  • 11. Data: 2019-05-06 15:50:14
    Temat: Re: Mikroskopijny piec na gaz z butli
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/05/2019 15:46, Kris wrote:
    > Cena 1kWh z węgla wyjdzie Tobie podobnie albo drożej jak 1kWh z gazu

    Ale worek węgla ma 25kg i mogę mieć takich 80 w szopie. Coś czuje że w
    przypadku gazu może i 2x więcej energii z kg ale to oznacza jakieś 100
    butli zapasu albo co 3 dni wycieczka pod stracje wymiany ;) Komfort ma
    różne oblicza.

  • 12. Data: 2019-05-06 15:52:11
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/05/2019 15:49, Kris wrote:
    > Bo ciepła woda tak ma że idzie do góry;)

    Istotne jest nie to, że na dole jest zimno, tylko że istnieje wastwa
    jakiś 10cm która jest skokowo i bardzo zimna co może sugerować że
    chłodzenie jest od spodu i jak się nie miesza to tworzy się krążek
    lodowatej wody.

  • 13. Data: 2019-05-06 16:00:24
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, May 6, 2019 at 3:52:15 PM UTC+2, heby wrote:

> [...]
    > jakiś 10cm która jest skokowo i bardzo zimna co może sugerować że
    > chłodzenie jest od spodu i jak się nie miesza to tworzy się krążek

    Nie wiem jak w basenie, ale w jeziorach to typowe, jest mocno odczuwalna zmiana temp
    wody, przykladowy rozklad w roznych miesiacach:
    https://open.uj.edu.pl/mod/page/view.php?id=77

    Nurkujac latwo zauwaza sie termokline https://pl.wikipedia.org/wiki/Termoklina

    Ale basen troche plytki ;)

  • 14. Data: 2019-05-06 16:11:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 15:50:18 UTC+2 użytkownik heby napisał:

> [...]
    > przypadku gazu może i 2x więcej energii z kg ale to oznacza jakieś 100
    > butli zapasu albo co 3 dni wycieczka pod stracje wymiany ;) Komfort ma

    Policz Sobie ile tej energii tam naprawdę potrzebujesz i wtedy sprawdzisz czy butla
    11kg(a przecież są i większe) starczy Tobie na 3 czy na 13 dni
    W maju musisz podgrzewać z jakiś 15 do 25stc w czerwcu podobnie pewnie lipcu i
    sierpniu być może wcale podgrzewanie nie będzie konieczne

  • 15. Data: 2019-05-06 16:12:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby pisze:

> [...]
    > jakiś 10cm która jest skokowo i bardzo zimna co może sugerować że
    > chłodzenie jest od spodu i jak się nie miesza to tworzy się krążek

    Lodowata woda tak ma, że idzie do góry. Lodowata, czyli ta z przedziału
    od zera do czterech stopni. A ta przydenna, o temperaturze gruntu, czyli
    nieco powyżej średniorocznej dla danego klimatu, sama z siebie robi za
    izolację. Jest jej tylko te 10 cm -- i więcej raczej nie będzie. Nawet
    po rozbełtaniu nie ochłodzi wiele reszty.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2019-05-06 16:30:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/05/2019 16:11, Kris wrote:
> [...]
    > W maju musisz podgrzewać z jakiś 15 do 25stc w czerwcu podobnie pewnie lipcu i
    sierpniu być może wcale podgrzewanie nie będzie konieczne

    Już liczyłem na rózne sposoby. Butlą 11kg nie nagrzeję, ale przynajmniej
    utrzymam przez kilka dni co oznacza kilka *czystych* dni.

    Są większe? Butli ponad 30kg prawdopodobnie nie dzwignę z powodu
    gabarytu a i szukanie gdzie napełniają może być kłopotliwe.

  • 17. Data: 2019-05-06 16:50:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/05/2019 16:12, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Lodowata woda tak ma, że idzie do góry. Lodowata, czyli ta z przedziału
    > od zera do czterech stopni.

    Lodowata u mnie to taka która jak przekładasz nogę przez 30C i trafiasz
    na 10C to potrafi zaboleć.

  • 18. Data: 2019-05-06 16:57:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby pisze:

    > Lodowata u mnie to taka która jak przekładasz nogę przez 30C i trafiasz
    > na 10C to potrafi zaboleć.

    To w takim razie jest woda lodowa. Spece od klimatyzacji tak na ten zakres
    temperatur mówią.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2019-05-06 17:40:25
    Od: collie <c...@v...pl>

> [...]
    > izolację. Jest jej tylko te 10 cm -- i więcej raczej nie będzie. Nawet
    > po rozbełtaniu nie ochłodzi wiele reszty.

    Słyszałeś, że dzwonią, ale nie wiesz, w którym kościele. Nie pamiętam,
    ale chyba już w podstawówce na lekcjach biologii mówi się o anomalnej
    rozszerzalności temperaturowej wody, dzięki której staw nie zamarza do
    dna i ryby mogą przeżyć. To właśnie woda o temperaturze 0-4 st.C zalega
    na dnie jako najcięższa a dopiero nad nią odbywa się normalna cyrkulacja
    wody o temperaturze powyżej 4 st.C, tzn. schłodzona na powierzchni woda
    opada w dół. Oczywiście w lecie, w płytkim zbiorniku ta cyrkulacja
    obejmuje całą wodę w zbiorniku, już na normalnej zasadzie: ciepła do
    góry, zimna w dół.

  • 20. Data: 2019-05-06 18:00:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 6 May 2019 14:53:10 +0200, abn140

    > da rade taka butla
    > zauwazalnie to podgrzac nim sie skonczy?

    W 11kg butli PB jest około 140kWh przed sprawnością kotła i ew. stratami na
    przesyle. Podgrzanie 1m3 wody o 1sC to 1,1kWh. Jak masz basen 10m3 to go
    jedną butlą podgrzejesz o jakieś 12sC. Czyli jakby nie patrzeć podgrzanie
    gazem 10m3 o 1sC to 4zł. Dla porównania PC zrobi to samo (przy COP4) za 1zł
    w 2T G12. Więc jak dla mnie zamiast izolować się od gruntu i tam pakować
    kasę (większość ciepła ucieka przez parowanie i przez ściany do powietrza w
    nocy głównie), dalej pakować kasę w jakieś dziwne rozwiązania grzewcze (w
    tym później jakieś "solary"), lepiej kupić po prostu pompę ciepła.

    Jak pompa mocno nie (bo droga), to może jeszcze coś takiego. :P
    https://www.aliexpress.com/item/High-Quality-Automob
    ile-Preheater-Diesel-Heater-Water-heating-Car-Heater
    -Air-Parking-Heater

    --
    Pozdor
    Myjk