  • 31. Data: 2017-09-14 20:10:47
    Temat: Re: Kotwa w betonie
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 11.09.2017 o 14:26, Budyń pisze:
    > W betonie jest otwor w posadzce fi20mm, glebokosc jakies 30cm, . Potrzebuje tam
    osadzic pret ktory bedzie pracowal na wyrywanie. Pret zebrowany minimum 12mm, ale do
    kupienia sa rowniez 16 i 20mm.
    > Czym to osadzic, kotwa chemiczna, zaprawa betonowa?
    > Jesli kotwa to zwykly epidian5 wystarczy?
    Może zamiast kombinować, to kupić gotowca?
    https://www.hilti.pl/technika-kotwienia/kotwy-rozpr%
    C4%99%C5%BCne/r2813#technical-data
    Przy gwincie M16 podają "characteristic resistance" 125 kN
    Jacek

  • 32. Data: 2017-09-14 22:15:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest jeden myk. Beton ma marna wytrzymalosc na rozciaganie. Kotwa dziala przy
    skrecaniu jak klin. Jesli bedzie za malo betonu dookola kotwy to go kotwa rozerwie. I
    pomimo cudownej kotwy wytrzymalosc bedzie wynosila zero. Klejenie ma przewage bo nie
    wnosi w czasie montazu zadnych sil mogacych zniszczyc w tym przypadku beton.

  • 33. Data: 2017-09-25 16:37:28
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 września 2017 22:15:11 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    wnosi w czasie montazu zadnych sil mogacych zniszczyc w tym przypadku beton.

    zalalem epidian5 z utwardzaczem Z. Otwór fi20, pręt zbrojeniowy fi18 wklejony na
    jakies 30cm.
    Zrobiłem próbę na wyrywanie podnosnikiem hydraulicznym 3T na jednoczene wyrywanie
    2szt prętów (takie odwrócone U wkleiłem). Wyrwać się nie udało, wiekszej siły nie mam
    jak przyłożyć, uznam ze jest ok.

    b.