  • 1. Data: 2020-10-19 17:22:12
    Temat: Legionelli
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com>

    Naczytałem się o Legionelli i tak sobie myślę, że w takim zbiorniku jak
    tu gdzie mieszkam to takiej bakterii musi być dużo i nie ma sposobu jej
    wytępić. Pisałem już o rozwiązaniu jakie zastosowali właściciele.
    Kolektory słoneczne nagrzewają wodę w zbiorniku (spory) a dodatkowo
    jeśli komuś mało połączony jest z bojlerem elektrycznym. Przez 2
    miesiące, do póki nie załapałem jak to działa, włączony był bojler i
    chodziło to wszystko razem. Os roku w łaściwie korzystam tylko z
    kolektorów. Całkowicie wystarczająco nagrzana jest woda do mycia. Tym
    bardziej, że korzysta z tego tylko jedna osoba. Na panelu pokazywana
    jest temperatura. Teraz już wiem, że jest to temperatura kolektorów a
    nie wody. Latem dochodziła do ok. 80 stopni teraz 60 ma tylko po
    południu (ale woda jest dostatecznie ciepła wręcz gorąca) za to rano
    spada do 20. Jeśli to jest temperatura paneli to woda nigdy nie
    przekroczy temperatury w której taka bakteria ginie. Czy to oznacza, że
    tam jest wylęgarnia tej bakterii? Zbiornik jest praktycznie bezobsługowy
    i w zasadzie nie ma możliwości wprowadzenia do niego innej wody
    (goracej). Jak to jest z tymi bakteriami?
    --
    Kadar

    Avast.

  • 2. Data: 2020-10-19 17:45:37
    Temat: Re: Legionelli
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 19.10.2020 o 17:22 Kadar Oszmiański <o...@g...com>
    pisze:

    > Naczytałem się o Legionelli i tak sobie myślę, że w takim zbiorniku jak
    > tu gdzie mieszkam to takiej bakterii musi być dużo

    Przestań się martwić i zacznij dopiero wtedy, kiedy testy wykażą jej
    obecność.
    Kamil

  • 3. Data: 2020-10-19 17:57:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 19 października 2020 17:22:15 UTC+2 użytkownik Kadar Oszmiański
    napisał:
> [...]
    > i w zasadzie nie ma możliwości wprowadzenia do niego innej wody
    > (goracej). Jak to jest z tymi bakteriami?

    Spokojnie, jak będzie 60 stopni to też zdechną tylko dłużej trzeba je
    gotować ;)

    L.

  • 4. Data: 2020-10-19 19:10:48
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com>

    Dnia Mon, 19 Oct 2020 17:45:37 +0200, Kubuś Puchatek napisał(a):

    > Przestań się martwić i zacznij dopiero wtedy, kiedy testy wykażą jej
    > obecność.

    Gdy będzie obecna to już na czytanie będzie za późno.
    --
    Kadar

  • 5. Data: 2020-10-20 10:16:14
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com>

    Oszmiański napisał:

    > Spokojnie, jak będzie 60 stopni to też zdechną tylko dłużej trzeba je
    > gotować ;)
    >
    > L.

    Chyba takiej temperatury nigdy nie będzie. Jeśli na kolektorach
    maksymalnie jest w okolicach 80 to woda nie osiągnie tak wysokich
    temperatur. Nie mierzyłem teperatury wody ze zbiornika zawsze była
    gorąca ale nigdy aż tak gorąca.
    --
    Kadar

  • 6. Data: 2020-10-21 14:42:12
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    Oszmiański napisał:

> [...]
    > maksymalnie jest w okolicach 80 to woda nie osiągnie tak wysokich
    > temperatur. Nie mierzyłem teperatury wody ze zbiornika zawsze była

    Dlatego stosuje się przegrzewanie aktualne zalecenia 70 stopni! (i
    dlatego warto dla bezpieczeństwa własnego zamontować zawór
    termostatyczny mieszający).

    Robak