  • 1. Data: 2018-01-04 09:55:28
    Temat: Monitoring jeszcze raz
    Od: Kris <k...@g...com>

    Wiem że przy różnych okazjach temat był poruszany ale może ktoś aktualnie badał i
    jest na bieżąco;)
    Potrzebuje w pewnej lokalizacji założyć monitoring zewnętrzny
    3 maks 4 kamery i kamera przy furtce rejestrująca gębę dzwoniącego.
    Rozwiązania raczej niskobudżetowe
    Kamery będą pod podbitką budynku, rejestrować maja podjazd okolice drzwi wejściowych
    i jeden bok budynku
    Od budynku do płotu ok 6 metrów więc mniej więcej taka odległość obserwacji.
    Kamery kopułkowe czy jakieś inne- bez znaczenia
    Nie ma problemu jeśli trzeba by od naszych żółtych braci zamówić
    Do tego jakiś rejestrator- myślę ze dłuższe zapisy jak tydzień nie będą potrzebne
    Rejestrator z opcją podglądu przez Internet
    Aktualnie tu gdzie mieszkam mam zrobiony monitoring z kamer tego typu
    http://allegro.pl/monitoring-kamera-kulista-1300tvl-
    ir-20m-rybie-oko-i6048999520.html
    + jakiś rejestrator z dyskiem 500gB kupiony za 50zł z OLX
    Działa to już kilka lat i póki co spełnia swoją role
    Ale pewnie takie kamery to już zabytek i sa lepsze
    Oczywiście fajnie żeby "widziały" w nocy
    Może być wifi ale niekoniecznie bo nie będzie problemu z doprowadzeniem skrętki, tym
    bardziej ze i tak musze prowadzić zasilanie(pewnie można w tej skrętce).

    Podsummowując potrzebuję:
    -3-4 kamery na budynek
    -Jakąś mała kamerę do zamontowania w puszcze od domofonu) ew jakieś inne rozwiązanie
    na furtkę
    -rejestrator

    Ktoś coś?
    Jakieś namiary na allegro, Aliexpres itp. na konkretne modele

  • 2. Data: 2018-01-04 11:33:50
    Temat: Re: Monitoring jeszcze raz
    Od: quent <x...@x...com>

    On 04.01.2018 09:55, Kris wrote:
> [...]
    > Potrzebuje w pewnej lokalizacji założyć monitoring zewnętrzny
    > 3 maks 4 kamery i kamera przy furtce rejestrująca gębę dzwoniącego.

    Kamery ip mogę polecić Ci Hikvision ale one nie są tanie.
    Mają za to wsparcie producenta odnośnie właśnie do podglądu zdalnego bez
    konieczności posiadania jakiegokolwiek rejestratora.
    Na dobrą sprawę, przy tych kamerach, nawet do nagrywania nie potrzeba
    nic innego jak pendrive podłączony do routera wspiarającego ftp czy coś
    w tym stylu.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2018-01-04 11:47:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 stycznia 2018 11:33:52 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > Kamery ip mogę polecić Ci Hikvision ale one nie są tanie.
    > Mają za to wsparcie producenta odnośnie właśnie do podglądu zdalnego bez
    > konieczności posiadania jakiegokolwiek rejestratora.
    Nie wiem jak to w tych hikivision będzie z podgladem ale jak jest rejestrator to
    można sobie ustawić jednocześnie podgląd z wszystkich kamer. W Hik.. podejrzewam że
    trzeba sie logowac do każdej kamery osobno

    > Na dobrą sprawę, przy tych kamerach, nawet do nagrywania nie potrzeba
    > nic innego jak pendrive podłączony do routera wspiarającego ftp czy coś
    > w tym stylu.
    Tak na szybko w OLX zerknełem i rejestratory ip juz od ok 150zł są więc tragedi nie
    ma

  • 4. Data: 2018-01-04 12:34:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 04 Jan 2018 11:33:50 +0100, quent

    > Kamery ip mogę polecić Ci Hikvision ale one nie są tanie.

    Są drogie jak pierun. Ja mam "podróbki" dwie na budowie HQVision. :P
    Poza tym kupiłem niedawno rodzicielom taki zestaw:
    https://pl.aliexpress.com/item/JOOAN-security-camera
    -mini-4ch-h-264-cctv-dvr-full-d1-hdmi-ptz-network-dv
    r-recorder/32290682138.html
    Dotarł, działa jak trzeba. Już nawet raz się przy rozboju przydał i
    materiał z nagrania trafił na policję. :P

    > Mają za to wsparcie producenta odnośnie właśnie do podglądu zdalnego bez
    > konieczności posiadania jakiegokolwiek rejestratora.

    Nie pamiętam gdzie była o tym dyskusja, chyba tutaj na grupie, że to
    niezbyt bezpieczne rozwiązanie, bo, parafrazując autora, "przechodzi to
    przez pół chin".

    > Na dobrą sprawę, przy tych kamerach, nawet do nagrywania nie potrzeba
    > nic innego jak pendrive podłączony do routera wspiarającego ftp czy coś
    > w tym stylu.

    Ale w ten sposób nie zapisze się płynnego obrazu w FHD z 4 kamer.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2018-01-04 13:39:08
    Od: quent <x...@x...com>

    On 04.01.2018 12:34, Myjk wrote:
    > Są drogie jak pierun. Ja mam "podróbki" dwie na budowie HQVision. :P

    To czy są drogie to się zwykle okazuje po czasie.
    Moja najstarsza działa (odpukać w drewno) na zewnątrz nonstop od 2012 roku.

    > Nie pamiętam gdzie była o tym dyskusja, chyba tutaj na grupie, że to
    > niezbyt bezpieczne rozwiązanie, bo, parafrazując autora, "przechodzi to
    > przez pół chin".

    Fakt ale jak chce się oszczędzić...

    > Ale w ten sposób nie zapisze się płynnego obrazu w FHD z 4 kamer.

    Nie próbowałem ale swoją drogą co stoi na przeszkodzie?
    Przecież wystarczy 15 klatek na sek - to i tak aż nadto.
    Jaki bitrate jest takiego sygnału?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2018-01-04 15:11:16
    Od: hienryk <z...@g...com>

    > Nie wiem jak to w tych hikivision będzie z podgladem ale jak jest rejestrator to
    można sobie ustawić jednocześnie podgląd z wszystkich kamer. W Hik.. podejrzewam że
    trzeba sie logowac do każdej kamery osobno

    Otóż nie trzeba, instalujesz sobie na komórce aplikację iVMS-4500 i masz tam dostęp
    do wielu kamer jednocześnie
    Tu masz jakieś demo tego softu
    https://www.youtube.com/watch?v=LEhFav9sbLk

  • 7. Data: 2018-01-04 15:16:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 4 Jan 2018 06:11:16 -0800 (PST), hienryk

    > Otóż nie trzeba, instalujesz sobie na komórce aplikację iVMS-4500 i masz
    > tam dostęp do wielu kamer jednocześnie Tu masz jakieś demo tego softu

    U mnie się ten soft wywala. ;P
    Zgłaszałem, ale nic nie poprawili.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2018-01-04 15:31:22
    Od: quent <x...@x...com>

    On 04.01.2018 15:16, Myjk wrote:
    > Thu, 4 Jan 2018 06:11:16 -0800 (PST), hienryk

    > U mnie się ten soft wywala. ;P
    > Zgłaszałem, ale nic nie poprawili.

    Ten próbowałeś?
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ez
    viz&hl=pl

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2018-02-05 08:46:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 stycznia 2018 09:55:30 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    > -rejestrator
    >
    > Ktoś coś?
    > Jakieś namiary na allegro, Aliexpres itp. na konkretne modele

    Jeszcze jedno pytanie
    4 kamery w podbitce, router w domu
    Czy do rutera musze ciągnąć 4 skrętki czy można w podbitce dać jakiś tani switch i od
    niego do domu pociągnąć tylko 1 skrętkę?
    Będzie to działało?

  • 10. Data: 2018-02-05 10:03:40
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 lutego 2018 08:46:59 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > Czy do rutera musze ciągnąć 4 skrętki czy można w podbitce dać jakiś tani switch i
    od niego do domu pociągnąć tylko 1 skrętkę?

    Pewnie, że można. Tylko kup switch z POE (power on ethernet) żeby nie trzeba
    było jeszcze do niego dodatkowo ciągnąć zasilania.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.