  • 1. Data: 2016-04-28 16:07:03
    Temat: LED zamiast G9 warunek 1000 lm na 40 cm
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Witam
    Mam lampę nad lustrem.
    Podłużną wąską w której jest 3xG9X40W na halogenach.
    A że lampa się często włacza to halogeny padają.

    Wymyśliłem sobie że wstawie tam LED G9 ale ilość światła jaką oferują
    nie będzie wystarczająca.

    Wymysliłem że trochę lampę przerobię i zastosuje taśmy ledowe zamiast G9.
    Ale okazuje się że taśmy LED są dla ozdoby.

    Ma ktoś pomysł/informację jakimi ledami zastąpić G9 żeby ilość światła
    była porównywalna z 3x40 W na 40 cm?

  • 2. Data: 2016-04-28 17:23:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak bedziesz mial ze 30 watow w ledach to jakie by nie byly to dadza tyle samo co
    trzy halogeny.

  • 3. Data: 2016-04-28 18:13:22
    Temat: Re: LED zamiast G9 warunek 1000 lm na 40 cm
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 kwietnia 2016 17:23:36 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jak bedziesz mial ze 30 watow w ledach to jakie by nie byly to dadza tyle samo co
    trzy halogeny.

    To wie
    Tylko że muszę je zmieścić w pudełku 35x5 cm i głębokość ze dwa.
    Byłem już w trzech sklepach które TYLKO oświetleniem ledowym się zajmują.
    I odpowiedź obsługi :
    SZUKAJ PAN W INTERNECIE
    No to szukam :(

  • 4. Data: 2016-04-28 18:14:14
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 28.04.2016 o 16:07, Bolko pisze:
> [...]
    >
    > Wymysliłem że trochę lampę przerobię i zastosuje taśmy ledowe zamiast G9.
    > Ale okazuje się że taśmy LED są dla ozdoby.
    nie. ja mam całe mieszkanie oświetolne ledami, ale tak na oko będzie
    tego 25metrów.

    > Ma ktoś pomysł/informację jakimi ledami zastąpić G9 żeby ilość światła
    > była porównywalna z 3x40 W na 40 cm?
    kup taśmę z diodami 56xx albo 57xx, ale taką która kosztuje ok 100zł za
    5m, to będzie świecić. ale napewno nie tak jak 120w halogenów

    ToMasz

  • 5. Data: 2016-04-28 18:53:48
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > kup taśmę z diodami 56xx albo 57xx, ale taką która kosztuje ok 100zł za
    > 5m, to będzie świecić. ale napewno nie tak jak 120w halogenów
    no właśnie ma być tak lub nawet lepiej polecenie szefowej :)

  • 6. Data: 2016-04-28 19:00:04
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 28.04.2016 o 18:53, Bolko pisze:
    > no właśnie ma być tak lub nawet lepiej polecenie szefowej :)

    to wydłub diody "cob" z tzw "halogenów" diodowych. Albo z latarek
    rowerowych. taśmą led 40cm nie uzyskasz tyle światła. chociaż jakbyś
    zrobił kilka razy obok siebie to 40cm?

    ToMasz

  • 7. Data: 2016-04-28 19:07:54
    Od: Bolko <s...@g...com>

    A takie coś?

    http://tiny.pl/grq8j

    To chińskie lumeny czy normalne?

  • 8. Data: 2016-04-28 20:26:39
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-04-28 o 19:07, Bolko pisze:
    > A takie coś?
    >
    > http://tiny.pl/grq8j
    >
    > To chińskie lumeny czy normalne?

    Ćwiczyłem LEDy G9, kumpel handluje to wziąłem reklamówkę pełną różnych
    typów na testy. Ostatecznie G9 żadna nie podeszła. Lampę do salonu
    kupiłem z halogenami i gratis dostałem też LEDy G9 kolejny model, no i
    leżą w szufladzie. Światło nie te, wielkość też.
    Ogólnie to gorszej pod względem zamiennika oprawy jak G9 to nie ma.
    Nawet jak trafisz wypasioną LED G9 z pierdylionem diodek SMD która
    sensownie świeci, to spali się w miesiąc z przegrzania, bo tu nie ma co
    odprowadzać ciepła.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2016-04-28 20:44:48
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 28-04-2016 o 20:26, Irokez pisze:
    > Nawet jak trafisz wypasioną LED G9 z pierdylionem diodek SMD która
    > sensownie świeci, to spali się w miesiąc z przegrzania, bo tu nie ma co
    > odprowadzać ciepła.

    Zgadza się. LED jako zamiennik żarówki (światła punktowego) nie ma sensu.
    Jedynie jako oświetlenie rozproszone (np taśmy led) ma jako takie szanse
    zadziałać.

  • 10. Data: 2016-04-28 21:26:25
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-04-28 o 20:44, klaus pisze:

    > Zgadza się. LED jako zamiennik żarówki (światła punktowego) nie ma sensu.
    > Jedynie jako oświetlenie rozproszone (np taśmy led) ma jako takie szanse
    > zadziałać.

    Źle... LED jako zamiennik żarówki (fizycznie) nie ma sensu, ze względu
    na to, że próbuje się dostosować LED do czegoś (wymiary, gwint) co nie
    było dla nich zaprojektowane. Ogólnie - jest problem z rozproszeniem
    ciepła. Zwłaszcza takich na siłę wydumanych LED G9.
    Jak jest większe gabarytowo to jeszcze jakoś to tam działa (na przykład
    kompletne oprawy mleczne LED zastępujące lampy z rurami jarzeniowymi).
    Jak małe to niestety albo światło ale padnie po roku-dwóch latach, albo
    ledwo świeci ale poświeci. Jak się trafi. Sam trafiłem (kumpel załatwił)
    na fajne GU10 na bazie COB 5W, świeci lepiej jak 50W halogen, ale
    wykonanie fajne (metal plus szkło) i do łazienki jak znalazł. Kupiłem
    gdzie indziej z gwintem E14 żarówki Philips 6W (w dużym markecie
    budowlanym, więc nie podróbki) i po 2 tygodniach padła już jedna sztuka.

    Za to źródło światła na bazie LED zaprojektowane od podstaw (z
    uwzględnieniem charakterystyki pracy) to jest zupełnie inna bajka. I
    cena. Popatrz na przykład na Philipsa downlighty z panelami dotykowymi.

    --
    Irokez