  • 1. Data: 2015-09-06 15:22:45
    Temat: Lokalizacja siedliska
    Od: JanuszWo <jannus_tl@taki_gaz.pl>

    Mam pytanie. Planuję zakup siedliska. Okazało się, że na mapie,
    którą dostałem ze starostwa powiatowego (skala 1:1000) nie ma
    wyrysowanej mojej działki. Jest tylko jej numer umiejscowiony na
    większej działce, której jest jakby częścią. W starostwie
    powiatowym powiedziano mi, że to oznacza, że mam prawo
    umiejscowić sobie taką działkę i trochę ją sobie poprzesuwać,
    zmienić kształt. W gminie, gdzie dostałem wypis i wyrys działka
    jest nasmarowana jakąś grubą krechą. Na geoportalu jest jakiś
    jeszcze inny kształt działki. Ale nie taki jak w gminie.
    Właściciel pola na którym leży siedlisko jest gotów na wszelkie
    opcje, byle była to powierzchnia, którą wstępnie uzgodniliśmy i
    która widnieje w papierach, księdze wieczystej. Pytanie:
    Czy mogę zgodnie ze słowami pani z biura w starostwie (wydział
    geodezji) ustalić granice działki i jej dokładną lokalizację z
    geodetą? Czy nowy kształt (dobiegający od tego, co jest na mapach
    - a wszędzie inny) zostanie uznany w papierach?
    Pozdrawiam - Janusz Woźniak

  • 2. Data: 2015-09-06 22:57:13
    Temat: Re: Lokalizacja siedliska
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 06 Sep 2015 15:22:45 +0200, JanuszWo napisał(a):

> [...]
    > geodezji) ustalić granice działki i jej dokładną lokalizację z geodetą?
    > Czy nowy kształt (dobiegający od tego, co jest na mapach - a wszędzie

    Ja bym się w takie coś nie bawił, za duży bałagan i ryzyko, że w
    przyszłości będziesz musiał dużo odkręcać albo przestawiać ogrodzenie.
    Kupuj dopiero, gdy w ewidencji gruntów będzie porządek, a działka będzie
    mieć założoną KW z wpisanym numerem działki i powierzchnią. Doprowadzenie
    do takiego stanu (ew. podział działki, wytyczenie granic) jest zadaniem
    obecnego właściciela.

    To jest pytanie bardziej na pl.misc.budowanie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2015-09-07 16:41:40
    Od: JanuszWo <jannus_tl@taki_gaz.pl>

    Borys Pogoreło wrote:

> [...]
    > Doprowadzenie do takiego stanu (ew. podział działki, wytyczenie
    > granic) jest zadaniem obecnego właściciela.

    Działka ma KW, ma powierzchnię, ma numer. Nie ma tylko kształtu na
    mapach w starostwie powiatowym.

    > To jest pytanie bardziej na pl.misc.budowanie.

    Tak, zaraz tam przeniosę pytanie.

    Dzięki - JanuszWo

  • 4. Data: 2015-10-05 10:44:27
    Od: XL <i...@g...pl>

    JanuszWo <jannus_tl@taki_gaz.pl> Wrote in message:

    > Działka ma KW, ma powierzchnię, ma numer. Nie ma tylko kształtu na
    > mapach w starostwie powiatowym.

    Nie wiem, jakim cudem ma KW i numer bez fizycznego umiejscowienia
    i bez tzw wyrysu!
    Przecież bez pomiarów i wyrysów geodezyjnych
    nie mozna dokonać wyodrębnienia działki w celu nadania numeru i
    założenia KW!
    --
    XL

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 5. Data: 2015-10-05 11:52:08
    Od: masti <g...@t...hell>

    XL wrote:

> [...]
    > i bez tzw wyrysu!
    > Przecież bez pomiarów i wyrysów geodezyjnych
    > nie mozna dokonać wyodrębnienia działki w celu nadania numeru i

    mówisz, że działki z KW z czasów carskich opisane słownie "od ziemi Jana
    do drogi i ziemi Jaśnie Pana" nie istnieją?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2015-10-05 17:12:18
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 5 Oct 2015 09:52:08 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > mówisz, że działki z KW z czasów carskich opisane słownie "od ziemi Jana
    > do drogi i ziemi Jaśnie Pana" nie istnieją?

    Mówisz, że nie mają numerów do tej pory?
    3-]

  • 7. Data: 2015-10-05 17:16:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ikselka wrote:

    > Mówisz, że nie mają numerów do tej pory?

    numery właśnie mają ale mapek ani śladu.

  • 8. Data: 2015-10-05 17:24:27
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 5 Oct 2015 15:16:06 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > numery właśnie mają ale mapek ani śladu.

    Wyrys się zamawia i otrzymuje w Starostwie, w geodezji - na życzenie. Czeka
    się ileś dni i się za niego płaci.
    Tylko że oczywiście sporzadzany on jest na podstawie map geodezyjnych,
    które tam być powinny jak psu buda. Jesli danej działki na mapie nie ma, to
    znaczy, że do tej pory nie widziała geodety - jak komu zależy, to trzeba
    samemu zamówić i opłacić geodetę, bez tego kupowanie jej to ryzyko. I tyle.