  • 1. Data: 2017-08-15 15:06:31
    Temat: Latarka
    Od: Majka <k...@g...com>

    Wbrew pozorom temat latarki nie jest bardzo Off Topic - latarek używacie na budowie,
    podczas i po zakończeniu, w domu, bloku, piwnicy, szopie, obozie, pod namiotem, w
    ubikacji...
    U mnie niedawno nie było kilka razy prądu, a wszystkie latarki jaki mam/miałam są nie
    do świecenia, tylko do d... I stąd ten temat.

    Czego używacie, lub co możecie polecić za latarkę?
    Bo ja, cokolwiek dotąd kupiłam, to był szajs. W jednej latarce po miesiącu przestała
    jedna dioda świecić. W drugiej wyłącznik się zepsuł. W trzeciej trzeba uderzać,
    wstrząsać nią, by zadziałała. Latarki dają mdłe światło, blade i nieefektywne.
    A cechą wspólną wszystkich latarek jest to, że są skuteczne i świecą jak światełko
    pozycyjne w dwudziestoletnim fiacie 126p.

    Jaka latarkę kupić, żeby się nie wqrwiać?
    Ma być:
    - trwała
    - oświetlać a nie tylko dawać sygnał "tu jestem" niczym światło pozycyjne
    - mieć popularne źródło zasilania (LR06/AA lub LR03/AAA)
    - świecić dłużej niż kilka minut (więc chyba jednak led)

    Majka

  • 2. Data: 2017-08-15 18:38:45
    Temat: Re: Latarka
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-15 o 15:06, Majka pisze:
> [...]
    > - mieć popularne źródło zasilania (LR06/AA lub LR03/AAA)
    > - świecić dłużej niż kilka minut (więc chyba jednak led)
    Kupiłem dość fajną latarkę w Biedronce, 3 baterie AA, ledy, uchwyt
    magnetyczny, haczyk
    lethe works się nazywa, tu masz jej zdjęcia, przepraszam za źródło ale
    innych nie znalazłem
    https://loombard.sprzedajemy.pl/sprzedam-super-latar
    ka-warsztatowa-lethe-works-led-lezajsk-6bea9f-nr4876
    2662

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2017-08-15 18:43:58
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 15.08.2017 15:06, Majka wrote:
> [...]
    nie do świecenia, tylko do d... I stąd ten temat.

    > Czego używacie, lub co możecie polecić za latarkę?

    Ja kupiłem rok temu w tesco za 25PLN taką dużą z akumulatorem ładowaną z
    230V. Działa od roku. 3 razy ładowałem dopiero.

  • 4. Data: 2017-08-15 18:53:04
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 15.08.2017 o 15:06, Majka pisze:
    > Wbrew pozorom temat latarki nie jest bardzo Off Topic - latarek używacie na
    budowie, podczas i po zakończeniu, w domu, bloku, piwnicy, szopie, obozie, pod
    namiotem, w ubikacji...
    Jeżeli może to być latarka czołówka, to polecam Mactronic Ultimo. Mam od
    ponad roku i jestem b. zadowolony. Świeci porządnie, ma kilka stopni
    jasności, zasilanie jest wprawdzie na akumulator 18650, ale ładuje się
    tak łatwo, jak każdy telefon.
    Latarkę tę, jak się poszuka można kupić poniżej 180 zł.
    Druga moja latarka to samoróbka, gdzie wykorzystałem obudowę z innej
    latarki i wmontowałem tam "żarówkę" LED 4W 12V mr16 i do tego 3
    akumulatory 18650. Napięcie zasilania z 3 aku jest w sam raz bez żadnej
    dodatkowej elektroniki. Ładowanie akumulatorów mam z tak zwanego
    balansera, jaki mi pozostał po przygodzie syna z modelarstwem.
    Świeci to bardzo ładnie, koszt zamknął się kwotą 12 zł (żarówka +
    wyłącznik). Akumulatorów nie liczę, bo są ze starego laptopa.
    Jacek

  • 5. Data: 2017-08-15 20:36:04
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Majka pisze tak:

    > A cechą wspólną wszystkich latarek jest to, że są skuteczne i
    > świecą jak światełko pozycyjne w dwudziestoletnim fiacie 126p.

    Nie, trzeba tylko trochę wydać na latarkę około 70zł. Są takie na trzy
    baterie R14 i jeden LED, w ameliniowej obudowie. Były też w Lidlu firmy
    Livarno. Jest naprawdę silna. Nie powinno się jej dawać dzieciom bo
    wypalą oko.

    http://offers.kd2.org/en/gb/lidl/pXIv/

    a jeśli chodzi o kaganek na wypadek wojny co będzie świecił i świecił
    to można użyć powerbank z diodką.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 6. Data: 2017-08-15 21:37:53
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 sierpnia 2017 15:06:32 UTC+2 użytkownik Majka napisał:
> [...]
    > - mieć popularne źródło zasilania (LR06/AA lub LR03/AAA)
    > - świecić dłużej niż kilka minut (więc chyba jednak led)

    kiedys znajomek uzywal latarki strazackiej chyba takiej
    https://www.youtube.com/watch?v=mUo_XkK_bA8
    działała dosc jasno i długo wiec polecałbym.

    Sam sie pochytrzyłem na duzo jaśniejszą z dioda cree - fajnie ze swieci jasno - tyle
    ze wytrzymuje tylko 2 godziny co dla mnie jest nie do przyjecia.

    b.

  • 7. Data: 2017-08-15 22:02:03
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-08-15 15:06, Majka wrote:
> [...]
    > - mieć popularne źródło zasilania (LR06/AA lub LR03/AAA)
    > - świecić dłużej niż kilka minut (więc chyba jednak led)

    LED LENSER P7.2 drogo i to bardzo, ale jezeli sie nie zgubi to posluzy
    do konca zycia

    tak po domu to wystarczy jakis convoy z koszykiem na 3xAA, polowa ceny
    led lensera a nie utopiony i nie rzucany tez wytrzyma bardzo dlugo

    latarki led ponizej 50 zlotych dziela sie na jasniejsze jednorazowki i
    nieco trwalsze 'pozycyjne'

  • 8. Data: 2017-08-16 11:33:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 15 sierpnia 2017 22:02:06 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:
    > LED LENSER P7.2 drogo i to bardzo, ale jezeli sie nie zgubi to posluzy
    > do konca zycia

    Łomatko, tak napisałeś jakby ona kosztowała tysiaka, a tu niecałe
    3 stówki ;) Nie mówię że to tanio, ale jak szukałem jakiś czas
    temu mocniej świecącej latarki, to ceny w okolicy tysiąca
    nie były niczym dziwnym :>

    L.

  • 9. Data: 2017-08-16 11:46:28
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Tue, 15 Aug 2017 06:06:31 -0700 (PDT), Majka napisał(a):

> [...]
    > - mieć popularne źródło zasilania (LR06/AA lub LR03/AAA)
    > - świecić dłużej niż kilka minut (więc chyba jednak led)

    Mam w domu 3 awaryjne/przenośne źródła światła:
    - czołówka Petzl Tikkina - kupiona już kilka lat temu z myślą o wyjazdach w
    góry, sprawdza się, solidna, niezawodna, oszczędna. 2 tryby świecenia,
    zaletą jest dosyć rozproszone światło - niezłe przy przeszukiwaniu regału w
    piwnicy. Kupisz za jakieś 60-70pln i będą to świetnie wydane pieniądze.

    - latarka/lampka rowerowa - aluminiowy chińczyk z pojedynczą, dużą diodą
    LED, pojedynczym ogniwem 18650 i ładowarką sieciową za ~30pln (jest tego od
    groma na Allegro) - po wymianie ogniwa na markowe (dołączone w zestawie
    wystarczało na ~1h świecenia) ma strumień światła jak reflektor samochodowy
    i wytrzymuje kilka godzin. Wady - co prawda ma regulowaną szerokość
    strumienia, ale nawet przy najszerszym, generuje dosyć wąski, super-jasny
    snop światła. W domu w ciemności nie nadaje się do niczego - na małym
    dystansie tworzy na przeciwległej ścianie oślepiające kółko, a jednocześnie
    pozostawia całą resztę pomieszczenia w całkowitej ciemności. Za to sprawdza
    się przy poszukiwaniu psa w ogrodzie, i jako lampka rowerowa.

    - lampa naftowa - bo lubię :). Ale kilka razy wykorzystywałem przy awarii
    zasilania i sprawdza się. Niewątpliwą zaletą jest świecenie dookoła, przez
    co oświetla całe pomieszczenie (słabo, ale i tak znacznie lepiej, niż
    świeczka, wystarcza, aby nie wpadać na meble).

  • 10. Data: 2017-08-16 12:07:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Yakhub napisał:

    > - lampa naftowa - bo lubię :). Ale kilka razy wykorzystywałem
    > przy awarii zasilania i sprawdza się.

    Lampka led przeznaczona do instalacji 12 V podłączona wprost
    do gniazdka telefonicznego też się sprawdza. Awarie zasilania
    obejmujące również centrale telefoniczne nie zdarzają się.

    > Niewątpliwą zaletą jest świecenie dookoła, przez co oświetla
    > całe pomieszczenie (słabo, ale i tak znacznie lepiej, niż
    > świeczka, wystarcza, aby nie wpadać na meble).

    Akurat mam na takie okoliczności oddelegowany reflektorek
    mocy 3,2 W -- taki, co zwykle wystarcza do oświetlenia
    biurka, a pośrednio oświetla cały pokój. Te lampki mają
    w sobie przetwornicę tolerującą napięcie 60 V, zasilane
    telefonicznie świecą z pełna mocą. Wersje dookólne też są.

    --
    Jarek