  • 1. Data: 2018-04-25 06:59:14
    Temat: Mocznik i świerki
    Od: A S <a...@e...pl>

    Wczesną wiosną opryskałem wszystko roztworem mocznika, "bo to dobry
    nawóz". Nigdy wczesniej tego nie robiłem.

    Zauważam, że kilka małych świeczków jakby zżółkło. Czy to efekt
    mocznika?

    pozdro
    --
    A S

  • 2. Data: 2018-04-25 09:59:22
    Temat: Re: Mocznik i świerki
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "A S" <a...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Wczesną wiosną opryskałem wszystko roztworem mocznika, "bo to dobry
    > nawóz". Nigdy wczesniej tego nie robiłem.
    > Zauważam, że kilka małych świeczków jakby zżółkło. Czy to efekt
    > mocznika?

    Hejka. Ręce opadają.
    Pozdrawiam załamująco Ja...cki

  • 3. Data: 2018-04-25 11:11:29
    Od: i...@g...pl

    Dlaczego ,,ręce opadają"?
    https://poradnikogrodniczy.pl/opryski-drzew-owocowyc
    h-mocznikiem.php

    Zamiast się enigmatycznie natrzasać, może parę słów merytorycznie dla kolegi, który
    pyta?

  • 4. Data: 2018-04-25 12:11:06
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 25.04.2018 06:59, A S pisze:

    > Wczesną wiosną opryskałem wszystko roztworem mocznika, "bo to dobry
    > nawóz".

    Nawożenie ogrodu poprzez oprysk drzew "dobrym nawozem"?
    No, ciekawe, nie powiem. Człowiek uczy się przez całe
    życie.

  • 5. Data: 2018-04-25 13:26:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. Ręce opadają.
    > Pozdrawiam załamująco Ja...cki

    Ręce też. A co do oprysku drzew mocznikiem, to stare przysłowie
    mówi, że na pochyłe drzewo i Salomon nie naleje.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2018-04-25 15:46:32
    Od: i...@g...pl

    Warto się uczyć, że jednak:

  • 7. Data: 2018-04-26 16:36:17
    Od: Kwinto <j...@w...pl>

    W dniu 25.04.2018 o 06:59, A S pisze:
    > Wczesną wiosną opryskałem wszystko roztworem mocznika, "bo to dobry
    > nawóz". Nigdy wczesniej tego nie robiłem.
    >
    > Zauważam, że kilka małych świeczków jakby zżółkło. Czy to efekt
    > mocznika?

    Roztrwór 10% mocznika ma Ph=9,5
    a na przykład roztwór specjalnego nawozu dp oprysku iglaków PINIVIT ma
    Ph=2,6-3,6
    Może to jest przyczyną?

  • 8. Data: 2018-04-27 08:45:01
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2018-04-26 o 16:36, Kwinto pisze:

    > Roztrwór 10% mocznika ma Ph=9,5
    > a na przykład roztwór specjalnego nawozu dp oprysku iglaków PINIVIT ma
    > Ph=2,6-3,6
    > Może to jest przyczyną?

    Wydawalo mi się, ze swierk lubi gleby kwaskawe.
    I bylo jakies 3-5% w opryskiwaczu. Oprysk nienachalny.

    Juz szukam pinivitu. Dzieki i pozdr serd
    --
    A S