  • 1. Data: 2017-11-26 11:15:42
    Temat: Meble kuchenne - pomalowanie
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Witam,
    Szafki meblowe po latach mają zdarte fronty (niemal do płyty wiórowej).
    Chodzi o ich pomalowanie (z późniejszym polakierowaniem)- aby na okres 5-6
    lat jeszcze posłuzyły. Zawiasy są dobre, szuflady- tez.
    Jakiej użyć farby- co oprócz olejnej (ftalowej)??
    T.

  • 2. Data: 2017-11-26 11:40:49
    Temat: Re: Meble kuchenne - pomalowanie
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Sun, 26 Nov 2017 11:15:42 +0100, Tomek napisał(a):

> [...]
    > lat jeszcze posłuzyły. Zawiasy są dobre, szuflady- tez.
    > Jakiej użyć farby- co oprócz olejnej (ftalowej)??

    Zamów nowe fronty.

    Wyjdzie niewiele drożej, unikniewsz smrodu i bałaganu, i będziesz miał
    pewny efekt.

    --
    Yakhub

  • 3. Data: 2017-11-26 15:42:45
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > Zamów nowe fronty.
    >
    > Wyjdzie niewiele drożej, unikniewsz smrodu i bałaganu, i będziesz miał
    > pewny efekt.

    Farba akrylowa + utwardzacz 10% (u specjalistów Ci przygotują) natomiast
    pozostaje problem odtłuszczenia powierzchni i zmatowienia, tu jak pisze
    Yakhub szybciej i bezproblemowo poza otworami pod zawiasy o ile są to
    najlepsza opcja. Gorzej jeżeli musisz mieś fronty malowane to koszty
    wymiany zbyt duże, wtedy maluj sam. http://www.lakiery-werk.pl/kontakt
    tu doradzą właściwie o ile źle obmyśliłem akryl do tego celu.

    Robak

  • 4. Data: 2017-11-26 16:58:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Od kilku lat jak mam cos do pomalowania to maluje farbami epoksydowymi. Fakt ze kilka
    godzin smierdzi odparowujacy rozpuszczalnik ale potem spokoj na dziesiatki lat.
    Doskonale sie farby eposydowe rozlewaja i mozna samemu zmieniajac ilosc utwardzacza
    zrobic ze sie swieca jak psu jaja albo sa matowe. I do tego ich duza twardosc i
    odpornosc na wszystko co jest w domu.

  • 5. Data: 2017-11-26 19:29:05
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

> [...]
    zrobic ze sie swieca jak psu jaja albo sa matowe. I do tego ich duza twardosc i

    Ale cena nie będzie tak konkurencyjna i malowanie na stare płyty ... nie
    jestem przekonany ale to możliwe że nie mam z nimi doświadczenia.

    Robak

  • 6. Data: 2017-11-26 20:54:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Farba epoksydowa kosztuje od 45 zlotych za poltora litra. Na dodatek mozna ja
    przechowywac wiele lat i zadne kozuchy sie nie robia. Niedawno wykonczylem puszke
    farby co byla 8lat po terminie przydatnosci. Musialem troszeczke rozpuszczalnika
    dolac. Jak slysze ze ktos chce farbami wodorozcienczalnymi malowac to mnie pusty
    smiech ogarnia.

  • 7. Data: 2017-11-26 21:41:29
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

> [...]
    dolac. Jak slysze ze ktos chce farbami wodorozcienczalnymi malowac to mnie pusty
    Zaraz śmiech, epoksydy to nie jedyne remedium na wszystkie powierzchnie
    i problemy malarskie ;) Co do trwałości to akryle itp. są słabsze
    bezdyskusyjnie!

    Robak

  • 8. Data: 2017-11-26 22:02:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiscie ze do wszystkiego sie nie nadaja. Do scian w sypialni sie nie nadaja. Ale
    do prawie wszystkiego innego sie nadaja i sa lepsze od kazdej ftalowej, akrylowej
    itp. Pomalowane dwadziescia lat temu drzwi do lazienki wygladaja dzisiaj jak by byly
    wczoraj pomalowane.

  • 9. Data: 2017-11-27 10:04:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 listopada 2017 20:54:46 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
> [...]
    dolac. Jak slysze ze ktos chce farbami wodorozcienczalnymi malowac to mnie pusty

    Napiszesz coś więcej?
    Do wiosny zamierzam pomalować trochę drewnianych mebli ogrodowych.
    aktualnie pomalowane biała chyba akrylową farbą niektóre niektóre emalia ftalową.
    Napisz jak z tą epoksydowa mieszać rozpuszczlanik żeby połysk ew mat uzyskac

  • 10. Data: 2017-11-27 10:39:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na puszce jest to napisane.