  • 1. Data: 2020-10-10 11:44:40
    Temat: My tu gadu gadu
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    A u Niemca montują ładowarki o mocy 300kW do samochodów elektrycznych.
    Kurna jak to szybko poszło...

    L.

  • 2. Data: 2020-10-10 13:05:48
    Temat: Re: My tu gadu gadu
    Od: budynPL <b...@g...com>

    sobota, 10 października 2020 o 11:44:41 UTC+2 Lisciasty napisał(a):
    > A u Niemca montują ładowarki o mocy 300kW do samochodów elektrycznych.
    > Kurna jak to szybko poszło...

    Słabo widzę możliwości techniczne. Jedna czy druga stacja ładowania zablokuje całość
    potencjału lokalnego zasilania. To jest skokowy wzrost zapotrzebowania mocy, sieci
    dystrybucyjne tego
    nie łykną.
    Gdzieś tam przy autostradach takie ładowarki się sprawdzą, tam i tak przychodzi
    zasilanie po średnim
    napięciu, tam to się da ogarnąć.

    b.

  • 3. Data: 2020-10-10 13:38:47
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.10.2020 o 11:44, Lisciasty pisze:
    > A u Niemca montują ładowarki o mocy 300kW do samochodów elektrycznych.
    Ja mieszkam w okolicy, gdzie jest około 200 domów jednorodzinnych i
    całość jest zasilana ze stacji z transformatorem 630 kVA.
    Tak więc kalkulator do ręki i liczyć, a w zasadzie, to na palcach wystarczy.
    Jacek

  • 4. Data: 2020-10-10 15:11:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-10-10 o 13:38, Jacek pisze:
> [...]
    > całość jest zasilana ze stacji z transformatorem 630 kVA.
    > Tak więc kalkulator do ręki i liczyć, a w zasadzie, to na palcach

    Nie brakuje mocy?
    Jakby we wszystkich domach uruchomić czajniki, to już jest duży deficyt.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2020-10-10 16:37:55
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2020-10-10 o 13:05, budynPL pisze:

> [...]
    > nie łykną.
    > Gdzieś tam przy autostradach takie ładowarki się sprawdzą, tam i tak przychodzi

    eee tam, postawią generator z silnikiem diesla na naczepie i się da ;P

  • 6. Data: 2020-10-10 18:39:11
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 10 października 2020 13:05:50 UTC+2 użytkownik budynPL napisał:
    > Słabo widzę możliwości techniczne. Jedna czy druga stacja ładowania zablokuje
    całość potencjału lokalnego zasilania.

    Przetrzyj okulary a wtedy dojrzysz w sąsiedztwie magazyn energii, który
    da sobie radę ze skokami zapotrzebowania :>
    Przyszłość dzieje się na naszych oczach. W Szwajcarii w tym roku sprzedali
    więcej elektryków niż spaliniaków. Wiadomo tam bogate burżuje mieszkajo
    ale to pójdzie i na wschód szybciej niż nam się wydaje.

    L.

  • 7. Data: 2020-10-10 19:02:30
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Adam.
    On 10.10.2020 15:11 you wrote:

    > Nie brakuje mocy? Jakby we wszystkich domach uruchomić czajniki, to
    > już jest duży deficyt.

    Melmac tak był wybuchł. Wszyscy mieszkańcy włączyli na raz tostery :)

    --
    Pete

  • 8. Data: 2020-10-10 19:14:45
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.10.2020 o 15:11, Adam pisze:

    > Nie brakuje mocy?
    > Jakby we wszystkich domach uruchomić czajniki, to już jest duży deficyt.

    Może ta stacja zasila nieco mniej, niż 200 domów. Szacuję na oko, bo są
    2 ulice i 2 uliczki poprzeczne. Od 27 lat, jak tu mieszkam, nigdy nie
    było problemów, napięcie jest teraz w okolicach 240 V.
    Jacek

  • 9. Data: 2020-10-10 19:30:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 10 października 2020 o 18:39:13 UTC+2 Lisciasty napisał(a):
> [...]
    > więcej elektryków niż spaliniaków. Wiadomo tam bogate burżuje mieszkajo
    > ale to pójdzie i na wschód szybciej niż nam się wydaje.

    Przy wielkości Szwajcarii to melexy były by w sam raz. Tam dokąd by nie pojechać to
    na jednym ładowaniu da się wrócić.

  • 10. Data: 2020-10-10 21:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

    > Może ta stacja zasila nieco mniej, niż 200 domów. Szacuję na oko,
    > bo są 2 ulice i 2 uliczki poprzeczne. Od 27 lat, jak tu mieszkam,
    > nigdy nie było problemów, napięcie jest teraz w okolicach 240 V.

    To chyba niedobrze?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."