  • 11. Data: 2018-03-08 21:35:02
    Temat: Re: Lokal 47m2 - czym grzać?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 marca 2018 21:04:37 UTC+1 użytkownik collie napisał:
> [...]
    czyszczenie kotła i rozpalanie od nowa) o tyle w kominku nie bardzo wiem jak palić
    "od góry"

    > Tu instrukcja dla takich, którzy nie za bardzo wiedzą, a wypowiadają się:
    >
    > http://www.sprawdzonewpraktyce.pl/2015/09/najlepszy-
    i-najbardziej-efektywny-sposob-palenia-w-kominku-bry
    kietem/

    A paliłeś czy tylko instrukcje przeczytałeś?

  • 12. Data: 2018-03-08 21:48:31
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2018-03-08 21:35, Kris pisze:

    > A paliłeś czy tylko instrukcje przeczytałeś?

    Całą zimę tak palę (jak palę) i sobie chwalę.
    Trzeba mieć tylko dobry kominek z efektywną
    regulacją dopływu powietrza, by regulować
    tempo palenia się stosu brykietów.

  • 13. Data: 2018-03-08 21:49:09
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-03-08 o 19:17, Irokez pisze:

    > Proszę o jakieś opinie, wskazówki.

    Klimatyzatorem z funkcją grzania.

  • 14. Data: 2018-03-08 21:56:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 marca 2018 19:17:43 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

    > Kurtyna grzewcza? jakiś piec akumulacyjny, coś innego?
    W pracy mamy takie pomieszczenie ok 50m2 właśnie, wejście z ulicy, duży ruch-
    kilkadziesiąt wejść dziennie
    Mamy tam kortynę nad drzwiami, klimatyzator i grzejniki elektryczne tego typu
    https://www.ceneo.pl/32119135
    Kilkanaście lat już ten lokal funkcjonuje i grzejniki praktycznie wcale nieużywane
    Najszybciej rano rozgrzewa lokal kurtyna bo szybko się robi ciepło nawet jak w
    poniedziałek rano pracownice wchodzą ale wada kurtyny że dmucha ciągle i w pewnym
    momencie jet za ciepło
    Najlepiej działa klimatyzator- jakieś budżetowe fujitsu- stabilnie utrzymuje zadane
    22stC
    Dlatego wyżej radziłem klimatyzator. No chyba że nie ma tam jak jednostki zewnętrznej
    powiesić to kup za 200-300zl sztuka(na olxie uzywki taniej moga być)2 grzejniki i
    będzie git

  • 15. Data: 2018-03-08 22:14:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/8/2018 9:04 PM, collie wrote:
    > Tu instrukcja dla takich, którzy nie za bardzo wiedzą, a wypowiadają się:
    > http://www.sprawdzonewpraktyce.pl/2015/09/najlepszy-
    i-najbardziej-efektywny-sposob-palenia-w-kominku-bry
    kietem/

    Mój kominek pali się świetnie w przypadku 4 kostek, ciepło przez 3h.
    Przy 6 zaczyna być niebezpiecznie, przy 8 obawiałbym sie pożaru, ciezko
    stać 2m od szyby, żar jak z pieca hutniczego. nie ma znaczenia czy
    zapale od dolu czy od góry, po kilkunastu minutach pali się cała
    objętością. A tu władowane jest ze 30 na raz. Hmmm.. co to za kominek że
    nie ma niebezpieczeństwa pożaru i zaczadzenia?

  • 16. Data: 2018-03-08 22:21:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kominek na sprawnosc troche lepsza niz ognisko przy ktorym sie kielbaski piecze.
    Sluzy do utylizacji drewna i ogrzewania z naciskiem na utylizacje. Z wynalazkow co
    sie w nich pali to poradzil bym piecyk na pellet. Raczej trudno kupic taki co ma
    sprawnosc mniejsza niz 90%. Praktycznie kazdy ma wlasne rozpalanie, regulator
    temperatury utrzymujacy zadana temperature w pomieszczeniu i mozliwosc
    zaprogramowania godziny wlaczenia i wylaczenia. Wychodzi drozej niz weglem ale paliwo
    przyjazne i wybiera sie popiol maksymalnie raz w miesiacu. U siebie wybieram dwa razy
    w sezonie. Raz jak sie sezon zaczyna wybieram popiol z zeszlego sezonu i drugi raz w
    okolicach polowy stycznia.

  • 17. Data: 2018-03-08 22:22:15
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-03-08 o 19:51, ToMasz pisze:

    > to zależy czy Twój lokal, czy jest ktoś kto instalacje będzie dozorował,
    > czy ma być na wynajem i działać. jeśli prąd ma bezpośrednio grzać -

    Mój. Nikogo nie będzie po tych godzinach pracy. Lokal w stylu punkt
    sprzedaży usług.

    > Ja w lokalu w którym pracuje, zrobiłem tak. grzeję na maksa od 7 rano,
    > przed wyjściem wyłączam piec całkowicie. Dlamnie to jest znacząca
    > oszczędność. Na tej grupie wszyscy robią odwrotnie - grzeją non stop.

    Podobnie było w do tej pory wynajmowanym. Zegar odpalał przed przyjściem
    piecyk elektryczno-akumulacyjny (taki starego typu wypełniony jakimś
    szamotem czy inną cegłą) wyłączał po jakimś czasie, a potem załączał
    znowu koło 13-stej na 2 godzinki. Plus "farelka" na ewentualne
    dogrzanie. Ale może jednak jakieś lepsze rozwiązanie.

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2018-03-08 22:23:29
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-03-08 o 20:15, collie pisze:

    > O to to. Wstawić kozę pn. kominek wolnostojący i palić brykietami
    > drzewnymi.
    > Ale palić jak Pan Bóg przykazał palaczom kominkowym (i nie tylko) - od
    > góry.
    > Miło, ciepło, tanio i człowiek się nie narobi.

    Ale zimno po weekendzie, zanim nie rozpali się i nie nagrzeje.

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2018-03-08 22:26:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 marca 2018 22:15:07 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
> [...]
    > objętością. A tu władowane jest ze 30 na raz. Hmmm.. co to za kominek że
    > nie ma niebezpieczeństwa pożaru i zaczadzenia?

    Właśnie coś podobnego miałem pisać
    Ten podlinkowany artykuł to mi sponsoringiem pachnie

  • 20. Data: 2018-03-08 22:32:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moj piecyk jak jest w okolicach zera stopni spala worek pelletu, 15 kilogramow, w
    dwie doby. Twoj kominek pracujacy w takich warunkach spali 25 kilogramow brykietu na
    dobe z czego 5 kilogramow pojdzie na ogrzewanie pomieszczenia a 20 na ogrzewanie
    atmosfery. Kominek mozna miec jak sie ma brata albo szwagra lesniczego.