  • 1. Data: 2014-07-08 20:41:07
    Temat: Mocny, elastyczny klej aluminium-guma/poliuretan
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W sumie wszystko jest w temacie. Nie musi być go dużo - powierzchnia do
    sklejenia mniejsza od kartki A5. Dodam, choć to chyba oczywiste, że
    powinien być wytrzymały na typowe dla Polski warunki atmosferyczne.
    No i podkreślę elastyczność. Klejone elementy nie będą zginane, ale
    poddawane zmiennemu naciskowi, więc typowe dwuskładnikowe (distal,
    poxipol) odpadają.
    W sieci takich pełno, ale chcę to zrobić raz a dobrze, więc byłbym
    wdzięczny za nazwy sprawdzonych specyfików.
    Cena nie gra roli, o ile nie będzie to litrowa puszka za 100 zł.
    Powierzchnia aluminium potraktowana gruboziarnistym papierem ściernym,
    więc nie jest 'śliska'.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 2. Data: 2014-07-08 21:52:48
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 8 lipca 2014 20:41:07 UTC+2 użytkownik ZakonSpirowany napisał:
> [...]
    >
    > Cena nie gra roli, o ile nie będzie to litrowa puszka za 100 zł.
    >
    > Powierzchnia aluminium potraktowana gruboziarnistym papierem ściernym,

    Wypolerować aluminium i przykleić gumę na Cyjanopan E.

  • 3. Data: 2014-07-08 22:11:51
    Od: zorba128 <z...@i...pl>

    On 07/08/2014 08:41 PM, ZakonSpirowany wrote:
    > No i podkreślę elastyczność.

    Epidian 5 + PAC?

    Bywa dostępny w małych tubkach w sklepach budowlano/metaowych.

    Możesz poeksperymentować z ilością utwardzacza (im więcej, tym
    bardziej elastyczna spoina). Nie klei niektórych tworzyw sztucznych,
    ale pu chyba powinien ładnie złapać.

    No i cena dobra :P

    marcin

  • 4. Data: 2014-07-08 22:23:50
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2014-07-08 20:41:07 niejaki ZakonSpirowany napisał:
    > W sumie wszystko jest w temacie.

    sikaflex 241

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 5. Data: 2014-07-08 22:38:26
    Od: ToMasz <t...@p...fm>

    W dniu 08.07.2014 20:41, ZakonSpirowany pisze:
> [...]
    > Cena nie gra roli, o ile nie będzie to litrowa puszka za 100 zł.
    > Powierzchnia aluminium potraktowana gruboziarnistym papierem ściernym,

    polecam klej do szyb samochodowych (klei się nim lusterka do szyb). na
    starcie jest jak slikikon w tubie, albo margaryna do kanapek, finalnie
    będzie gumowaty jak opona samochodowa. po dłuższym czasie nie do
    oderwania. Mnie lekko złapał tłok w tubie, i podczas próby oderwania,
    uwolnienia tłoka zmiażdżyłem tubę, tłok nie puścił. Jak jesteś ze
    Śląska, resztkę mojego kleju oddam gratis.
    ToMasz

  • 6. Data: 2014-07-08 23:57:16
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    Dzięki Wszystkim za podpowiedzi.
    Posprawdzam ceny i przejdę się do pobliskiej "Mrówki PSB".

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 7. Data: 2014-07-09 00:05:52
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 2014-07-08 22:38, ToMasz pisze:
    > polecam klej do szyb samochodowych (klei się nim lusterka do szyb).

    Przeleciało mi to przez myśl, bo kleiłem niedawno lustro do płyty HDF
    klejem Den Braven do luster i płytek, no i zrobił na mnie wrażenie, choć
    był już przeterminowany (toteż zużyłem cały i tubę wyrzuciłem).
    Nawet nie jest taki drogi, bo ~20 zł, a zawsze przydatny. Myślę, że to
    strzał w dziesiątkę. :)

    --

  • 8. Data: 2014-07-09 00:12:23
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 08 Jul 2014 20:41:07 +0200, ZakonSpirowany napisał(a):

    > No i podkreślę elastyczność. Klejone elementy nie będą zginane, ale
    > poddawane zmiennemu naciskowi, więc typowe dwuskładnikowe (distal,
    > poxipol) odpadają.

    Klej adhezyjny - parę dobrych jest.