  • 121. Data: 2018-01-13 11:04:43
    Temat: Re: Koszt budowy domu 2018 - dokładne wyliczenia i omówienie
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 19:46:10 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Drogi w większości są państwowe.
    Dobrze że napisałeś "w większoścxi"
    Opłaty za autostrady na A jakimś tam kilka dni temu nie Państwo podniosło tylko
    Kulczyk

  • 122. Data: 2018-01-13 11:24:59
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 13 stycznia 2018 11:04:45 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Dobrze że napisałeś "w większoścxi"
    > Opłaty za autostrady na A jakimś tam kilka dni temu nie Państwo podniosło tylko
    Kulczyk

    Ale o czym my mówimy - o 0,001% dróg w Polsce? :)
    Reszta jest państwowa i prędzej mi kaktus urośnie niż pojawią się w nim
    ładowarki i jeżdżenie nimi będzie nadal opłacalne. Na moje to wraz z
    upowszechnianiem się elektryków - ich ceny będą spadać (bo większa
    produkcja, czyli niższy koszt ale i technologia akumulatorów powoli
    idzie do przodu) ale cena eksploatacji będzie powoli szła w górę. Państwo
    nie pozwoli sobie na utratę takiej ilości podatków (z tytułu zmniejszenia
    zakupu normalnego paliwa :) Koszt paliwa to 1 pln na stacji, resztę zgarnia
    państwo. Czyli obecnie w domu jak za kWh płacimy 0,6 pln tak do samochodu
    elektrycznego będziemy niecałe trzy złote. A jeszcze energetyka będzie
    musiała modernizować ostro swoją sieć, co może przełożyć się na wyższy
    koszt prądu dla wszystkich. Może przestać być tak tanio.. :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.