  • 1. Data: 2018-10-11 13:09:32
    Temat: Kruszywo pod "parking".
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Taki temat:
    Jest sobie nieużytek, porośnięty trawą.
    Używane na postój kilku samochodów osobowych, czasem dostawczych.
    Gleba taka, że czasem po większych deszczach niektóre samochody mieawają
    problem z wjechaniem czy wyjechaniem, zwłaszcza jak ktoś zbyt ostro
    próbuje jechać - robią się koleiny.

    Jest pomysł, aby część "parkingową" wysypać jakimś kruszywem, warstwą
    ok. 15 cm.

    Pytanie:
    Jakie kruszywo?
    Jaka grubość?
    Przewidywany czas eksploatacji kilka lat.

    Dotyczy Ożarowa Mazowieckiego.
    Szukałem jakichś dostawców czy sprzedawców. Kojarzę, że w Mosznie są
    jakieś składy żwiru, ale nie mogę ich namierzyć na www. Może ktoś zna
    jakieś lokalne miejsce, gdzie można zamówić ok. 30 kubików z transportem?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2018-10-11 20:46:31
    Temat: Re: Kruszywo pod "parking".
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 11.10.2018 o 13:09, Adam pisze:
    > Pytanie:
    > Jakie kruszywo?
    > Jaka grubość?
    > Przewidywany czas eksploatacji kilka lat.

    Drobny gruz. Co większe kawałki rozbić młotem. A jak chcesz pięknie, to
    potem dowolnym kruszywem wyjdzie Ci kilka metrów, a nie 30.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2018-10-11 22:39:54
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Drobny gruz. Co większe kawałki rozbić młotem. A jak chcesz pięknie, to
    > potem dowolnym kruszywem wyjdzie Ci kilka metrów, a nie 30.

    Ale cegła, pustak w glebie szybko się "utylizują". Myślisz że na kilka
    lat da radę?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2018-10-11 23:34:54
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > próbuje jechać - robią się koleiny.
    >
    > Jest pomysł, aby część "parkingową" wysypać jakimś kruszywem, warstwą

    Kilka lat, a co potem?
    U mnie ojciec wysypał dojazd do domu łupkiem z kopalnianej hałdy. Łupek
    był dobrej jakości, wypalony (to z dawnych czasów, jak płonęły hałdy).
    Po latach zmieniły się plany i nikt tamtędy nie jeździ a łupek pozostał
    i zarósł trawą. Nie daj Boże, jak przyjdzie tam coś kopać albo jakby
    ktoś chciał zrobić grządki pod jakieś rośliny.
    Zamówienie koparki i wywrotki, aby to usunąc nie bardzo mi się podoba,
    bo zdemolują mi cały teren.

    Jak masz kilka samochodów, to może lepiej kupić płyty betonowe.
    Niekoniecznie jumbo, mogą być ażurowe.

    Jakbyś się jednak decydował na kruszywo, to musisz ocenić, czy wytrzyma
    ono ruch tych samochodów. Jeżeli będzie to jeden przejazd na dobę, to
    ok, ale jak auta tam będą jeździć w miarę często, to zetrą kruszywo i
    zacznie się kurzyć.
    Niedaleko mnie wysypali dolomitem plac przed magazynem firmy, która coś
    tam robi ze stali. Wózek widłowy jeździł po tym dolomicie aż go
    pościerał do tego stopnia, że po deszczu wyglądało to strasznie, a jak
    wyschło i powiał wiatr, to robiła się zadyma.

    Jacek

  • 5. Data: 2018-10-12 02:07:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-11 o 22:39, Irek.N. pisze:

    > Ale cegła, pustak w glebie szybko się "utylizują". Myślisz że na kilka
    > lat da radę?

    Nie może być ani cegła, ani pustak, bo się pokruszą.
    Ma być kruszywo i nowe - w sensie nic z odzysku.
    Ponadto na tyle mocne, aby się nie kruszyło.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2018-10-12 02:26:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-11 o 23:34, Jacek pisze:

    > Kilka lat, a co potem?

    Potem tam będzie "grubsza" budowa, będą dość głębokie wykopy. Ziemia z
    kruszywem ma być wykorzystana pod przyszły plac lub do zasypania wykopów.

> [...]
    > i zarósł trawą. Nie daj Boże, jak przyjdzie tam coś kopać albo jakby
    > ktoś chciał zrobić grządki pod jakieś rośliny.

    Ciężki sprzęt poradzi sobie później z takim czymś.

    > Zamówienie koparki i wywrotki, aby to usunąc nie bardzo mi się podoba,
    > bo zdemolują mi cały teren.
    >
    > Jak masz kilka samochodów, to może lepiej kupić płyty betonowe.
    > Niekoniecznie jumbo, mogą być ażurowe.

    Niestety, płyty nie mogą być.

> [...]
    > ono ruch tych samochodów. Jeżeli będzie to jeden przejazd na dobę, to
    > ok, ale jak auta tam będą jeździć w miarę często, to zetrą kruszywo i

    Czasami widuję u klientów parkingi wysypane kruszywem, od wielu lat tym
    samym, nie dosypywanym. Ale jakoś nie miałem potrzeby pytać ich, co to
    jest. Przed chwilą obejrzałem jedną fotkę w rogu której przypadkiem
    widać maleńki skrawek tego parkingu - wygląda, jakby to był kwarc,
    okrągławy (jak z rzeki), średnica tak około 2 cm.

    Natomiast ten parking, o który pytam jest dla pracowników, więc rano
    auto przyjeżdża, po południu odjeżdża. Raz na kilka czy kilkanaście dni
    trafi się jakiś handlowiec.

> [...]
    > pościerał do tego stopnia, że po deszczu wyglądało to strasznie, a jak
    > wyschło i powiał wiatr, to robiła się zadyma.

    Dolomit jest miękki.

    Do moich rodziców przez wiele lat był dojazd polną drogą, wysypywana na
    nią była szlaka z pieców koksowych do ogrzewania szklarni. Gdzieś tak
    chyba już po dwóch albbo trzech latach tak się ustabilizowało, że nie
    trzeba było później dosypywać. A jeździły po tym nawet wywrotki z węglem
    i koksem.
    Problem był natomiast ze zdjęciem tej "nawierzchni" - trzeba było sporo
    się nadziubać kilofem, aby potem łopatą zdjąć. Wysokość warstwy była tak
    mniej-więcej na jeden sztych - czyli coś koło 30 cm. A długość drogi to
    ok. 150 metrów :(
    Ale przynajmniej człowiek kondycji nieco nabrał :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2018-10-12 09:21:26
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 października 2018 23:34:56 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Jak masz kilka samochodów, to może lepiej kupić płyty betonowe.
    > Niekoniecznie jumbo, mogą być ażurowe.

    pytałem kiedys, ale chyba sie nie doczekałem odpowiedzi. Do budowy dojeżdzam osobówką
    (tylko i wyłącznie). Teren jakos tam gliniasty, poza okresami deszczowymi jezdzi sie
    wyśmienicie.
    Czy gdybym ułożył ażurową mebę prosto na tę glinę miałby szanse to zadziałać? Chodzi
    o te okresy deszczowe.
    Nie chce kamieniem na razie sypac bo za kilka lat ruszy druga budowa (moze) a wtedy i
    tak wszystko do poprawy będzie. No i trawa w ażurowych płytach połozonych na kamieniu
    rośnie słabo.

    b.

  • 8. Data: 2018-10-12 09:51:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 12 października 2018 09:21:28 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    i tak wszystko do poprawy będzie. No i trawa w ażurowych płytach połozonych na

    A wapnem jakbyś ta glinę potraktował?
    Drogowcy tak robią stabilizując grunty gliniaste

  • 9. Data: 2018-10-12 13:27:37
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 12 października 2018 09:51:29 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    kamieniu rośnie słabo.

    > A wapnem jakbyś ta glinę potraktował?
    > Drogowcy tak robią stabilizując grunty gliniaste

    a nie wiem, nie chce mi sie :) Powinienem palete kupic rozłożyć i po tym sie wozic
    tymczasowo.

    b.

  • 10. Data: 2018-10-12 19:42:34
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.10.2018 o 02:07, Adam pisze:
    > Nie może być ani cegła, ani pustak, bo się pokruszą.
    > Ma być kruszywo i nowe - w sensie nic z odzysku.
    > Ponadto na tyle mocne, aby się nie kruszyło.

    LOL :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz