  • 1. Data: 2017-09-21 18:44:59
    Temat: Koszty robocizny - czy czasem już komuś nie odbija??
    Od: Marek <f...@f...com>

    Miałem już o tym pisać wcześniej, przy okazji kosztorysu parteru ale
    teraz zbieram oferty wykonawców dachu. Dach ok 340m2. Koszt robocizny
    32tys. na 3 ludzi (kuj-pom). Czas wykonania 2-3tyg. No żesz kur...
    Robię w IT i na prawdę trzeba mocno się nagimnastykowac by
    miesięcznie zarobić 30 tys a oni to nawet w miesiąc nie zarabiają...
    Czy to nie jest przegięcie?? Rozumiem, gdyby to była praca sezonowa,
    raz czy dwa razy w roku taka fucha ale oni robią non stop, terminy
    zajęte na rok do przodu. Jak można brać 32tys za dwa tygodnie
    pracy??

    --
    Marek

  • 2. Data: 2017-09-21 19:02:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2017 o 18:44 Marek <f...@f...com> pisze:

> [...]
    > roku taka fucha ale oni robią non stop, terminy zajęte na rok do
    > przodu. Jak można brać 32tys za dwa tygodnie pracy??

    Widocznie można.
    Zmień branżę i rób dachy.
    Nie bierz tego osobiście ale nie cierpię takiego porównywania.
    Za drogo - zrób sam, nie umiesz to płać.

    TG

  • 3. Data: 2017-09-21 19:20:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marek pisze tak:

> [...]
    > ale oni robią non stop, terminy zajęte na rok do przodu. Jak
    > można brać 32tys za dwa tygodnie pracy??

    Ty źle podchodzisz do sprawy. Po ile chodzą takie dachy?
    Czy chcesz mieć właśnie tych, których tymi 10 tys zł
    powstrzymasz przed ucieczka na zachód ;) Oni podchodzą matematycznie do
    sprawy. Nie sentymentalnie.

    Na IT nie ma takiego popytu jak na budowlańców. Ludzie w Polsce,
    (przeważnie to Polacy) nadal jeszcze chcą mieć wycacaną własną
    nieruchomość.

    Gdzieś ostatnio przeczytałem, że wraz z bogaceniem się Polaków ten
    trend się nasili.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 4. Data: 2017-09-21 19:33:32
    Od: w...@g...com

    W dniu czwartek, 21 września 2017 18:45:03 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > teraz zbieram oferty wykonawców dachu. Dach ok 340m2. Koszt robocizny
    > 32tys. na 3 ludzi (kuj-pom). Czas wykonania 2-3tyg. No żesz kur...

    Ale co dokładnie wchodzi 'w koszt robocizny dachu' ?

    U mnie też akurat 340m2 - dach kopertowy (na planie krzyża), dachówka, okna dachowe.
    U mnie mury robiła jedna ekipa, dach - więźba/deskowanie/papa druga ekipa, a
    dachówkę+obróbka blachą kominów + okna dachowe trzecia ekipa. Za
    więźbę/deskowanie/papa robocizna około 7tys., za dachówkę+okna 12tys. (jakoś tak,
    kurde już zapominam). Ekipy z okolic Warszawy, więc ceny niemałe (ceny z roku
    2010/2011).

    Ale też muszę przyznać, że fachowcy - miło popatrzeć, jak w 7 osób uwija się na
    budowie. Nie mam się też do czego przyczepić póki co.
    3 ludzi nie zrobi dachu 340m2 w 2-3tyg. wg mnie.

    pzdr
    Bogdan

  • 5. Data: 2017-09-21 19:54:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 21 Sep 2017 19:02:24 +0200, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
    > Nie bierz tego osobiście ale nie cierpię takiego porównyw
    > ania.

    A to dlaczego? Ja staram się zawsze robić wszystko jak najtaniej, ba
    bardzo często pracuję za DARMO bo mnie stać. To że komus nie chce się
    pracować za darmo ma usprawiedliwiać to, że ceny ma dyktować z
    kapelusza?

  • 6. Data: 2017-09-21 19:57:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 21 Sep 2017 10:33:32 -0700 (PDT), w...@g...com wrote:
    > Ale co dokładnie wchodzi 'w koszt robocizny dachu' ?

    No wszystko, więźba, deskowanie, położenie dachówki, rynny. To ile w
    końcu zapłaciłes za robocizne ekipie z Warszawy?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2017-09-21 20:17:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dlaczego uwazasz ze im sie nie nalezy?

  • 8. Data: 2017-09-21 20:22:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2017 o 19:54 Marek <f...@f...com> pisze:

> [...]
    > bardzo często pracuję za DARMO bo mnie stać. To że komus nie chce się
    > pracować za darmo ma usprawiedliwiać to, że ceny ma dyktować z

    Ciebie stać, innych niestać na to żeby pracować za darmo.
    Nie ma przymusu - znajdź tańszych a tych olej. Skoro dali taką cenę - mają
    klientów na tyle lub więcej.
    Też działam w IT - nie ma cen z kapelusza, usługa jest tyle warta, ile
    klient jest w stanie za nią zapłacić. To jest podstawowe prawo rynku,
    dziwne, że jeszcze go nie znasz. Nie ma żadnego "dyktatu" cen, rynek
    bardzo szybko to weryfikuje.

    TG

  • 9. Data: 2017-09-21 20:33:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 21 września 2017 18:45:03 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Robię w IT i na prawdę trzeba mocno się nagimnastykowac by
    > miesięcznie zarobić 30 tys a oni to nawet w miesiąc nie zarabiają...

    A ja mogę powiedzieć, że to przegięcie że byle szczyl informatyczny
    dostaje na dzień dobry "piątaka" na rękę, gdzie w innych branżach
    inżynierskich do tego piątaka się trochę czasu dochodzi. Ale taka
    dyskusja raczej nie ma sensu :]

    L.

  • 10. Data: 2017-09-21 20:50:31
    Od: w...@g...com

    > No wszystko, więźba, deskowanie, położenie dachówki, rynny. To ile w
    > końcu zapłaciłes za robocizne ekipie z Warszawy?
    > Marek

    Łącznie mnie dach robocizna kosztowała 19tys.zł (więźba, deskowanie, dachówka, rynny,
    okna) - rok 2010/2011.

    Wg mnie to u Ciebie 3 ludzi będzie robić ten dach (mam na myśli porządną robotę)
    ponad miesiąc czasu. 30tys./3osoby = 10tys. na osobę na rękę/miesiąc.

    Trochę drogawo, ale faktem jest, że porządni fachowcy to i zapiepszają grubo ponad 8h
    dziennie, i często mają drogi sprzęt (u mnie np. więźbę stawiali za pomocą dżwigu na
    ciężarówce, bo mieli), no i są solidni. Moje ekipy były z polecenia i wiedziałem, że
    płacę za jakość.

    pzdr
    Bogdan