  • 1. Data: 2016-12-10 17:57:47
    Temat: Moc kotła wpisana do sterownika większa niż moc rzeczywista - jakie mogą być tego efekty?
    Od: JDX <j...@o...pl>

    84 letniej sąsiadce mojej matki zamontowano kocioł 12 kW z podajnikiem i
    sterownikiem RM-32 firmy Timel (o taki:
    http://allegro.pl/kociol-kotly-piece-piec-z-podajnik
    iem-12kw-eurokot-i5647246081.html),
    a mnie w związku z tym przypadł zaszczyt doktoryzowania się w tym
    temacie. Instalator chyba jest dobrym hydraulikiem, wygląda na to, że
    czujnikologię i kablologię też wykonał dobrze (pracowicie sprawdzałem z
    instrukcją sterownika w reku), ale na temat działania zaworu 4-drogowego
    z siłownikiem i konfiguracji sterownika to chyba wie mniej ode mnie. :-)
    W każdym razie dzisiaj z pewnym przerażeniem odkryłem, że na tabliczce
    znamionowej kotła jest 12 kW, a w sterowniku jako moc kotła jest podane
    25 kW. Jakie mogą być tego efekty? Dodam, że temperatura w
    pomieszczeniach jest OK, a spalanie od początku października wynosi
    jakieś 100 kg (4 worki) ekogroszku na tydzień.