  • 1. Data: 2017-05-19 20:14:01
    Temat: Łapanie deszczówki
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Postawiłem baniak 1000 litrów na deszczówkę i teraz kombinuję, jak się
    podłączyć do rury spustowej z rynien, żeby łapać wodę.
    Widzę, że są takie łapacze:
    https://tinyurl.com/lv7ndkc

    są też takie:
    https://tinyurl.com/kdr3mes
    Czy ktoś z Grupowiczów doradzi, jaki wybrać?

    Rozważam jeszcze opcję, żeby całość wody skierować do baniaka i wyciąć w
    nim otwór przelewowy. Na razie jednak szkoda mi go dziurawić.
    Jacek

  • 2. Data: 2017-05-19 20:37:16
    Temat: Re: Łapanie deszczówki
    Od: Alzem ??????????? <a...@b...by>

    W dniu 19.05.2017 o 20:14, Jacek pisze:
    > https://tinyurl.com/lv7ndkc

    Ja wybrałbym wersję przelewową. Baniak ustawiony na stałe.

    dobrego dnia

  • 3. Data: 2017-05-19 22:38:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > Postawiłem baniak 1000 litrów na deszczówkę i teraz kombinuję, jak się
    > podłączyć do rury spustowej z rynien, żeby łapać wodę.

    taki sobie zrobiłem sam i działa drugi rok. jak masz jakiś problem z
    dziurawieniem, króćcami - chętnie poradzę

    ToMasz
    PS filtr załóż. w filtrowanej już pranie powoli robię

  • 4. Data: 2017-05-19 22:42:49
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 19.05.2017 o 22:38, ToMasz pisze:

    > taki sobie zrobiłem sam i działa drugi rok. jak masz jakiś problem z
    > dziurawieniem, króćcami - chętnie poradzę
    >
    > ToMasz
    > PS filtr załóż. w filtrowanej już pranie powoli robię
    CHętnie przyjmę radę, jak "oprawić" wycięty w baniaku otwór, aby był
    szczelny. Myślę o założeniu dławnicy kablowej na większych podkładkach -
    krążkach. Średnica rury 50 mm
    Jacek

  • 5. Data: 2017-05-20 20:33:51
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości

    > CHętnie przyjmę radę, jak "oprawić" wycięty w baniaku otwór, aby był
    > szczelny. Myślę o założeniu dławnicy kablowej na większych podkładkach -
    > krążkach. Średnica rury 50 mm
    > Jacek

    Uszczelka In-Situ załatwi sprawę.

    Pozdrawiam Piotr

  • 6. Data: 2017-05-20 21:54:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 19.05.2017 o 22:42, Jacek pisze:

    > CHętnie przyjmę radę, jak "oprawić" wycięty w baniaku otwór, aby był
    > szczelny. Myślę o założeniu dławnicy kablowej na większych podkładkach -
    > krążkach. Średnica rury 50 mm
    > Jacek

    50mm? nie wiem co to za rura. moze ja Ci napisze jak jak to robię. biorę
    kawałek rurki z gwintem. dowolnym. na rurkę musi się dać narkęcić mufka.
    rozcinam mufkę na 2 kawałki, tak aby mieć dwie "nakrętki" jedna nakrętka
    jest zakręcana na rurkę od zewnątrz, druga od wewnątrz. już się trzyma
    prawda? wystarczy dwie podkładki, kawałek gumy i szczelność na wieki.
    Ale największe jakie zrobiłem i działa to chyba 3/4 cala.
    ToMasz

    Ps jako krócce, mufki, używam starych cieknących zaworów. oczywiście
    odzyskuję z nich części gwintowane, reszta złom.