyfione ponad wszelka miare powietrze tam gdzie jest budownictwo
    jednorodzinne. W centrum lodzi jak spadnie snieg to jest dwa tygodnie bialy. W
    Nowosolnej po tygodniu jest szaro czarny. Nowosolna byla kiedys wioska a teraz jest
    wlaczona do lodzi. W Nowosolnej jest tylko niska zabudowa jednorodzinna.

  • 99. Data: 2018-01-11 20:40:25
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, January 11, 2018 at 6:57:55 PM UTC+1, ToMasz wrote:
> [...]
    > minimalny używają ogrzewania i klimy, i produkcja/utylizacja
    > akumulatorów jest nie szkodliwa (lub szkodzi minimalny, przewidywalny

    Oczywiscie masz racje, to lansowanie elektrykow ma jednak sens w duzych
    aglomeracjach, ktore dusza sie od spalin. Cos za cos - wieksza emisja w odludnym
    terenie (elektrownie), zero w miejscach gesto zaludnionych. Liczac np. emisje CO2
    wyjdzie to na minus... Natomiast elektryk na dluzsze trasy w chwili obecnej zadnego
    sensu nie ma, wrecz przeciwnie...

    WS

  • 100. Data: 2018-01-11 20:56:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 stycznia 2018 15:05:07 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jakies 0,35% zaplaci. W domach z mieszkaniami do najmu stawki sa duzo nizsze.

    O kurde to u Ciebie w Łodzi już to prawo obowiązuje? ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.