  • 1. Data: 2017-11-26 11:17:03
    Temat: Meble kuchenne - pomalowanie
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Witam,
    Szafki meblowe po latach mają zdarte fronty (niemal do płyty wiórowej).
    Chodzi o ich pomalowanie (z późniejszym polakierowaniem)- aby na okres 5-6
    lat jeszcze posłuzyły. Zawiasy są dobre, szuflady- tez.
    Jakiej użyć farby- co oprócz olejnej (ftalowej)??
    T.

  • 2. Data: 2017-11-26 11:24:20
    Temat: Re: Meble kuchenne - pomalowanie
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2017-11-26 o 11:17, Tomek pisze:
> [...]
    > 5-6 lat jeszcze posłuzyły. Zawiasy są dobre, szuflady- tez.
    > Jakiej użyć farby- co oprócz olejnej (ftalowej)??

    Akrylowej. Dostępność kolorów z wzornika (więc zapewne kilkanaście
    tysięcy). Nie śmierdzi, szybko schnie (kilkadziesiąt minut), jak coś nie
    wyjdzie zawsze możesz zmyć wodą (oczywiście zanim wyschnie). Sam mam tak
    pomalowane meble, bo żonie zachciało się stołków do kuchni w kolorze
    głębokiego niebieskiego...

    Olo

  • 3. Data: 2017-11-27 21:02:52
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 26.11.2017 o 11:24, Olo pisze:

> [...]
    > wyjdzie zawsze możesz zmyć wodą (oczywiście zanim wyschnie). Sam mam tak
    > pomalowane meble, bo żonie zachciało się stołków do kuchni w kolorze

    Czy farbami akrylowymi można pomalować fronty mebli w położeniu
    pionowym, czy koniecznie trzeba zdjąć i położyć płasko?

    Krycha.

  • 4. Data: 2017-11-27 23:27:46
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2017-11-27 o 21:02, Krycha pisze:

    > Czy farbami akrylowymi można pomalować fronty mebli w położeniu
    > pionowym, czy koniecznie trzeba zdjąć i położyć płasko?
    >
    > Krycha.

    Jak wygodniej. W części szafek były zdjęte a w części nie. Z tym iż były
    malowane wszystkie wałkiem (2x) a później ewentualnie jakieś niedoróbki,
    małżonka poprawiła małym pędzlem

    Olo.

  • 5. Data: 2017-11-29 09:57:09
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-11-26 11:24, Olo wrote:

    > Akrylowej.

    dobrze byloby jednak zaszpachlowac\zagruntowac wspomniane miejsca

  • 6. Data: 2017-12-07 11:24:03
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> Wrote in message:

    > dobrze byloby jednak zaszpachlowac\zagruntowac wspomniane miejsca

    Owszem, ale przed szpachlowaniem odtłuścić, bo odpadnie
    szpachlówka. A meble przed malowaniem przeszlifować papierem
    ściernym, co ma na celu lepszą przyczepność nowej farby. I też
    warto odtłuścić wszystkie odnawiane powierzchnie -
    kuchenne
    opary pozostawiają na meblach tłusty film.
    --
    XL

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/