  • 1. Data: 2019-05-06 10:55:58
    Temat: Mikroskopijny piec na gaz z butli
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Potrzebuje jak najmniejszy piec zasilany z butli. W piecu interesuje
    mnie tylko obieg wody c.o. Nie chce "ciepłej wody".

    Rozgladam się i jakoś nie widzę nic co mógłbym użyć.

    A teraz konkretnie o co chodzi:

    Od kilku lat grzeje piecem węglowym basen. To super się sprawdza, ale
    wolałbym mieć mozliwośc zdalnejgo właczenia i wylaczenia grzania. W
    piecu na paliwo stałe to niemozliwe a w gazowym jak najbardziej.

    Po drugie chciałbym aby ten piec był poza budynkiem. W szopie i to
    przewiewnej. Eliminuje wtedy butlę z domu i potencjalne niebezpieczeństwo.

    Jedyne co wymagam od pieca to możliwość zdalnego właczenia sygnałem
    elektrycznym i rurkę z wodą umieszczoną w komorze do odbierania ciepła.
    Własna pompa zbędna, dodatkowe bajery tym bardziej. Ma sam regulować
    temperaturę pracując cyklicznie i samodzielnie zapalać gaz.

    Podobno ktoś za zachodnią granicą przerabia webasto do obiegu wodnego,
    ale to dość drogi interes nawet za używane.

    Moc nie jest istotna, nie można mieć wszystkiego.

    Widział ktoś coś takiego co by się nadało? Gabaryt jest istotny, szukam
    czegoś małego.

  • 2. Data: 2019-05-06 13:39:52
    Temat: Re: Mikroskopijny piec na gaz z butli
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 6 May 2019 10:55:58 +0200, heby

    > Widział ktoś coś takiego co by się nadało? Gabaryt jest istotny, szukam
    > czegoś małego.

    Może taki? Chciałem to montować jako awaryjne ogrzewanie do CO (dla
    spokojności duszy mojej żony w razie jakby zaplanowana przeze mnie PC "nie
    dała rady"):
    https://www.budujesz.pl/ariston-podgrzewacz-wody-gaz
    owy-sga-fb-80-003043-3159374/

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2019-05-06 14:13:37
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/05/2019 13:39, Myjk wrote:
    > Może taki? Chciałem to montować jako awaryjne ogrzewanie do CO (dla
    > spokojności duszy mojej żony w razie jakby zaplanowana przeze mnie PC "nie
> [...]

    No tak ale to 1.5kzł.

    No i to nie jest podgrzewacz przepływowy tylko zbiornik. Ja szukam
    piecyka przepływowego.

  • 4. Data: 2019-05-06 14:17:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/05/2019 14:13, heby wrote:
    > No i to nie jest podgrzewacz przepływowy tylko zbiornik. Ja szukam
    > piecyka przepływowego.

    Albo inaczej. Są np. takie:

    https://allegro.pl/oferta/przeplywowy-gazowy-podgrze
    wacz-wody-przenosny-12kw-7153003766

    Bardzo mi się podoba i mniej więcej tego szukam. Ale może ktoś ma inne
    propozycje.

  • 5. Data: 2019-05-06 14:53:10
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > propozycje.

    tak btw zapytam bo sie nie znam - ile metrow w basenie? da rade taka butla
    zauwazalnie to podgrzac nim sie skonczy?

  • 6. Data: 2019-05-06 15:25:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/05/2019 14:53, abn140 wrote:
    > tak btw zapytam bo sie nie znam - ile metrow w basenie? da rade taka butla
    > zauwazalnie to podgrzac nim sie skonczy?

    Tak. Worek węgla z małym naddatkiem wystaczał na podniesienie basenu z
    15 do 36 stopni. Zakładam że będę robił w taki sposób że węglem
    nagrzewam od tych 15 a potem tylko utrzymuje gazem przez kilka dni
    temperaturę powyżej 25. W tym roku kładę solidną izolację pod basen wiec
    powinno być znacznie lepiej ze zuzyciem energii a kiedyś tą prowizorkę
    zastapie solarami.

    Węgla nie zastapie gazem bo to nie ta ilośc MJ, ale mogę polepszyć
    komfort używania małym piecykiem gazowym. Tylko że 600zł troche szkoda
    wydać ;) Tak sobie tylko teoretyzuje co można poprawić w odpalaniu pieca
    węglowego codziennie - śmierdzi i brudny.

  • 7. Data: 2019-05-06 15:39:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, May 6, 2019 at 3:25:12 PM UTC+2, heby wrote:
    > W tym roku kładę solidną izolację pod basen wiec
    > powinno być znacznie lepiej ze zuzyciem energii

    A przykrycie basenu masz? Bo izolacja od dolu to praktycznie niczego nie zmieni...
    https://www.baseniarz.pl/utrata-ciepla-w-basenie/

  • 8. Data: 2019-05-06 15:46:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/05/2019 15:39, WS wrote:
    > A przykrycie basenu masz? Bo izolacja od dolu to praktycznie niczego nie zmieni...
    > https://www.baseniarz.pl/utrata-ciepla-w-basenie/

    Zrobiłem pływające ze styropianu od góry aby ograniczyć parowanie i
    troche odizolować. Natomiast jak basen stoi sobie nieruszany i zanurzę
    miernik temperatury to jakieś 10cm przy dnie zaczyna się gwałtowny
    spadek temperatury. Powiedzmy że na górze mam 30 i po dobie mam 25 ale
    na dole już tylko 15.

    Przypuszczam że ciepło wysysa jednak grunt, u mnie konkretnie kostka
    izolowana tylko pianką pod panele.

  • 9. Data: 2019-05-06 15:46:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 15:25:12 UTC+2 użytkownik heby napisał:

    > Węgla nie zastapie gazem bo to nie ta ilośc MJ,

    Cena 1kWh z węgla wyjdzie Tobie podobnie albo drożej jak 1kWh z gazu

  • 10. Data: 2019-05-06 15:49:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 15:46:15 UTC+2 użytkownik heby napisał:

> [...]
    > troche odizolować. Natomiast jak basen stoi sobie nieruszany i zanurzę
    > miernik temperatury to jakieś 10cm przy dnie zaczyna się gwałtowny

    Bo ciepła woda tak ma że idzie do góry;)