  • 1. Data: 2020-06-28 08:59:45
    Temat: Mała Fotowoltaika z duzym potencjałem
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Mysle o założeniu rodzicom paneli fotowoltaicznych.
    Oni zuzywaja naprawde nieduzo prądu.

    Pomyslałem ze załozyłbym im jakies 2-2.5kW ale zalezałoby mi na tym,
    zeby falownik był przystosowany do tego ze za jakis czas dołoze
    dodatkowe panele, nawet do 10kW.

    Czy taki "duzy" falownik z mała instalacja bedzie działał beproblemowo?
    Wydawałoby sie ze powininen, bo panele przeciez tez daja raz duzy a raz
    mały prąd ale pewnie jak zwykle diabeł tkwi w szczególach.

    A moze ktos moze polecic jakas rozadna firme która robi montaze rowniez
    w Poznaniu?
    Sasiad robił ostatnio płacąc 5,5kPLN za 1kW - coś drogo... ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 2. Data: 2020-06-28 09:05:34
    Temat: Re: Mała Fotowoltaika z duzym potencjałem
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 28 czerwca 2020 08:59:46 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Pomyslałem ze załozyłbym im jakies 2-2.5kW ale zalezałoby mi na tym,
    > zeby falownik był przystosowany do tego ze za jakis czas dołoze
    > dodatkowe panele, nawet do 10kW.

    To nie przejdzie. Przy 2,5kW falownik 5kW jeszcze obleci, ale dycha
    to już bezsensowne wydawanie kasy. Lepiej za jakiś czas dołożyć
    kolejny falownik.

    > A moze ktos moze polecic jakas rozadna firme która robi montaze rowniez
    > w Poznaniu?
    > Sasiad robił ostatnio płacąc 5,5kPLN za 1kW - coś drogo... ;-D

    Zależy jaka moc. Bo jak montujesz 2kW to cena 5,5 tys/kW nie jest niczym
    szokującym ;)

    L.

  • 3. Data: 2020-06-28 09:42:51
    Od: budynPL <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 czerwca 2020 09:05:36 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Zależy jaka moc. Bo jak montujesz 2kW to cena 5,5 tys/kW nie jest niczym
    > szokującym ;)

    no to tak
    powiedzmy ze biorę od hurtownika
    https://www.olx.pl/oferta/panele-fotowoltaiczne-pane
    l-js415w-418-70-zl-netto-hurt-CID628-IDFqneq.html#d8
    ae325e22;promoted

    panele 415W x 27szt = 11,2kW w cenie 13905zł.

    Liściasty, weź tak z palca wymyśl ile kosztowałałaby cała reszta klamotów.

    b.

  • 4. Data: 2020-06-28 09:52:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 28 Jun 2020 06:59:45 GMT, Budzik napisał(a):

    > Mysle o założeniu rodzicom paneli fotowoltaicznych.
    > Oni zuzywaja naprawde nieduzo prądu.

    Nie zapomnij o spełnieniu warunków na dofinansowanie i wystąp o nie.
    Można dostać do 5 tys.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2020-06-28 09:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Lisciasty l...@p...pl ...

    > To nie przejdzie. Przy 2,5kW falownik 5kW jeszcze obleci, ale
    > dycha to już bezsensowne wydawanie kasy. Lepiej za jakiś czas
    > dołożyć kolejny falownik.

    Rozumiem.
    Czyli:
    - czym falownik o wiekszej mocy tym drozszy?
    - nie ma problemu aby w jednej instalacji dac wiecej niz jeden i
    podzielic instalacje na kilka czesci?
    - czy, pomijajac cene, taki wiekszy falownik bez problemu radzi sobie w
    instalacji z mała iloscia paneli?

    > Zależy jaka moc. Bo jak montujesz 2kW to cena 5,5 tys/kW nie jest
    > niczym szokującym ;)

    :)
    Sasiad oczywiście robił duzo wieksza instalacje. Chyba około 7kW

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 6. Data: 2020-06-28 10:16:22
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 28 czerwca 2020 09:42:52 UTC+2 użytkownik budynPL napisał:
> [...]
    l-js415w-418-70-zl-netto-hurt-CID628-IDFqneq.html#d8
    ae325e22;promoted

    > panele 415W x 27szt = 11,2kW w cenie 13905zł.

    Jakoś mnie nie przekonują te moduły, cena jak za polikryształy a jest mono...

    > Liściasty, weź tak z palca wymyśl ile kosztowałałaby cała reszta klamotów.

    Ale ponoć foto się nie opłaca, dlaczego chcesz montować? :P

    L.

  • 7. Data: 2020-06-28 10:21:22
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 28 czerwca 2020 09:59:46 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > - czym falownik o wiekszej mocy tym drozszy?

    No tak, to nawet dosyć logiczne jest ;)

    > - nie ma problemu aby w jednej instalacji dac wiecej niz jeden i
    > podzielic instalacje na kilka czesci?

    Ja mam teraz z 7 falowników czy jakoś tak. Działają :>

    > - czy, pomijajac cene, taki wiekszy falownik bez problemu radzi sobie w
    > instalacji z mała iloscia paneli?

    Tak jak pisałem. 2x większy niż zamontowana moc sobie radzi.
    Ale 5x większy nie wiem. Może sobie poradzi a może nie.

    > Sasiad oczywiście robił duzo wieksza instalacje. Chyba około 7kW

    Zależy na kogo trafił. Moim rodzicom sprzedawczyk zaproponował
    3,3 kW za chyba 24 tys. czy jakoś tak ;)

    Pzdr.
    d.

  • 8. Data: 2020-06-28 10:26:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 28 Jun 2020 07:59:45 GMT, Budzik napisał(a):

    > Czyli:
    > - czym falownik o wiekszej mocy tym drozszy?
    Tak.
    > - nie ma problemu aby w jednej instalacji dac wiecej niz jeden i
    > podzielic instalacje na kilka czesci?
    Nie ma.
    > - czy, pomijajac cene, taki wiekszy falownik bez problemu radzi sobie w
    > instalacji z mała iloscia paneli?
    Oczywiście.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2020-06-28 10:50:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    28 Jun 2020 07:59:45 GMT, Budzik

    > - czym falownik o wiekszej mocy tym drozszy?

    To raczej logiczne. ;)

> [...]

    Nie ma.

    > - czy, pomijajac cene, taki wiekszy falownik bez problemu
    > radzi sobie w instalacji z mała iloscia paneli?

    Wszystko jest zależne w zasadzie głównie od napięcia na ciągu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2020-06-28 10:53:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/06/2020 08:59, Budzik wrote:
    > Pomyslałem ze załozyłbym im jakies 2-2.5kW ale zalezałoby mi na tym,
    > zeby falownik był przystosowany do tego ze za jakis czas dołoze
    > dodatkowe panele, nawet do 10kW.

    Kupiłem Huawei 10kW. Pracowął z pół roku z instalacją 3kWp.

    Potem dorzuciłem 7kWp.

    W obu przypadkach dostaje max mocy jake deklarują panele.

    Falownik dynamicznie określa punkt pracy (widać to po wykresach napięcia
    i prądu, cały czas przeszukuje maksimum lokalne) i wyciąga zawsze tyle
    ile da radę.

    > Sasiad robił ostatnio płacąc 5,5kPLN za 1kW - coś drogo... ;-D

    Licz typowo 25kzł za 10kWp, przy czym cena z dopłatami. Unikaj dużych
    firm, poszukaj na OLXie lokalnego Heńka, on zrobi to taniej.