  • 11. Data: 2018-01-08 14:38:36
    Temat: Re: Koszt budowy domu 2018 - dokładne wyliczenia i omówienie
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-08 o 11:51, Budyń pisze:
> [...]
    dolicz. Na razie go nie ma ale za dziesiec lat moze byc.
    > cztery? 5? moze 8 albo 15, z palca to ssane
    >
    > w kazdym razie nawet 2% da ci mocno w d.... bo nie kto inny zaplaci tylko lokator
    >

    > b.

    Po doliczeniu dodatkowych kosztów obsługi tego podatku oraz
    spowodowanych wejściem tego podatku. Przecież jak wejdzie taki podatek
    to wszyscy podniosą koszty swoich usług, bo wzrosną im koszty. Skoro
    właściciel mieszkania będzie musiał więcej zapłacić panu Zenkowi za
    uszczelnienie dachu czy pomalowanie ścian czy też panu Józkowi za
    posprzątanie podwórka itd. to siłą rzeczy będzie musiał od Kogutka
    ściągnąć więcej kasy, żeby tamtym zapłacić. Nie dość, że Kogutek będzie
    musiał zapłacić ten podatek to jeszcze będzie musiał pokryć wzrost
    kosztów usług.

    Kogutek jest naiwny i myśli, że jak pojawi się podatek katastralny to w
    ustawie, która go wprowadzi będzie zapis: "Nie dotyczy Kogutka".

  • 12. Data: 2018-01-08 14:45:50
    Od: quent <x...@x...com>

    On 08.01.2018 14:38, Uzytkownik wrote:
    > Kogutek jest naiwny i myśli, że jak pojawi się podatek katastralny to w
    > ustawie, która go wprowadzi będzie zapis: "Nie dotyczy Kogutka".

    Otóż to!
    I takich naiwnych Kogutków jest mnóstwo.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 13. Data: 2018-01-08 14:50:06
    Od: quent <x...@x...com>

    On 08.01.2018 14:31, Lisciasty wrote:

    > Ja mam 2 kominy, mimo że mam PC i WM ;)

    Mam identycznie z tym, że w jednym mam wyrzutnie z WM i kanał do kotła
    kondensacyjnego a drugi mam awaryjnie jak z jakiegoś powodu będę musiał
    kiedyś palić np. w kozie. Teraz stoi bezużytecznie, choć ostatnio chodzi
    mi po głowie aby zamontować na nim wentylator, żeby mi z kuchni wyciągał
    opary znad kuchenki :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 14. Data: 2018-01-08 15:45:00
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 07 Jan 2018 18:29:51 -0800, Zenek Kapelinder wrote:
    > Tak od jednego do czterech pieciu procent wartosci rocznie podatku
    > katastralnego dolicz. Na razie go nie ma ale za dziesiec lat moze byc.

    Jeśli będzie, to przecież nie w takiej wysokości. Kilka procent podatku
    od wartości nieruchomości, co roku, to konfiskata a nie podatek.

    Ja sam płacę podatek tej natury, bo tutaj istnieje on od Napoleona, ale
    to nie kilka procent, tylko raczej 0.2-0.3% wartości nieruchomości, co
    roku. A jak sądzę polska wersja, jeśli taka powstanie, będzie wzorować
    się na tym a nie wymyślać swoje wynalazki.

    Przy czym tutaj podstawą jest nie tyle wartość nieruchomości, co wysokość
    ewentualnego wynajmu. Czyli płacę za "potencjalny zysk który osiągnąłbym
    wynajmując komuś mój dom sam będąc bezdomnym".

    Mateusz

  • 15. Data: 2018-01-08 15:58:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kiedys troche poobserwowalem stawki. Wlasne mieszkanie w super dzielnicy moze miec
    stawke i 10% rocznie. Ale podobne wlasne mieszkanie w malo atrakcyjnej dzielnicy
    mialo w tym samym czasie 1,5%. A wynajmowane mieszkanie o podobnym metrazu w budynku
    z mieszkaniami do najmu mialo stawke taka jak caly budynek czyli ok 0,35%. Jak zrobia
    ten podatek to podobne beda stawki. Beda stawki zatwierdzone przez sejm i beda rozne
    w zaleznosci od przeznaczenia nieruchomosci. I to nie beda wysokie stawki, na
    przyklad w niemczech od 0,2 do 1%. Ale gminy dostana mozliwosc stosowania
    wspolczynnikow poprawkowych na standard. W niemczech ustawowa stawka maksymalna 1% a
    srednia wychodzi niecale 2%. Rzadzacy nie boja sie wlascicieli domkow. Boja sie
    mieszkancow blokowisk.

  • 16. Data: 2018-01-08 16:00:12
    Od: l...@g...com

    Licząc przeciętnie wartość nowego domu 500 tysięcy, to przy stawce 0,3% będzie to
    1500 zł.
    Każda partia, która to wprowadzi straci głosy właścicieli.

  • 17. Data: 2018-01-08 16:08:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bedzie zapis ze najmniej ma dotyczyc Kogutka. Co do wzrostu cen roznych. Gospodarka
    rynkowa ma to do siebie ze zawsze w niej sie znajdzie ktos kto istniejcy wyrob czy
    usluge w dzisiejszej jakosci zrobi taniej niz w dzisiejszej cenie a w dzisiejszej
    cenie zrobi w wyzszej jakosci. Dzisiaj na ceny na wplyw swiatowa koniunktura, maslo,
    jajka, a nie to ze jeden producent jajek podniesie ceny. Jak podniesie to nie
    sprzeda.

  • 18. Data: 2018-01-08 16:21:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    0,3 to bedzie w wielkiej plycie. W domkach bedzie minimum 1%. A jak wprowadza system
    z amortyzacja to tez straca wyborcow? Wartosc czterdziestoletniego prawie
    zamortyzowanego domu wartego na poczatku 500 tysiecy bedzie wynosila 70 tysiecy.
    Podatek wyniesie przy jednym procencie 700 zlotych rocznie. To cztery paczki fajek
    albo litr marnej wodki miesiecznie. Tych co w takiej sytuacji by sie obrazili na
    rzadzacych bedzie za malo zeby mialo to wplyw na wyniki wyborow. Poza tym nawet jak
    by ci co wprowadzili taki podatek przegrali w wyborach to nowi go nie zlikwiduja.
    Jedni wprowadzili 23% vat. Przegrali wybory i na razie jeszcze 23% VAT obowiazuje.
    Sadzisz ze przegrali przez 1% VAT?

  • 19. Data: 2018-01-08 17:47:53
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 16:21:48 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > 0,3 to bedzie w wielkiej plycie. W domkach bedzie minimum 1%. A jak

    Nie kogutek - oni nigdy sobie nie dopierdolą podatku :)
    Zawsze najwięcej straci najbiedniejszy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2018-01-08 18:07:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-01-08 o 14:31, Lisciasty pisze:

    > Ja mam 2 kominy, mimo że mam PC i WM ;)

    No patrz a wielu zwolenników PC i WM na tu i nie tylko twierdzi, że
    kominy to pieniądze wywalone w błoto.
    Że za cenę komina można mieć PC i/lub WM, to jak to jest, wywalasz
    pieniądze w błoto?;)