  • 1. Data: 2018-03-08 19:17:49
    Temat: Lokal 47m2 - czym grzać?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Jest sobie lokal, stara kamienica przy rynku, parter, pod lokalem jest
    piwnica.
    W lokalu jest prąd i dziura do komina pod kozę czy coś takiego.
    Lokal ma być usługowy w godzinach dziennych pon-sobota.

    Jak najbardziej efektywnie i ekonomicznie a zarazem tanio inwestycyjnie
    to grzać? Demolki nikt nie pozwoli zrobić (rynek), pompy ciepła i te
    sprawy odpadają bo nie ma skąd.

    Węgiel targany z piwnicy odpada. Coś na prąd więc wchodzi w grę, ale co.
    Kurtyna grzewcza? jakiś piec akumulacyjny, coś innego? Teoretycznie
    można coś w piwnicy postawić i rurki wyżej dać.
    Nie wiem jeszcze jak z gazem, ile będzie kosztowało pociągnięcie go (o
    ile się da) i czy opłaca się w ogóle go ciągnąć (kwasiaka w kominie to
    tam nie ma, a 3 kondygnacje do góry są).

    Proszę o jakieś opinie, wskazówki.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2018-03-08 19:27:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Piec akumulacyjny o ile jest wystarczajaca ilosc pradu.

  • 3. Data: 2018-03-08 19:38:02
    Temat: Re: Lokal 47m2 - czym grzać?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Proszę o jakieś opinie, wskazówki.

    nagrzewnica na olej opałowy z wylotem spalin osobną rurą?
    Piecyk katalityczny na butle gazowe z propanem (czystym)?

  • 4. Data: 2018-03-08 19:51:51
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 08.03.2018 o 19:17, Irokez pisze:
> [...]
    > W lokalu jest prąd i dziura do komina pod kozę czy coś takiego.
    > Lokal ma być usługowy w godzinach dziennych pon-sobota.

    to zależy czy Twój lokal, czy jest ktoś kto instalacje będzie dozorował,
    czy ma być na wynajem i działać. jeśli prąd ma bezpośrednio grzać -
    obojętnie jak, wyjdzie prawie na to samo. ewentualnie możesz zrobić tak,
    że podzielisz lokal na strefę dla pracowników i klientów. klientom nie
    zrobi różnicy jaka jest temperatura gdy stoją w kolejce. gorzej, jeśli
    obsługa będzie im robić paznokcie. wtedy ten plan odpada. lepszy komfort
    termiczny będzie przy ogrzewaniu podłogowym, a nie jest to specjalnie
    drobie, ale wymaga więcej roboty niż postawienie farelka.
    z pomysłów kombinowanych. do piwnicy beczki na wodę. nocą grzać beczki,
    w ciągu dnia, pompować ciepłą wodę do kaloryferów.
    Ja w lokalu w którym pracuje, zrobiłem tak. grzeję na maksa od 7 rano,
    przed wyjściem wyłączam piec całkowicie. Dlamnie to jest znacząca
    oszczędność. Na tej grupie wszyscy robią odwrotnie - grzeją non stop.
    ToMasz

  • 5. Data: 2018-03-08 19:58:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 marca 2018 19:17:43 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

    > Jak najbardziej efektywnie i ekonomicznie a zarazem tanio inwestycyjnie
    > to grzać? Demolki nikt nie pozwoli zrobić (rynek), pompy ciepła i te
    > sprawy odpadają bo nie ma skąd.

    Klimatyzatorem

  • 6. Data: 2018-03-08 20:15:29
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2018-03-08 19:17, Irokez pisze:

    > Jest sobie lokal, stara kamienica przy rynku, parter, pod lokalem jest piwnica.
    > W lokalu jest prąd i dziura do komina pod kozę czy coś takiego.

    O to to. Wstawić kozę pn. kominek wolnostojący i palić brykietami drzewnymi.
    Ale palić jak Pan Bóg przykazał palaczom kominkowym (i nie tylko) - od góry.
    Miło, ciepło, tanio i człowiek się nie narobi.

  • 7. Data: 2018-03-08 20:21:51
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 marca 2018 20:15:28 UTC+1 użytkownik collie napisał:

    > O to to. Wstawić kozę pn. kominek wolnostojący i palić brykietami drzewnymi.
    > Ale palić jak Pan Bóg przykazał palaczom kominkowym (i nie tylko) - od góry.
    > Miło, ciepło, tanio i człowiek się nie narobi.

    Dobry żart z tym nie narobieniem się :-)
    Kominek jest jeszcze gorszy od śmieciucha w piwnicy pod tym względem ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2018-03-08 20:44:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 marca 2018 20:21:53 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Dobry żart z tym nie narobieniem się :-)
    > Kominek jest jeszcze gorszy od śmieciucha w piwnicy pod tym względem ;)

    no i palić "od góry" radzi
    O ile w śmieciuchu jest to do zrobienia tylko strasznie uierdliwe(codzienne
    czyszczenie kotła i rozpalanie od nowa) o tyle w kominku nie bardzo wiem jak palić
    "od góry"

  • 9. Data: 2018-03-08 21:04:38
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2018-03-08 20:44, Kris pisze:

> [...]
    czyszczenie kotła i rozpalanie od nowa) o tyle w kominku nie bardzo wiem jak palić

    Tu instrukcja dla takich, którzy nie za bardzo wiedzą, a wypowiadają się:

    http://www.sprawdzonewpraktyce.pl/2015/09/najlepszy-
    i-najbardziej-efektywny-sposob-palenia-w-kominku-bry
    kietem/

  • 10. Data: 2018-03-08 21:09:11
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 8 marca 2018 19:17:43 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:
    > Jest sobie lokal, stara kamienica przy rynku, parter, pod lokalem jest
    > piwnica.

    Przede wszystkim ocieplić tą podłogę, może od dołu albo jakkolwiek.
    Mieszkałem w czymś takim kilka lat i ta piwnica zimą to jest masakra,
    piździ od podłogi okrutnie, gorzej niż jakbyś miał podłogę na gruncie...

    L.