  • 1. Data: 2021-01-03 23:52:59
    Temat: Kto się myli?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Rumunii czy Szwajcarzy
    https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia
    /wynajem-a-wlasne-mieszkanie-bogaci-wybieraja-wynaje
    m-my-odwrotnie/z6k1310.amp

  • 2. Data: 2021-01-04 07:04:18
    Temat: Re: Kto się myli?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 23:52 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Rumunii czy Szwajcarzy
    > https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia
    /wynajem-a-wlasne-mieszkanie-bogaci-wybieraja-wynaje
    m-my-odwrotnie/z6k1310.amp

    Żle postawione pytanie - i jedni i drudzy mają rację.
    Jak Polacy czy Rumuni dojdą do zarobków Szwajcarów czy chociaż Niemców -
    też pewnie będą wynajmywać. Teraz ich jeszcze na to nie stać. W artykule
    jaki podlinkowałeś masz to wyjaśnione, nie napisali nic odkrywczego.

    TG

  • 3. Data: 2021-01-04 08:08:35
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No dobrze, ale od kogo ci Szwajcarzy i Niemcy wynajmują?

    -----

  • 4. Data: 2021-01-04 09:37:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 08:08 ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:

    > No dobrze, ale od kogo ci Szwajcarzy i Niemcy wynajmują?

    Od innych Szwajcarów czy Niemców, którzy żyją z wynajmu.

    TG

  • 5. Data: 2021-01-04 10:10:03
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 4 stycznia 2021 o 09:38:13 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Od innych Szwajcarów czy Niemców, którzy żyją z wynajmu.

    e... raczej od banksterow, ktorzy wykupili co sie dalo... ;)
    https://www.dw.com/pl/czy-berlin-wyw%C5%82aszczy-kon
    cerny-mieszkaniowe/a-54557222

  • 6. Data: 2021-01-04 10:24:45
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-01-03 23:52, Zenek Kapelinder wrote:
    > Rumunii czy Szwajcarzy
    > https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia
    /wynajem-a-wlasne-mieszkanie-bogaci-wybieraja-wynaje
    m-my-odwrotnie/z6k1310.amp

    Nikt się nie musi mylić. Wynajem ma sens kiedy człowiek chce mieszkać
    określony czas w dużych miastach, potrzebuje być mobilny etc.

    Ja mam 40 na karku, mieszkam sobie na wsi otoczonej lasem, po sąsiedzku
    z miastem powiatowym i nie planuję się już stąd wyprowadzać. Wynajem w
    moim przypadku kompletnie nie ma sensu ekonomicznego. Za 20 lat
    'odstępnego' mógłbym tu kupić działkę i postawić mały domek.

    Jak ktoś wybiera spokojne i stabilne życie w jednym miejscu to dodawanie
    to tego równania pośrednika który kupi lokal i będzie na nim zarabiał
    nie może się kalkulować na dłuższą metę.

    W naszych warunkach (oraz zapewne rumuńskich) własny dom czy mieszkanie
    to też rodzaj zabezpieczenia emerytalnego, który w ekstremalnych
    przypadkach można sprzedać czy wziąć odwróconą hipotekę. W Szwajcarii
    jest (zakładam) nieco stabilniej więc można liczyć że tamtejsza
    emerytura będzie, pozwoli na przeżycie, a ochrona lokatorów jest na
    jakimś sensownym poziomie.

  • 7. Data: 2021-01-04 11:00:52
    Od: budynPL <b...@g...com>

    niedziela, 3 stycznia 2021 o 23:53:00 UTC+1 4...@g...com napisał(a):
    > Rumunii czy Szwajcarzy
    > https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia
    /wynajem-a-wlasne-mieszkanie-bogaci-wybieraja-wynaje
    m-my-odwrotnie/z6k1310.amp

    własność to w tej europie przeżytek - lepiej jej nie mieć bo i tak ci zabiorą,
    wszystko idzie w tym kierunku.
    Proszę guglać "prawo okupacji"
    """",,Okupas" to zjawisko charakterystyczne dla Hiszpanii i niespotykane praktycznie
    nigdzie indziej w Europie.
    Tamtejsze prawo zezwala na zajęcie przez osoby bezdomne lub grupy ludzi, pustych od
    48 godzin lokali mieszkalnych.
    To, co miało być jednak ratunkiem dla ludzi, którzy znaleźli się w ciężkiej sytuacji
    z powodu kryzysu - stało się przekleństwem zwykłych Hiszpanów.
    """""

    wyjeżdzasz na wczasy, wracasz - a tu mieszkania już nie ma

    b.

  • 8. Data: 2021-01-04 11:04:20
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-01-04 11:00, budynPL wrote:
    > wyjeżdzasz na wczasy, wracasz - a tu mieszkania już nie ma

    no nie może być tak że jedni nie mają gdzie mieszkać a inni jeżdżą na
    wczasy... ;)

  • 9. Data: 2021-01-04 12:19:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To którzy z nich są biedni, a którzy bogaci?

    -----

  • 10. Data: 2021-01-04 12:44:37
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 12:19 ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:

    > To którzy z nich są biedni, a którzy bogaci?
    >

    > -----

    biedny, bogaty to pojęcie subiektywne.
    Bogaty Niemiec woli dzisiaj wynająć mieszkanie w centrum Berlina i mieć w
    d..pie wszystkie około "właścicielskie" problemy związane z własnością.
    Wynajmuje je od innego bogatego Niemca, który takich miszkań ma 100 i z
    tego wynajmu buduje swoje bogactwo.
    Niemiec nie musi się martwić, że na starość nie będzie miał gdzie mieszkać
    - bo jego państwo nie jest teoretyczne i za swoją (nawet najniższą
    emeryturę) wynajmie sobie kolejne mieszkanie dostosowane do potrzeb
    emeryta lub wyprowadzi się do Hiszpanii i będzie żył lepiej niż bogaty
    Hiszpan.
    Polak czy Rumun musi sobie zapewnić swoje lokum na własność aby na
    państwowej emeryturze nie zdechnąć z glodu.

    TG