  • 1. Data: 2021-07-20 12:49:27
    Temat: Lodówka się nie załącza po przerwie w zasilaniu
    Od: adam <a...@a...pl>

    Nie całkiem na temat grupy, ale nie ma lepszej.
    Nowa lodówka Samsung. Po ostatnich burzach były przerwy w zasilaniu, po
    włączeniu energii lodówka nie włącza się, tylko zaczyna piszczeć.
    Uruchamia się dopiero po wejściu w ustawienia.
    Wyjeżdżam teraz na urlop i gdyby wyłączyli prąd to nie będzie miał kto
    nacisnąć i po powrocie wszystko z lodówki będzie do wyrzucenia.

    Czy to normalne w nowych lodówkach czy jakiś defekt?

    Dzwonię do Samsunga - konsultant mówi, że to defekt, prosi poobserwować.
    Po obserwacji dzwonię drugi raz - inny konsultant mówi, że tak ma być bo
    to lodówka inteligentna.

    Czy tak ma być rzeczywiście? Przez 40 lat używałem głupich, zupełnie
    nieinteligentnych lodówek i nie robiły mi takich numerów.

  • 2. Data: 2021-07-20 17:54:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Jul 2021 12:49:27 +0200, adam

    > Nowa lodówka Samsung. Po ostatnich burzach były przerwy w zasilaniu, po
    > włączeniu energii lodówka nie włącza się, tylko zaczyna piszczeć.

    Jak piszczeć? Może wtedy wypiszcza jakieś błędy?
    Albo może inaczej mruga? Normalne to to nie jest.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2021-07-21 11:29:32
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-07-20 o 12:49, adam pisze:
> [...]
    >
    > Czy tak ma być rzeczywiście? Przez 40 lat używałem głupich, zupełnie
    > nieinteligentnych lodówek i nie robiły mi takich numerów.

    Bo to nie lodówka, tylko "inteligentna" lodówka. Czyli komputer z
    funkcja chłodzenia produktów i widocznie chłodzenie nie jest czynnością
    dominującą ;P

    A tak na serio, to jednak jest lodówka, ma działać 24/7/365, wstawać
    nawet po zaniku zasilania.
    Proteza to podłączyć pod UPS. Ale pozostaje kwestia na ile czasu tego
    prądu zwykle brakuje i czy UPS da radę podtrzymać tak długo.

    Ja mam nówke samsunga dwudrzwiową, jest nalepka, że jakiś inwerter jest.
    Nie dociekałem po co i czy to ściema marketingowa i możnaby się bez tego
    obejść, ale wtedy nikt nie kupi. Wstaje za każdym po zaniku zasilania. U
    Ciebie piszczy, może właśnie jakaś przetwornica ma problem z wstaniem i
    dopiero po programowym resecie (wejście w ustawienia) jest w stanie
    ruszyć. Jak dla mnie to awaria, a nie "jeździc, obserwować".

    --
    viktorius

  • 4. Data: 2021-07-21 15:57:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie wiadomo czy ruszy, spaliłem kiedyś elektroniczny wyłącznik (na triaku?) w
    momencie startu kompresora lodówki.

    -----

  • 5. Data: 2021-07-21 16:07:35
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-07-21 o 15:57, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nie wiadomo czy ruszy, spaliłem kiedyś elektroniczny wyłącznik (na
    > triaku?) w momencie startu kompresora lodówki.
    >

    > -----

    Tradycyjny kompresor z lodówki faktycznie potrafił przy rozruchu
    siorbnąć tyle prądu, że aż żarówki przygasały.
    Nowoczesna lodówka na wspomnianym inwerterze może nie szarpie tak prądem
    przy rozruchu. Nie mam jak sprawdzić, nie mam tradycyjnej żarówki :(
    Woltomierz może nie być tak szybki, żeby wykryć tak krótki spadek napięcia.

    --
    viktorius

  • 6. Data: 2021-07-21 16:15:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 21 Jul 2021 16:07:35 +0200, viktorius

> [...]
    > przy rozruchu. Nie mam jak sprawdzić, nie mam tradycyjnej żarówki :(
    > Woltomierz może nie być tak szybki, żeby wykryć tak krótki spadek napięcia.

    Inwerter nie szarpie bo startuje w okolicach 20% mocy. Nawet moja 9kW pompa
    gruntowa on-off nie szarpie -- a to dzięki zastosowanemu modułowi
    softstartu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2021-07-30 16:06:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 20 Jul 2021 12:49:27 +0200, adam <a...@a...pl> wrote:
    > Czy to normalne w nowych lodówkach czy jakiś defekt?

    W Samsungu po każdym powrocie zasilania jest sygnalizacja dźwiękowa.
    Ma to zwrócić uwagę by sprawdzić jej stan (użytkownik mógł być
    nieobecny w trakcie braku zasilania więc może nie wiedzieć jak długo
    była przerwa). Dźwięk się kasuje wciśnięciem dowolnego przycisku.
    Lodówka powinna się po pewnym czasie włączyć. Widocznie temperatura
    wewnątrz nie spadła na tyle by układ regulacji zadecydował o
    uruchomieniu sprężarki. Jak długo czekałeś na włączenie i to nie
    nastąpiło? Rozumiem, że przez "włączenie" rozumiesz uruchomienie
    sprężarki?

    --
    Marek

  • 8. Data: 2021-07-31 13:57:30
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2021-07-30 o 16:06, Marek pisze:

> [...]
    > uruchomieniu sprężarki. Jak długo czekałeś na włączenie i to nie
    > nastąpiło? Rozumiem, że przez "włączenie" rozumiesz uruchomienie sprężarki?

    Dokładnie już nie pamiętam ile czasu upłynęło, to było w nocy, spałem,
    ale tak nawalało po uszach, że musiałem coś z tym zrobić. Otworzyłem
    drzwi, światełko wewnątrz się świeciło, ale to nic nie dało, dopiero
    nacisnąłem "ustawienia" i przestało.
    Tak, "włączenie" to uruchomienie sprężarki. Temperatura wewnątrz była
    dość wysoka, to pamiętam, energii nie było kilka godzin.
    Być może sprężarka chodziła, ona cicho chodzi, a ja zaspany i wkurzony
    mogłem nie usłyszeć jej. "Zasymuluje" sobie taki brak energii i
    poobserwuje, ale to za jakiś czas, bo wyjeżdżam.
    Dzięki za konkretna odpowiedź.

  • 9. Data: 2021-07-31 23:02:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    >
    > Czy tak ma być rzeczywiście? Przez 40 lat używałem głupich, zupełnie
    > nieinteligentnych lodówek i nie robiły mi takich numerów.

    Daj sobie spokój z tym gównem. Oddaj to na gwarancji i kup coś
    normalnego. Ja po przebojach z Samsungiem i ich gównianym produktem
    zwanym lodówką oraz kontaktem z debilami nazywanymi autoryzowanym
    serwisem firmy Samsung, nigdy w życiu nie kupię produktu, na którym
    znajduje się napis "Samsung".

    Lodówka miała szereg wad konstrukcyjnych, a serwis wymyślał tylko
    kolejne durne metody, które nie usuwały przyczyn problemów tylko oznaki
    tych problemów.

    Problemem była ciągle zacinająca się i przymarzająca klapka
    przepustnicy. Nie dość, że silniczek krokowy nie mógł jej obrócić to jak
    przymarzła w pozycji otwartej to w części chłodziarkowej robiła się
    zamrażarka. Do tego lodówka "No Frost" obrastała lodem.

    Działo się to raz na miesiąc, raz na tydzień, a czasami kilka razy w
    ciągu nocy. Lodówka zgłaszała stan awaryjny i piszczała, do póki ktoś
    jej nie zresetował.

    Jak zaczynało się to dziać zbyt często to należało lodówkę rozmrozić,
    umyć i zmów był dłuższy okres spokoju np. cały miesiąc.

    Pierwsza naprawa polegała na wyłączeniu sygnału dźwiękowego, który
    informował o stanie awaryjnym. Kiedy tylko wystąpił problem to lodówka
    się wyłączała i przestawała chłodzić. Wielokrotnie żarcie nadawało się
    do wyrzucenia. Strach było gdzieś wyjechać, bo po tygodniu poza domem
    wracaliśmy, a w lodówce wszystko zaśmierdziałe.

    Wcześniej na wyświetlaczach wyświetlana była temperatura rzeczywista
    jaka była w chłodziarce oraz zamrażalniku. Często bywało, że w części
    chłodziarkowej były temperatury -7 a nawet -10'C i takie też temperatury
    były wyświetlane. Zamrożona śmietana czy mleko już do niczego się nie
    nadawały. Zupa w kostkach. Kiełbasa, wędliny czy warzywa to kostki lodu.
    Przed spożyciem należało je rozmrozić. Oczywiście tutaj była loteria.
    Raz lodówka działała poprawnie, a raz wszystko zamrożone w części
    chłodziarkowej.

    Kolejna naprawa polegała na zmianie programu w sterowniku tak, aby
    sterownik wyświetlał cały czas temperaturę zdaną np. +5'C, a w
    rzeczywistości w chłodziarce było np. -10'C.

    Następna naprawa polegała na wymianie grzałki, która rozmrażała
    przepustnicę. Założono grzałkę o dużo większej mocy, przez co pogorszono
    klasę energetyczną, a dodatkowo klej, którego użyto zapchał odpływ
    skroplin z wymiennika zamrażalnika. Zamrażalnik cały zarastał lodem
    (przypominam, że sprzęt był "No Frost"). Systematycznie co 2-3 tygodnie
    trzeba było rozmrażać zamrażalnik i czyścić aby móc znów używać przez
    następne 2-3 tygodnie.

    W końcu po wielu próbach naprawy, wprowadzono nowe, cieńsze i bardziej
    miękkie uszczelki do tej przepustnicy tak jak sugerowałem tym debilom z
    serwisu od samego początku. Ale ogólna konstrukcja tych uszczelek, która
    z góry była skazana na niepowodzenie pozostała.

    Usunięto też tryby awaryjne.

    Pomogło to tylko na tyle, że lodówka przestała się wyłączać, ale nadal
    co jakiś czas w części chłodziarkowej robi się zamrażalnik.

    Nie miałem już ani czasu, ani sił walczyć z tymi debilami, którzy
    nieudolnie próbowali usunąć wadę konstrukcyjną, której nigdy im się nie
    udało usunąć. Na moje żądania rozwiązania umowy i zwrotu pieniędzy,
    przysyłali kolejny raz debili z serwisu.

    Najzabawniejsze były jednak telefony z Samsunga w których pierdzielili
    formułki o staraniach firmy Samsung w zadowoleniu klienta oraz
    podziękowania za zaufanie.

    Nie chcę już nic mieć wspólnego z tą firmą, która nie szanuje klienta i
    ich "inteligentnymi" produktami.

  • 10. Data: 2021-08-01 00:22:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 31 lipca 2021 o 23:02:42 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    > zwanym lodówką oraz kontaktem z debilami nazywanymi autoryzowanym
    > serwisem firmy Samsung, nigdy w życiu nie kupię produktu, na którym

    Czy to nie Ty bajkopisarzu chwalileś się ostatnio wypiekiem wodnego chleba w
    piekarniku Samsung?. O mikrofali nie wspomnę.