  • 11. Data: 2017-10-12 08:46:06
    Temat: Re: Lekki off-topic... jakość usług, terminowość...
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 października 2017 09:36:47 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > To są oczywiście truizmy ale ażeby się nie naszarpać to niezbędne jest:
    > - bazowanie na sprawdzonych wykonawcach nadzorowanych przez
    > wykwalifikowaną kadrę
    > - prace realizowane na podstawie precyzyjnych *pisemnych* umów z
    > wpisanymi karami umownymi w przypadku opóźnień
    > - nadzór inwestorski realizowany wykwalifikowanym i zaufanym inspektorem
    > nie powiązanym z wykonawcą
    > - "manie" stosownej ilości kasy na realizację *całej* budowy

    Pomimo tego co piszesz wyżej myślę ze masz (w sensie jakości) podobnie jak inni na
    tej grupie. A jeśli sam nie pilnowałeś tylko zlecałeś inspektorowi to masz pewnie
    gorsze fuszerki. Dodatkowo masz teczkę umów i faktur no i wydałeś z 40% więcej
    zapewne
    Od wiosny obserwuję prawie po sąsiedzku do mojego domu.
    Właściciel jak widzę kasy tam nie szczędzi, Mietków i Heńków tam nie widać tylko
    konkretne ekipy a i tak mógłbym fotoblog jak budować nie należy z tej budowy zrobić.
    Właściciel pomimo że mieszka w tej samej miejscowości na budowie bywa najwyżej raz
    dziennie przez kilkanaście/kilkadziesiąt minut więc nie jest w stanie nic dopilnować.
    Ma wynajętego inspektora i pewnie myśli ze dzięki temu będzie dobrze a widzę że tylko
    fundują mu niepotrzebne wydatki. Aktualnie styro kleją- jakiś szary więc pewnie
    dreoższy- grubość 10cm bez felcu. Kleją na klej i mają nowatorską metodę klejenia-
    jeden pracownik smaruje cała płytę styro cienko klejem, drugi na to z 6 placków rzuca
    i na ścianę. Dobrze że ew szpary pianką wypełniają a nie klejem jak to często bywa.
    Czemu na placki kleją to wiadomo("bo tak Panie od lat robim i wszyscy tak robią") ale
    co ma za zadanie ta cienka warstwa kleju na styro to nie wiem.
    Inspektor tam był, widział, sposobu klejenia nie zmienili.
    Płyty kleić zaczęli kleić od wysokości tak 30cm powyżej miejsca gdzie się kończy
    ocieplenie fundamentów więc póki co taki pasek nieocieplony wysoki na 30cm wkoło domu
    jest. Ciekawi mnie jaki to ma cel i co z tym zrobią.
    Górna warstwa styropianu kończy się tak ze małe widze szanse na zrobienie szczelnego
    ocieplenia w okolicach murłaty.
    O wieńcach na tym domu latem pisałem i fotki dawałem.
    Gadam z właścicielem czasami i pytam go ostatnio jakie ogrzewanie robi.
    Grzejniki odpowiada. Pytam czemu nie podłogówka to odpowiada ze inspektor mu radził
    grzejniki bo zdrowsze od podłogówki bo podłogówka to nadciśnienia i inne choroby.
    Wcześniej jak w kilku sprawach sugerowałem że jednak coś tam warto poprawić to miałem
    wrażenie że uważa że się czepiam więc przestałem drażliwe tematy poruszać

  • 12. Data: 2017-10-12 14:04:59
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 października 2017 08:46:07 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    ocieplenie fundamentów więc póki co taki pasek nieocieplony wysoki na 30cm wkoło domu
    jest. Ciekawi mnie jaki to ma cel i co z tym zrobią.

    ja tez tak kleiłem - pozwala to na złapanie poziomu pierwszej (własciwie to drugiej)
    warstwy płyt, bo jest do czego mierzyć.

    > Wcześniej jak w kilku sprawach sugerowałem że jednak coś tam warto poprawić to
    miałem wrażenie że uważa że się czepiam więc przestałem drażliwe tematy poruszać

    standard - buduje sie marzenia, wskaźnik kasa/zysk sie kompletnie nie liczy.

    b.

  • 13. Data: 2017-10-12 14:18:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 października 2017 14:05:01 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    >
    > ja tez tak kleiłem - pozwala to na złapanie poziomu pierwszej (własciwie to
    drugiej) warstwy płyt, bo jest do czego mierzyć.

    Tak tez podejrzewałem ale dzisiaj rano jadąc widziałem ze się do klejenia siatki
    przymierzają a pasek jak był tak jest. Obaczym wieczorem.;)

  • 14. Data: 2017-10-12 18:05:02
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 12-Oct-17 08:46, Kris wrote:
> [...]
    gorsze fuszerki. Dodatkowo masz teczkę umów i faktur no i wydałeś z 40% więcej

    Bez obrazy i absolutnie nie jest to osobista wycieczka.

    Ale zawsze mnie zastanawiało skąd się bierze takie magiczne myślenie, że
    jeden człowiek - najczęściej bez merytoryki i doświadczenia (choć
    poparty mądrością grupową) - jest w stanie przypilnować ekipy (a czasem
    nawet kilku ekip na raz) lepiej niż najęty do tego fachowiec.

    Ja wiem: "nie matura lecz chęć szczera zrobi z ciebie oficera" ;-)
    Ale IMHO to tak nie działa :-)

    Natomiast co do pisanych umów to do głowy by mi nie przyszło, żeby przy
    projektach typu budowa domu bazować wyłącznie na ustaleniach na gębę.

    Przecież wtedy na ogół nie działają jakiekolwiek procesy reklamacyjne.
    A i zakresem prac oraz realizacją bywają problemy bo misiek podczas
    umawiania się usłyszy to co chciał usłyszeć, a nie to co się z nim
    uzgodniło.

    Ażeby nie być gołosłownym to nie dalej jak wczoraj jedyna ekipa, która
    konsekwentnie miała problem ze zrozumieniem co to znaczy wykonać prace
    *do końca* i *zgodnie z umową* została (w sądzie) postawiona do pionu.
    Kosztowało mnie to godzinę na napisanie pozwu i dwie godziny w sądzie.

    A co do kosztów "mania kwitów" to jest to oczywiście 8% VAT i (szacuję)
    jakieś 10%-15% w stosunku do (w miarę sensownych) ofert rozmaitych panów
    Heńków.

    Piotrek

  • 15. Data: 2017-10-12 18:20:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 12 Oct 2017 18:05:02 +0200, Piotrek
    > Kosztowało mnie to godzinę na napisanie pozwu i dwie godziny w
    > sądzie.

    I 3 lata czekania na rozprawę :)

    --
    Marek

  • 16. Data: 2017-10-12 18:38:57
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 12-Oct-17 18:20, Marek wrote:

    > I 3 lata czekania na rozprawę :)

    11 miesięcy od chwili złożenia pozwu w sądzie "elektrycznym" do wyroku w
    sądzie murowanym. Cuda Panie! Cuda! ;-)

    A nawet gdyby miało trwać i 3 lata to - skoro byłem pewny swego - gdzie
    ja znajdę lokatę na 7% czy ile to tam teraz jest? ;-)

    Piotrek

  • 17. Data: 2017-10-12 20:35:18
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    tak robią") ale co ma za zadanie ta cienka warstwa kleju na styro to nie wiem.

    Styropian grafitowy ma gorszą przyczepność do klejów (stąd trzeba używać
    specjalnego kleju), więc wysmarowanie całej powierzchni daje większą
    powierzchnie trzymania kleju. Fuszerką bym tego nie nazwał ale mogliby
    ramkę dawać;) Chyba, że klej bardzo drogi i zrobili ramkę w pierwszej
    warstwie, to będzie spoko.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2017-10-15 09:53:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-10-12 o 20:35, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > powierzchnie trzymania kleju. Fuszerką bym tego nie nazwał ale mogliby
    > ramkę dawać;) Chyba, że klej bardzo drogi i zrobili ramkę w pierwszej
    A wystarczyło by kleić na piankę, ale zadne ekipy zawodowe tak nie chcą
    robic bo drogo i obciach
    to tylko dla amatorów jest :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 19. Data: 2017-10-15 12:09:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 października 2017 14:18:34 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    >
    > Tak tez podejrzewałem ale dzisiaj rano jadąc widziałem ze się do klejenia siatki
    przymierzają a pasek jak był tak jest. Obaczym wieczorem.;)

    Tak to wygląda na dzisiaj.
    Co autor ma na mysli?
    http://imgie.pl/images/2017/10/15/IMG_20171013_17564
    9280e5.jpg

  • 20. Data: 2017-10-15 14:11:54
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 października 2017 12:09:24 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    drugiej) warstwy płyt, bo jest do czego mierzyć.

    przymierzają a pasek jak był tak jest. Obaczym wieczorem.;)

    pisali w muratorze ze mostki cieplne zawsze są to zrobił

    b.