  • 1. Data: 2017-03-08 19:41:35
    Temat: Krzewy ozdobne
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    Znacie jakieś krzewy ozdobne, wysokość na 2-3m, z ozdobnym ulistnieniem
    i ładnie kwitnące? Mają służyć za luźny żywopłot ograniczający widok z
    drogi na teren posesji z drogi. W necie znalazłem coś ciekawego
    (Pęcherznica żółta i czerwona), jednak w okolicznych sklepach i
    szkółkach nie sposób ich kupić.

  • 2. Data: 2017-03-08 20:47:39
    Temat: Odp: Krzewy ozdobne
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > na teren posesji z drogi. W necie znalazłem coś ciekawego (Pęcherznica
    > żółta i czerwona), jednak w okolicznych sklepach i szkółkach nie sposób

    Pęcherznice, zarówno o żółtym jak i ciemnoczerwonym ulistnieniu, są bardzo
    popularne i dostępne bez większych problemów. To nie jakiś rarytas. Co do
    ozdobności krzewu... z liści taka większa porzeczka ;-) Kwiaty są średnio
    efektowne, roślina ozdobna jest ze względu na ulistnienie, nie kwiaty. Na
    żywopłot? Kwestia gustu, ale według mnie o wiele lepsze byłyby na przykład
    berberysy, a najlepiej te zimozielone - i kolce mają, zatem stanowią jakąś
    tam przeszkodę, ulistnienie od czerwonych, żółtych po pstrokate, no i kwitną
    delikatnie na żółto.

    Pozdrawiam Johnny

  • 3. Data: 2017-03-08 21:02:01
    Temat: Re: Odp: Krzewy ozdobne
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Johnny radzi:

> [...]
    > tam przeszkodę, ulistnienie od czerwonych, żółtych po pstrokate, no i kwitną

    Ale pewnie też ich nie ma w okolicznych sklepach i szkółkach.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2017-03-09 08:54:19
    Temat: Re: Krzewy ozdobne
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-03-08 o 20:47, Johnny pisze:
> [...]
    > - i kolce mają, zatem stanowią jakąś tam przeszkodę, ulistnienie od
    > czerwonych, żółtych po pstrokate, no i kwitną delikatnie na żółto.

    Jednak tylko na papierze, w moim rejonie nawet nie trafiłem na ich ślad.
    Może i nie jest jakimś okazem urody, ale ma parę cech których oczekuję -
    ot choćby szybki wzrost, czy to że nie wymaga jakichś szczególnych i
    częstych zabiegów pielęgnacyjnych.

    A mógłbyś polecić jakąś konkretną odmianę Berberysu, podobno jest ich aż
    450 odmian, tak że nie jestem w stanie sprawdzić cech u wszystkich.
    Odmiana "Pospolity" wydaje się być w porządku do moich celów, ale może
    są jeszcze lepsze?

  • 5. Data: 2017-03-09 09:04:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 marca 2017 08:53:53 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

    > Odmiana "Pospolity" wydaje się być w porządku do moich celów, ale może
    > są jeszcze lepsze?
    Mam żywopłot z kilku odmian berberysu. ładnie wygląda, szczególnych wymagań nie ma.
    Wada taka że powoli rośnie- 7-8 lat u mnie i ma dopiero niecałe 2metry. Ten go dwa
    razy w roku
    Z drugiej strony mam żywopłot z ałyczy- brzydszy ale rośnie jak szalony, ten ze 3-4
    razy do roku zatrzymałem go na ok 2,5-2,8 metra
    Po-2-3 latach już ładnie ogradzał posesje.
    Zarówno berberys jak i ałycze kupiłem w nadleśnictwie- u nas mają szkółki leśne i
    wiosną sprzedają sadzonki. Cena w 2008roku jakaś śmieszna była kilka groszy za
    sadzonkę+3%vat.

  • 6. Data: 2017-03-09 09:22:50
    Od: XL <i...@g...pl>

    Trybun <c...@j...ru> wrote:

> [...]
    > drogi na teren posesji z drogi. W necie znalazłem coś ciekawego
    > (Pęcherznica żółta i czerwona), jednak w okolicznych sklepach i

    Forsycja.
    Forsycja.
    Forsycja.

    --
    XL

  • 7. Data: 2017-03-09 11:33:59
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Znacie jakieś krzewy ozdobne, wysokość na 2-3m, z ozdobnym ulistnieniem i
    > ładnie kwitnące? Mają służyć za luźny żywopłot ograniczający widok z drogi
    > na teren posesji z drogi.

    Hejka. Krzewy liściaste nie ograniczą widoku posesji od jesieni do
    wiosny czyli w okresie bezlistnym.
    Pozdrawiam intymnie Ja...cki

  • 8. Data: 2017-03-09 11:55:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. Krzewy liściaste nie ograniczą widoku posesji
    > od jesieni do wiosny czyli w okresie bezlistnym.
    > Pozdrawiam intymnie Ja...cki

    Ograniczają, lecz nie eliminują całkiem (chyba że zimozielone).

    --
    Jarek (dokładnie)

  • 9. Data: 2017-03-09 14:46:31
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-03-09 o 09:04, Kris pisze:

> [...]
    wiosną sprzedają sadzonki. Cena w 2008roku jakaś śmieszna była kilka groszy za

    Może żywopłot to za wiele powiedziane. Ot chciałem tylko czymś ładnym i
    szybko rosnącym zapchać lukę (po 3ech drzewach) w szpalerze rosnących
    wzdłuż ogrodzenia iglaków.. Ałycza to raczej za gruby kaliber na tak
    małą przestrzeń, ale berberys warto wziąć pod uwagą.. Może są odmiany
    szybciej rosnące?

  • 10. Data: 2017-03-09 14:47:14
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-03-09 o 09:22, XL pisze:

    > Forsycja.
    > Forsycja.
    > Forsycja.

    Urokliwie kwitnie,, ale czy po kwitnieniu ma wystarczająco gęste i duże
    liście aby wizualnie odgrodzić ogród od drogi?