  • 21. Data: 2019-08-27 22:56:54
    Temat: Re: Moc pieca gazowego vs potrzeby domu
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 26.08.2019 o 16:48, Jacek pisze:

    > U mnie są 2 osoby, w weekend 3, czasami 4-5. Zasobnik mam 150 litrowy i
    > nastawiona temperatura 45-47 stopni.
    > Jak się urządza kąpiel jeden po drugim, to trzeci musi poczekać, no
    > chyba, że jest to kąpiel na szybko, to wtedy wystarcza.
    > Jacek

    Trochę dziwi mnie te "150" , raz że nie bardzo widać w ofertach "150" -
    raczej "138"/"140", dwa: u teściowej na dwie osoby , prysznice, raczej
    wystarcza "100" - tak jak pisze @Kżyho - bardziej mi się zgadza.

    "Jak się urządza kąpiel" - ale prysznice tylko, czy coś tam lane do
    jakiej wanny?

    Sam jestem z dylematem, 2+2(młodzież) i bojlery są gównie do 140 a potem
    od 200 i ceny też skaczą przy tych 200 (no i wymiary).

    Ja szykuję się na "140" (kospel thermo hit) z podwójnym płaszczem (w
    hurtowni,po rabatach coś 720 br),
    no ale ja mam dodatkowo bufor 1500L z którego chcę ganiać wodę przez
    płaszcz (teoretycznie 1m2 wymiany).

    Za duży zbiornik to w sumie nic strasznego jak jest miejsce, dokupić
    waty/styro, obudować GK i starty ciepła raczej nie straszne.

  • 22. Data: 2019-08-28 10:01:40
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 27.08.2019 o 22:56, marios pisze:
    > Trochę dziwi mnie te "150" , raz że nie bardzo widać w ofertach "150" -
    > raczej "138"/"140", dwa: u teściowej na dwie osoby , prysznice, raczej
    > wystarcza "100" - tak jak pisze @Kżyho - bardziej mi się zgadza.

    Dużo zapewne zależy w którym miejscu masz w zbiorniku czujnik oraz jaką
    temperaturę wody ustawioną. Ja jak miałem 45 stopni (a kolega zeznaje,
    że ma 45-47), to mi ten 100 l nie starczał na porządniejsze 2 prysznice
    jeden po drugim. Jak podniosłem temperaturę wody do 60 stopni starcza
    teraz bez większych problemów. Pod prysznicem mam baterię
    termostatyczną, więc siłą rzeczy zużywa w tym momencie mniej ciepłej
    wody, żeby uzyskać tą samą temperaturę wody w kąpieli.

    > Sam jestem z dylematem, 2+2(młodzież) i bojlery są gównie do 140 a potem
    > od 200 i ceny też skaczą przy tych 200 (no i wymiary).

    Jak masz miejsce to pewnie lepiej większy.

    Pzdr
    --
    /__/_* /