  • 1. Data: 2021-10-17 16:12:52
    Temat: Można samodzielnie PC będzie taniej
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Właściciel sklepu pewnie zamiast marudzić jak niektórzy, po prostu
    zrobił ;-)

    https://i.ibb.co/QnqhLQH/WP-20211009-12-34-35-Pro.jp

    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2021-10-17 20:00:17
    Temat: Re: Można samodzielnie PC będzie taniej
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2021 o 16:12 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Właściciel sklepu pewnie zamiast marudzić jak niektórzy, po prostu
    > zrobił ;-)
    >
    > https://i.ibb.co/QnqhLQH/WP-20211009-12-34-35-Pro.jp

    To jest pewnie do jakiejś szafy chłodniczej lub chłodni.

    TG

  • 3. Data: 2021-10-17 22:46:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 Oct 2021 16:12:52 +0200, Mateusz Bogusz

    > Właściciel sklepu pewnie zamiast marudzić jak niektórzy, po prostu
    > zrobił ;-)
    >
    > https://i.ibb.co/QnqhLQH/WP-20211009-12-34-35-Pro.jp

    Przecież to typowy agregat do chłodni sklepowej. Popatrz przy biedrach z
    tyłu, czy na innych stacjach benzynowych -- też takie golasy sobie
    stoją/wiszą.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2021-10-18 09:57:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.10.2021 22:46, Myjk wrote:
    > Przecież to typowy agregat do chłodni sklepowej. Popatrz przy biedrach z
    > tyłu, czy na innych stacjach benzynowych -- też takie golasy sobie
    > stoją/wiszą.

    Oczywiście pół-żartem rozpocząłem wątek, ale co za różnica jaką funkcję
    spełnia to konkretne urządzenie. Komponenty te same, zasada działania
    też - chyba że tutaj się mylę? Zamiast chłodzić mogło by grzać, czy nie?
    PC montowane w domach też potrafią jedno i drugie.

    Ale po słowach kluczowych, widzę że "DIY" modne w temacie "agregatów
    chłodniczych" - https://allegro.pl/listing?string=agregat%20ch%C5%82
    odniczy

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2021-10-18 19:59:32
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 18 October 2021 at 09:57:27 UTC+2, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > Pozdrawiam,
    > Mateusz Bogusz
    ==Zamiast chłodzić mogło by grzać, czy nie?

    Nie
    Poczytaj:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Cykl_Carnota

    https://en.wikipedia.org/wiki/Carnot_cycle

    Między grzaniem a chłodzeniem jest ogromna różnica.

    Instalujemy klimę do biura latem i jak schłodzi powietrze w biurze o 10 C
    to jest ok, bo zamiast 30C mamy 20C

    Ale zimą PC ma grzać
    i bez PC mamy w pomieszczeniu 10C
    a potrzebujemy 25C czyli delta T to już 15C vs. 10C

    A gdy mrozy, pomieszczenie nieogrzewane, to temperatura może spaśc i do 5C
    czyli delta T to już 20C

  • 6. Data: 2021-10-19 08:15:19
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 18.10.2021 19:59, a a wrote:

> [...]
    > a potrzebujemy 25C czyli delta T to już 15C vs. 10C
    >
    > A gdy mrozy, pomieszczenie nieogrzewane, to temperatura może spaśc i do 5C

    Ja się odniosłem do idei transportu ciepła z zewnątrz lub z wewnątrz
    budynku - to wydaje mi się jest obojętne dla tych agregatów?

    Nie odnosiłem się do tego czy kompresor z lodówki da radę ogrzać mieszkanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2021-10-19 11:16:06
    Od: a a <m...@g...com>

  • 8. Data: 2021-10-19 11:36:31
    Od: a a <m...@g...com>

> [...]
    też - chyba że tutaj się mylę? Zamiast chłodzić mogło by grzać, czy nie?
    PC montowane w domach też potrafią jedno i drugie.

    Drogi Mateuszu,

    PC montowane na Biedronkach, potrafią jedno i drugie ale w przypadku ogrzewania
    powietrznego, czyli nadmuchowego i to miejscowego.

    Aby użyć PC do centralnego ogrzewania wodą, to musimy na skraplaczu uzyskiwać wysoka
    temperaturę rzędu 50-70C aby ogrzać wode do 50C, aby ta woda nadawala się do mycia i
    po rozprowadzeniu w instalacji, dawała na grzejnikach 40C,
    bo jeżeli by dawala na grzejnikach 20C czy 30C to by się nie nadawała do cehtralnego
    ogrzewania.

    Natomiast do klimy tak i wszystkie te reklamowane monoblocki PC to sa klimy z
    ciepłych krajów, z Francji bez zimy i one nadmuchuja zima c iepłe powietrze do pokoju
    i to powietrze nie może mieć temperatury 70C, bo byłoby zbyt gorące, ale wystarczy że
    będzie 30C na wylocie a po rozproszeniu w pokoju, da 24C

    I mnie nie interesuje monoblock PC reklamowany we Francji, gdy tam nie ma mrozów
    zimą, ani śniegu, bo to fake, aby kupic to badziewie do Polski w funkcji grzania
    centralnego ogrzewania.

    Koncepcja monoclocku jest wadliwa bo częśc gorąca znajduje się na polu, czyli
    skraplacz, czyli sprężąrka, a to generuje straty

    I niezależnie od izolacji, straty są generowane.

    I monoblock jest ok dla klimy latem, bo skraplacz się chłodzi na polu, sprężarka się
    chłodzi na polu, czyli sprawnośc latem rośnie.

    Ale lodówka nie zamieni się w ogrzewanie wody do c.o., wlaśnie z tego powodu, że
    skraplacz z tyłu nie jest dorący, ale ciepły, bo została zaprojektowana do mrożenia i
    chłodzenia

    I to wszystko wynika z cyklu Carnota, i użytego gazu, mocy sprężarki, stopnia
    sprężania

    Gdyby się dało to nikt by nie wyrzucał sprawnej lodówki, ale montował jako ogrzewanie
    garażu, piwnicy

    Ale żywoptnośc sprężarki jest projektowana do pracy przerywanej, gdyż następuje jej
    przegrzanie przy pracy ciągłej.

    Przed laty znajomi skupowali klimy od IBM, Roada, Odry, duże szafy i robili z nich
    ogrzewanie.

    Robili też ogrzewanie PC, czerpiąc wodę do ogrzewania parownika z rzeki, jeziora, gdy
    woda niezamarzająca zima była dostępna w pobliżu.

    Robiono eksperymenty z odzyskiwaniem ciepła ze ścieków, zanurzając parownik w
    studzience kanalizacyjnej.

    Ale to były testy

    W przyszłości, wszystkie lodówki, zamrażarki, klimy, PC sprężarkowe zostana
    zastąpione półprzewodnikowymi Peltierami + heat pipes, bo to rozwiązanie
    inteligentne, bezchałasowe i o dużej sprawności.

  • 9. Data: 2021-10-19 11:47:46
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 19 October 2021 at 11:36:32 UTC+2, a a wrote:

> [...]
    zastąpione półprzewodnikowymi Peltierami + heat pipes, bo to rozwiązanie
    inteligentne, bezchałasowe i o dużej sprawności.
    To warto przeczytać

    Stosowanie modułów Peltiera do grzania wody i sprawność Peltiera

    https://www.meerstetter.ch/customer-center/compendiu
    m/71-peltier-element-efficiency

    Yes, you can use a peltier as a heater. It's similar to using a heat pump to heat a
    house. With a peltier, the cold side is just relative to the warm side. But note that
    the cold side may get cold enough to condense water or freeze. You likely will want
    to add a heat sink to the cold side to keep it from getting too cold.

    https://www.electro-tech-online.com/threads/can-i-us
    e-peltier-modules-as-a-heater.103525/

    "

    Feb 10, 2010

[...]
    to add a heat sink to the cold side to keep it from getting too cold. This also
    improves the efficiency of the hot side to generate more heat.

    Zapper
    Curmudgeon Elektroniker
    --The important thing about having knowledge is knowing where it correctly applies..

    No i pompy ciepła oparte na modułach Peltiera

    PELTIER HEAT PUMP - National University of Singapore
    https://phyweb.physics.nus.edu.sg/~L3000... ? PDF file

    PELTIER HEAT PUMP . PRINCIPLE The cooling capacity, heating capacity and efficiency
    rating of a Peltier heat pump are determined under different operating conditions.
    EQUIPMENT Thermogenerator . Flow-through heat exchanger . Air cooler . Heating coil
    with sockets . Distributor . Rheostat, 33 Ohm, 3.1 A . Connecting plug, 2 pcs. Power
    supply ...

    7.2 Peltier effect heat pump
    www.phywe-ru.com/index.php/fuseaction/download/lrn..
    . ? PDF file

    Peltier element can no longer be used as a model of a heat pump. 2. This experiment
    does not use any insulated vessel so that the student can clearly see the
    ther-mogenerator. This, however, results in heat losses. Application For heating
    systems, mainly compression heat pumps are used. On the hot side, energy is
    transferred to

  • 10. Data: 2021-10-19 11:59:25
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-10-19 o 02:36 -0700, a a napisał:
    > I mnie nie interesuje monoblock PC reklamowany we Francji, gdy tam
    > nie ma mrozów zimą, ani śniegu, bo to fake, aby kupic to badziewie do
    > Polski w funkcji grzania centralnego ogrzewania.

    To jest ta "francuska, ciepła zima" o które ciągle piszesz:

    https://imgpile.com/images/UKji2C.jpg
    https://imgpile.com/images/UKjsaS.jpg
    https://imgpile.com/images/UKjf98.jpg

    To przed moim domem, 10 miesięcy temu. Centralna Francja.

    > W przyszłości, wszystkie lodówki, zamrażarki, klimy, PC sprężarkowe
    > zostana zastąpione półprzewodnikowymi Peltierami + heat pipes, bo to
    > rozwiązanie inteligentne, bezchałasowe i o dużej sprawności.

    Peltier i duża sprawność? Ktoś cię okłamał.

    Swoją drogą, w dalszym ciągu nie pochwaliłeś się linkiem do swoich
    patentów.

    Mateusz