  • 1. Data: 2019-08-23 11:59:45
    Temat: Moc pieca gazowego vs potrzeby domu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Cześć
    Wymieniam ogrzewanie w blizniaku z lat siedemdziesiatych.
    Dla przypomnienia, stara instalacja grzejnikowa, 120 metrów kwadratowych.
    Dotychczas był piec na wegiel o mocy 14kW i ustawiony na minimalna
    temperature wystarczał az nadto.

    Teraz dom dostaje dodatkowe ocieplenie (sciany 15cm grafit, dach 20cm)
    Piec gazowy bedzie dwufunkcyjny.

    Instalator zaproponował piec 21kW. (wydawałoby sie ze powinien wystarczyc
    słabszy a nie mocniejszy...?)

    Kiedy go pytałem czy taka moc jest potrzebna (skoro wczesniej wystarczała
    14kW) to mowi ze tak lepiej bo taki piec bedzie pracował tylko na czesc
    swojej mocy dzieki czemu pracujac niespecjalnie wysilony posłuzy
    bezproblemowo przez lata.

    Czy gada z sensem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 2. Data: 2019-08-23 12:07:07
    Temat: Re: Moc pieca gazowego vs potrzeby domu
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 23 sierpnia 2019 11:59:48 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Cześć

    > Czy gada z sensem?
    Gada bez sensu
    Kocioł 15kW też będzie "niespecjalnianie wysilony"

  • 3. Data: 2019-08-23 12:12:55
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, August 23, 2019 at 12:07:09 PM UTC+2, Kris wrote:

    > Gada bez sensu
    > Kocioł 15kW też będzie "niespecjalnianie wysilony"

    Jesli faktycznie ma byc dwufunkcyjny (czyli przeplywowe grzanie CWU) to mniej nic
    14kW to troche malo, ja mialem w bloku 19kW i to bylo w sam raz do jednej lazienki
    (wanna). Jesli "dwufunkcyjny" czyli CO i grzanie zasobnika CWU to zalezy od ilosci
    lazienek i pojemnosci zasobnika ;)

  • 4. Data: 2019-08-23 12:25:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 23 sierpnia 2019 12:12:56 UTC+2 użytkownik WS napisał:

> [...]
    (wanna). Jesli "dwufunkcyjny" czyli CO i grzanie zasobnika CWU to zalezy >od ilosci

    Skoro wcześniej był tam kocioł węglowy to zakłądam ze i zasobnik był
    a skoro był to pewnie i będzie dalej
    Skoro śmieciuch 14kW(uwzględniając sprawność to pewnie faktycznie z 10kW dawał)
    wystarczył to raczej kocioł gazowy 14kW tam się specjalnie nie napracuje.

  • 5. Data: 2019-08-23 17:55:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > Skoro śmieciuch 14kW(uwzględniając sprawność to pewnie faktycznie z
    > 10kW dawał) wystarczył to raczej kocioł gazowy 14kW tam się

    Wczesniej grzanie wody było osobno, na bazie starego junkersa w piwnicy i
    tylko przepływowo.

    Teraz rzeczywiście ma być zbiornik.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 6. Data: 2019-08-23 20:44:43
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-08-23 o 17:55, Budzik pisze:
    > Teraz rzeczywiście ma być zbiornik.

    To w końcu ma być kocioł dwu-funkcyjny czy jedno-funkcyjny?

    Jak ma być zasobnik CWU to kocioł jedno-funkcyjny.

    Jeżeli ma grzać wodę przepływowo to kocioł dwu-funkcyjny. Ale wtedy to
    warto zamontować nawet kocioł 24-28kW i instalator miał rację.

    Jeżeli ma być kocioł jedno-funkcyjny + zasobnik CWU to 14kW będzie OK, a
    mniejszych raczej już nikt nie produkuje.

  • 7. Data: 2019-08-23 21:49:52
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.08.2019 o 20:44, Uzytkownik pisze:
> [...]
    >
    > Jeżeli ma być kocioł jedno-funkcyjny + zasobnik CWU to 14kW będzie OK, a
    > mniejszych raczej już nikt nie produkuje.
    Otóż to.
    U babci jest dwufunkcyjny, z którym są wieczne problemy. Gaz po
    odkręceniu wody zapala się z opóźnieniem, a temperatura wody nie jest
    stabilna.
    U siebie też miałem dwufunkcyjny i zmieniłam na jednofunkcyjny z
    zasobnikiem 150 litrów. Takie rozwiązanie uważam za optymalne.
    Jacek

  • 8. Data: 2019-08-24 04:05:44
    Od: Robert Polkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-08-23 21:49, Jacek pisze:

> [...]
    > U siebie też miałem dwufunkcyjny i zmieniłam na jednofunkcyjny z
    > zasobnikiem 150 litrów. Takie rozwiązanie uważam za optymalne.

    I masz racje, przepływowe grzanie wody to samo zło.

    Robek

  • 9. Data: 2019-08-24 10:32:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 24 Aug 2019 04:05:44 +0200, Robert Polkowski

    > I masz racje, przepływowe grzanie wody to samo zło.

    Nie samo, bo w zasadzie to wychodzi oszczędniej, szczególnie jak się źle
    dobierze zbiornik do zapotrzebowania. W przypadku gazu nie ma się co spinać
    na grzanie w zbiorniku, bo tu nie są problemowe taryfy jak w przypadku
    prądu (nie ma też problemu ze skalowaniem mocy i błyskawicznym startem, co
    w przypadku kotłów na paliwa stałe stanowi problem dlatego zawsze się tam
    kituje zbiorniki). Także wypada przeanalizować co kto potrzebuje. Ja bym
    się zapewne mimo wszystko, grzejąc gazem, zdecydował na zbiornik i
    mniejszy, jednofunkcyjny, kocioł.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2019-08-24 15:06:02
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 23.08.2019 o 11:59, Budzik pisze:

> [...]
    > 14kW) to mowi ze tak lepiej bo taki piec bedzie pracował tylko na czesc
    > swojej mocy dzieki czemu pracujac niespecjalnie wysilony posłuzy

    Zdania uczonych są podzielone. Uczony z Immergasa, robiący u mnie coroczne
    przeglądy gwarancyjne rzecze, że te najlepsze (jak twierdzi) na wschód od
    Odry kotły kondensacyjne najlepiej się sprawują, gdy stosuje się przelicznik
    8 kW na 100 m2 dobrze ocieplonego budynku. I coś w tym jest, gdyż inny uczony
    gazownik zainstalował w 280-mnetrowym domu, kocioł o mocy 24 kW. I faktycznie
    sprawuje się dobrze ten kocioł.