  • 1. Data: 2019-06-12 17:38:06
    Temat: Murek oporowy vs palisada
    Od: adam <a...@a...pl>

    Na murek potrzebne jest pozwolenie na budowę, co mnie skutecznie odstrasza.
    Na palisadę nie trzeba, ale palisada będzie zamiast murka na brzegach
    tarasu. A na taras może już być trzeba, ale to podobno zależnie od
    powiatu się różni.

    Na razie chodzi mi o porównanie kosztów murka i palisady. Analizował to
    ktoś? Murek/palisada wysoka na wierzchu na około 50 cm, długość około 15
    - 18 mb, grunt - piach, a raczej mułek. Ile to trzeba by wkopać w
    ziemię, żeby się nie rozjechało przy normalnym obciążeniu?

    Może jakieś inne propozycje?

  • 2. Data: 2019-06-12 18:06:40
    Temat: Re: Murek oporowy vs palisada
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-06-12 o 17:38, adam pisze:
    > Na murek potrzebne jest pozwolenie na budowę, co mnie skutecznie odstrasza.

    nie na każdy ;)

> [...]
    > - 18 mb, grunt  - piach, a raczej mułek. Ile to trzeba by wkopać w
    > ziemię, żeby się nie rozjechało przy normalnym obciążeniu?

    A estetyka?
    typową "L" kę samemu nawet niezbrojoną trudno postawić bo waga elementu
    jest i tak ponad Twoje siły ;)

    > Może jakieś inne propozycje?

    Palisada zgodnie z zaleceniami producentów max. naziom nieobciążony
    ruchem kołowym to 50 cm. Stawia się w ławie betonowej C12/15 z oporem
    obustronnym. uwaga ława przynajmniej 15 cm szeroka i gruba pod palisadą.
    Jak chcesz podeślę typowe osadzenie.

    Robak

  • 3. Data: 2019-06-12 20:47:24
    Od: adam <a...@a...pl>

    Czyli też upierdliwa robota. Pomyślę, może taras bez murku, taki ze
    stopniami. Na razie wszystko w fazie przymiarek.
    Odstraszają mnie te formalności, jakie murki nie wymagają pozwoleń?

  • 4. Data: 2019-06-12 22:59:31
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-06-12 o 20:47, adam pisze:
    > Czyli też upierdliwa robota. Pomyślę, może taras bez murku, taki ze
    > stopniami. Na razie wszystko w fazie przymiarek.
    > Odstraszają mnie te formalności, jakie murki nie wymagają pozwoleń?

    Takie jak twoje :)
    A poważnie wg mnie Ty masz obiekcik małej architektury "ogrodowej",
    jeżeli faktycznie to ma spełniać funkcję zabezpieczenia przed obsuwaniem
    się ziemi to nadzór bud. może to zakwalifikować jako mur oporowy i wtedy
    pozwolenie na budowę sic!

    Robak