  • 1. Data: 2017-10-09 20:34:28
    Temat: Lekki off-topic... jakość usług, terminowość...
    Od: p...@g...com

    Dzisiaj jednemu się zepsuł samochód, innemu nie dostarczyli towaru (a miał być na
    piątek), inny wylądował w areszcie (dzień wcześniej były mu narzędzia potrzebne),
    termin dostarczenia drzwi wewnętrznych to 9 tygodni (wiadomo, przyczyny niezależne od
    sprzedającego) i wywiązują się ostatniego dnia, kolejny ma umowę na skończenie
    schodów do końca września (2 szt.) a mam tylko stopnie na jednych i barierkę bez
    poręczy, inny miał zadzwonić w sprawie oferty na ogrodzenie, nie dzwoni. itp. itd.

    Przez całą budowę z każdym, dosłownie każdym wykonawcą miałem takie same problemy.
    Poza tynkarzem, ale on wierzył w UFO nie wierzył w lądowanie na księżycu. Generalnie
    trochę się go bałem, żyje w alternatywnej rzeczywistości albo jest kosmitą. Tynki tak
    położone, że od razu pod farbę poszły, równie idealnie a piaskowata struktura mi
    odpowiada.

    Początkowo myślałem, że mi krzywo z gęby patrzy i będę jakiś nierzetelny dla nich,
    czy może to, że jeżdzę 20-to letnim autem i nie warto ze mną współpracować? Jednak
    udało się, nie mam pojęcia jak, ale się udało. W 1,5 roku 200m2, na razie bez
    ogrodzenia i podjazdu, podstopnic i poręczy, białego montażu w jednej łazience,
    listew przypodłogowych, szyb w kabinie i innych detali, których termin wykonania już
    dawno minął, no i... odbioru, ale to już w toku.

    Czy wy też tak macie? Czy to reguła, że przynajmniej jedno z dwóch musi wystąpić:
    spieprzenie roboty i/lub duże opóźnienie? No chyba, że jest się kosmitą, jak mój
    tynkarz.

    Muuumeee

  • 2. Data: 2017-10-10 08:15:36
    Temat: Re: Lekki off-topic... jakość usług, terminowość...
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 09.10.2017 o 20:34, p...@g...com pisze:
    > Czy wy też tak macie? Czy to reguła, że przynajmniej jedno z dwóch musi wystąpić:
    > spieprzenie roboty

    Przebywamy w kraju, gdzie sumienność, terminowość, odpowiedzialność, nie
    przekładają się na konkretny zysk, bo wspomagamy miernoty i lekkoduchów.
    ToMasz

  • 3. Data: 2017-10-10 08:37:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 października 2017 20:34:30 UTC+2 użytkownik
    p...@g...com napisał:
    > jednych i barierkę bez poręczy, inny miał zadzwonić w sprawie oferty
    > na ogrodzenie, nie dzwoni. itp. itd.

    Do przygotowania terenu pod ogród miałem już z dziesięciu ogrodników,
    z czego przyszedł jeden, pooglądał, obiecał wycenę i tyle go widzieli :P

    > problemy. Poza tynkarzem, ale on wierzył w UFO nie wierzył
    > w lądowanie na księżycu.

    Ja mam ostatnio dużo do czynienia z przemysłówką amerykańską
    i stwierdzam, że to nie jest możliwe żeby ci debile wylądowali
    na księżycu. Ten tynkarz to niegłupi człek :P

    L.

  • 4. Data: 2017-10-10 09:06:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 października 2017 08:37:56 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Do przygotowania terenu pod ogród miałem już z dziesięciu ogrodników,
    > z czego przyszedł jeden, pooglądał, obiecał wycenę i tyle go widzieli :P

    Tak miałem ze stolarzami jak schody chciałem robić.
    Wszystko w chacie już zrobione, mieszkać można tylko schodów nie ma na piętro.
    Z 10 stolarzami chyba się umawiałam, przyszło 3, z konkretną ofertą i terminem
    oddzwonił 1, zgodziłem się a on za tydzień zadzwonił ze rezygnuje.
    I w końcu schody zrobił mi gość od "metaloplastyki";)
    Znaczy konstrukcję schodów, barierki itp. zrobił szybko ale na stopnie drewniane
    czekaliśmy ze 2 miesiące bo stolarze mu nawalali;)
    Przez te dwa miechy do sypialni po stopniach zrobionych z desek od palet właziliśmy

  • 5. Data: 2017-10-10 09:36:39
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 09-Oct-17 20:34, p...@g...com wrote:
> [...]
    spieprzenie roboty i/lub duże opóźnienie? No chyba, że jest się kosmitą, jak mój

    To są oczywiście truizmy ale ażeby się nie naszarpać to niezbędne jest:
    - bazowanie na sprawdzonych wykonawcach nadzorowanych przez
    wykwalifikowaną kadrę
    - prace realizowane na podstawie precyzyjnych *pisemnych* umów z
    wpisanymi karami umownymi w przypadku opóźnień
    - nadzór inwestorski realizowany wykwalifikowanym i zaufanym inspektorem
    nie powiązanym z wykonawcą
    - "manie" stosownej ilości kasy na realizację *całej* budowy

    Wybraliśmy z polecenia jednego wykonawcę realizującego prace do stanu
    deweloperskiego włącznie (w systemie generalnego wykonawcy, właściciele
    firmy po inżynierii lądowej).

    Oczywiście problemy były, ale to były problemy nie moje tylko rzeczonego
    generalnego wykonawcy. I on te problemy *skutecznie* rozwiązywał.

    Główna wykończeniówka (podłogi, ściany, zabudowa kuchni, garderoby, etc)
    była również robiona ekipami z polecenia.

    Natomiast tam gdzie wykonawców do mniej wymagających prac
    wykończeniowych (głównie zewnętrznych) brałem osobiście "z ulicy" to
    rzeczywiście była porażka.

    Z jakością to może był mniejszy problem jako, że zwracałem uwagę na
    referencje i oglądałem wykonane przez nich wcześniej roboty. No i
    zamawiane prace nie były zbyt wymagające.

    Natomiast jeśli chodzi o terminowość to w trzech przypadkach na siedem
    byłem zmuszony naliczyć i wyegzekwować kary umowne.

    Ale generalnie narzekać nie mogę. Zaczęliśmy na prima aprilis ;-) i
    skończyliśmy z ledwo dwutygodniowym poślizgiem w stosunku do planowanego
    (rocznego) terminu. Dom 300 metrów z haczykiem, wykończony pod klucz
    (minus barierki przy schodach dorobione później i minus wykończenie paru
    słupów drewnianych na poddaszu, które do tej pory proszą o naszą uwagę).

    Piotrek

  • 6. Data: 2017-10-10 09:45:45
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 10 Oct 2017 08:15:36 +0200, ToMasz wrote:
    > Przebywamy w kraju, gdzie sumienność, terminowość, odpowiedzialność, nie
    > przekładają się na konkretny zysk, bo wspomagamy miernoty i lekkoduchów.

    Nie mam przekonania co do tej teorii. Mieszkam w kraju innym niż Polska,
    a problemy z wykonawcami mam identyczne do tych które wymienia OP.
    Myślę że po prostu nikomu robić się nie chce (fizycznie), a ci nieliczni
    którzy podejmują się budowlanki mają na tyle ofert że mogą przebierać, no
    i oczywiście wybierają tylko te "duże" fuchy. Po kilku latach doszedłem
    do wniosku że najlepiej po prostu samemu robić... Fakt, trwa to
    kilkanaście miesięcy pracując po 2-3h tygodniowo, no ale to wcale nie
    dłużej niż gdybym miał czekać na wykonawcę :) A ile taniej.

    Mateusz

  • 7. Data: 2017-10-10 10:35:45
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-10-09 o 20:34, p...@g...com pisze:
    > Czy wy też tak macie? Czy to reguła, że przynajmniej jedno z dwóch musi wystąpić:
    spieprzenie roboty i/lub duże opóźnienie? No chyba, że jest się kosmitą, jak mój
    tynkarz.

    Stolarz od kuchni dwa lata temu zaczął. Drobne poprawki do dzisiaj nie
    zrobione.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2017-10-10 10:58:41
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 października 2017 10:35:46 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
> [...]
    tynkarz.

    > Stolarz od kuchni dwa lata temu zaczął. Drobne poprawki do dzisiaj nie

    To tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że jak sam se nie zrobisz to nigdy
    nie będzie zrobione (dobrze) :-)

    Na ten przykład machłem sobie miesiąc temu niedokończony bruk / opaskę
    przed domem ze schodami m.in. na taras:

    https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/211922
    59_1422578654528322_8521795255336308830_n.jpg?oh=c7c
    c3640ec3db1b081c205552adc53c4&oe=5A40555A

    (u góry projekt wykonany w paincie z przymrużeniem oka, na dole moje
    wykonanie). Budowlanka jest prosta :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2017-10-10 11:26:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 9 Oct 2017 23:37:55 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Do przygotowania terenu pod ogród miałem już z dziesięciu ogrodników,
    > z czego przyszedł jeden, pooglądał, obiecał wycenę i tyle go widzieli :P

    Mam podobnie z wykonawcą ocieplenia/elewacji. Postanowiłem, po moich
    przebojach, zaciagnąć wykonawcę z białej listy z FM. Czwarty już idzie,
    zobaczymy czy dojdzie... Ale aby w ogóle podszedł do wyceny musiałem
    wstępnie "przekupić" możliwością noclegu ekipy na działce -- bo 30 km od
    bazy, i wizja podróży przez Wawę, to już za trudne warunki. Zresztą
    pierwszy z tego samego powodu z miejsca odmówił. Też za daleko było te 30
    km, na miejscu mają tyle, ze dalej im nie potrzeba jechać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2017-10-10 13:40:10
    Od: p...@g...com

    W dniu wtorek, 10 października 2017 10:58:41 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    c3640ec3db1b081c205552adc53c4&oe=5A40555A

    > (u góry projekt wykonany w paincie z przymrużeniem oka, na dole moje

    Powiem, że robota ładnie Ci wyszła i w pełni się z Tobą zgadzam. Zeszłej jesieni
    spierdzieliła mi ekipa od ociepleń. 2 miesiące lepiłem ale ulepiłem ocieplenie. Jak
    mi miesiąc temu tynki kładli to nie marudzili. A widziałem jak robią to inni, kilka
    placków i na ścianę, klej z siatką kładą na raty mimo, że to jedna ściana itp. Cieszę
    się, że sam to zrobiłem. Na wiosnę elektryk chciał termin przesunąć a tynkarz
    umówiony, kolejne 2 miesiące spędziłem, ale i sieć komputerowa doszła, czujki w
    każdym pomieszczeniu, obwodówka, dodatkowe światełka, włączniki światła przy łóżkach
    itp. i znowu na plus dla mnie. Nawet dzisiaj, montaż części oświetlenia zewnętrznego,
    odpływ skroplin z rekuperatora i szpachlowanie sufitu w garażu po dodatkowych kablach
    (odkryłem możliwości napędu i zapragnąłem przewodu przy centrali alarmowej) ;)

    Za ogrodzenie też bym się wziął, ale czasu brak.