  • 1. Data: 2016-06-26 14:30:18
    Temat: Mączlik szklarniowy
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    Zna ktoś skuteczna metodę walki z tytułowym szkodnikiem? Istna plaga w
    tym roku. Liście wszystkich kapustnych w moim ogrodzie przypominają
    sitko, a wokół kłębią się chmary mączlika. Kilka środków skutecznych na
    normalne mszyce zawiodło. Może ktoś z Was skutecznie walczył z tymi
    szkodnikami?

  • 2. Data: 2016-06-26 18:02:07
    Temat: Re: Mączlik szklarniowy
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Jun 2016 14:30:18 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
    > sitko, a wokół kłębią się chmary mączlika. Kilka środków skutecznych na
    > normalne mszyce zawiodło. Może ktoś z Was skutecznie walczył z tymi

    Mam to samo. Pierwszy raz widzę mączlika w tym wydaniu, tj na kapustnych -
    zwykle obsiadał mi pomidory. Wina upałów, bo mączlik lubi cieplutko, a na
    dworze obecnie ma warunki że ho ho.
    Cóż, pozostaje oprysk - Mospilanem. Byle terminu karencji dochować.
    http://www.sumiagro.pl/mospilan-20-sp-teraz-ponad-25
    0-zastosowan-w-etykiecie/

  • 3. Data: 2016-06-26 18:09:47
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Jun 2016 18:02:07 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > dworze obecnie ma warunki że ho ho.
    > Cóż, pozostaje oprysk - Mospilanem. Byle terminu karencji dochować.

    Aha - NIE MA mączlika na kapuście wczesnej, która jest u mnie podlewana
    zraszaczem. Jest tylko na późnej, do której zraszacz nie sięga i podlewana
    jest konewką (lub wężem) w miski ziemne wprost pod rośliny...

  • 4. Data: 2016-06-26 21:15:45
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Trybun" <C...@j...ru> napisał w wiadomości

    > Zna ktoś skuteczna metodę walki z tytułowym szkodnikiem? Istna plaga w tym
    > roku. Liście wszystkich kapustnych w moim ogrodzie przypominają sitko

    Hejka. Sitko to nie robota mączlików, które wysysając sok mogą powodować
    deformację liści, więdnięcie roślin i zahamowanie ich wzrostu.
    Pozdrawiam objawowo Ja...cki

  • 5. Data: 2016-06-26 22:01:37
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Jun 2016 21:15:45 +0200, Dirko napisał(a):

> [...]
    >
    > Hejka. Sitko to nie robota mączlików, które wysysając sok mogą powodować
    > deformację liści, więdnięcie roślin i zahamowanie ich wzrostu.

    Tak czy siak - na kłopoty Bedn... upsss, Mospilan 20 SP.

  • 6. Data: 2016-06-28 12:43:19
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-06-26 o 18:09, Ikselka pisze:

> [...]
    > zraszaczem. Jest tylko na późnej, do której zraszacz nie sięga i podlewana
    > jest konewką (lub wężem) w miski ziemne wprost pod rośliny...

    U mnie jest na wszystkim. Kapusta, brokuły i kalarepa. I to chyba efekt
    wyjątkowo gorącego lata zeszłego roku. Wcześniej tego szkodnika
    widywałem tylko pojedyncze egzemplarze na brokułach.

    Dzięki za namiary na "lekarstwo" na tą plagę.

  • 7. Data: 2016-06-28 12:43:32
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-06-26 o 21:15, Dirko pisze:
> [...]
    >
    > Hejka. Sitko to nie robota mączlików, które wysysając sok mogą
    > powodować deformację liści, więdnięcie roślin i zahamowanie ich wzrostu.

    Też tak pomyślałem, ale co jak nie one? Na liściach nie widać żadnych
    innych szkodników...

  • 8. Data: 2016-06-28 17:57:29
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 28 Jun 2016 12:43:19 +0200, Trybun napisał(a):

    > U mnie jest na wszystkim. Kapusta, brokuły i kalarepa.

    A to to oczywiscie, u mnie też. Znaczy - brokułów nie mam tym razem, ale za
    to na brukwi i kalarepie jest. Wziął się też, cholera jedna, za buraki
    liściowe :-(

    > I to chyba efekt
    > wyjątkowo gorącego lata zeszłego roku. Wcześniej tego szkodnika
    > widywałem tylko pojedyncze egzemplarze na brokułach.
    >
    > Dzięki za namiary na "lekarstwo" na tą plagę.

    Niezamaco. Tylko pamiętaj o SIEDMIU DNIACH karencji po aplikacji na
    warzywka!

  • 9. Data: 2016-06-28 18:01:47
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 28 Jun 2016 17:57:29 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > liściowe :-(

    > Niezamaco. Tylko pamiętaj o SIEDMIU DNIACH karencji

    Sorry - O CZTERNASTU!
    Aż.
    Czyli jeśli chodzi np o kalarepę, to przed opryskiem zbierz duże i średnie,
    bo tylko małe mają szansę po tym czasie być zdatnymi do konsumpcji.

  • 10. Data: 2016-06-28 18:06:05
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 28 Jun 2016 12:43:32 +0200, Trybun napisał(a):

    > Też tak pomyślałem, ale co jak nie one? Na liściach nie widać żadnych
    > innych szkodników...

    Pchełki albo insze diabły.

    PS. Do cieczy opryskowej warto zawsze dodać kilka kropel płynu do naczyń na
    pojemnik, zwłaszcza do oprysku roślin o liściach pokrytych woskiem, jak
    właśnie kapustowate.