  • 1. Data: 2015-07-14 15:28:27
    Temat: Mycie zmywarki
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    Nie będę opisywać tego, co ukrywa się w uszczelce drzwiczek od zmywarki,
    można zamknąć to w jednym słowie - ohyda.

    Czy macie jakieś sposoby na mycie zmywarki, zwłaszcza tej uszczelki Może
    jakieś lepsze od dłubania bagietkami kosmetycznymi? Zdejmujecie
    drzwiczki (o ile w ogóle da się to zrobić)?
    Oczywiście pomijam użycie specjalnych środków do czyszczenia zmywarek +
    zapuszczenie pustego cyklu, bo to jest działanie tylko połowiczne, o ile
    w ogóle nie iluzoryczne.

    Ewa

  • 2. Data: 2015-07-14 15:58:11
    Temat: Re: Mycie zmywarki
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    FEniks wrote:

    > Nie będę opisywać tego, co ukrywa się w uszczelce drzwiczek od zmywarki,
    > można zamknąć to w jednym słowie - ohyda.

    Zainspirowałaś mnie, ale rozczarowałam się - w mojej nic nie ma. Może
    dlatego, że to prawie nówka sztuka, jeszcze roku nie ma.

    > Czy macie jakieś sposoby na mycie zmywarki, zwłaszcza tej uszczelki Może
    > jakieś lepsze od dłubania bagietkami kosmetycznymi? Zdejmujecie
    > drzwiczki (o ile w ogóle da się to zrobić)?

    Ja swoją puszczm tak pi razy oko raz na miesiąc/dwa na pusto z płynem do
    mycia zmywarek, w międzyczasie czyszczę filtry, krawędzie drzwi i to wsio.
    IMHO jest czysta.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 3. Data: 2015-07-14 16:08:00
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    FEniks wrote:

    > Raczej powinnaś być mile zaskoczona. ;)

    > Może po roku jeszcze nie ma nic, a może ma lepszą konstrukcję. Jaki to
    > model?

    Bosch SPS 50E12EU. Ale uszczelka wygląda na taką, która nie ma szans kryć
    tajemnic.

    > Też to robię.

    > Też tak przez jakiś czas myślałam o swojej. ;)

    Wszystko przede mną;-).
    Co Cię zainspirowało do szukania brudu?

    J.

    www.kontestacja.com

  • 4. Data: 2015-07-14 16:09:21
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]

    > Ja swoją puszczm tak pi razy oko raz na miesiąc/dwa na pusto z płynem
    > do mycia zmywarek, w międzyczasie czyszczę filtry, krawędzie drzwi i

    Też to robię.

  • 5. Data: 2015-07-14 16:32:56
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-07-14 o 16:08, krys pisze:

    > Bosch SPS 50E12EU.

    Ja mam Siemensa SE65E330EU/23. Ale Bosche i Siemensy to chyba jeden pies.

    > Ale uszczelka wygląda na taką, która nie ma szans kryć
    > tajemnic.

    Moja prawdopodobnie jest lekko pęknięta, jak tak się teraz jej przyglądam.

    > Wszystko przede mną;-). Co Cię zainspirowało do szukania brudu?

    Wyźrzał spod uszczelki jakiś potwór. ;)

    Ewa

  • 6. Data: 2015-07-14 16:39:20
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    FEniks wrote:

    > Ja mam Siemensa SE65E330EU/23. Ale Bosche i Siemensy to chyba jeden pies.

    Jeden. Siemensy to po prostu bosche dla bogatszych ;-)

    > Moja prawdopodobnie jest lekko pęknięta, jak tak się teraz jej przyglądam.

    To może być odpowiedź. Może wystarczy wymiana?

    > Wyźrzał spod uszczelki jakiś potwór. ;)

    A, to u mnie nie ma potworów, sobie wszystko ładnie błyszczy, a po
    samokąpieli to i pachnie, że hej.
    Ale będę wyglądać, czy nie ma potworów:-)

    J.

    www.kontestacja.com

  • 7. Data: 2015-07-14 16:40:07
    Od: bbjk <a...@b...cc>

    W dniu 2015-07-14 o 15:28, FEniks pisze:
    > Nie będę opisywać tego, co ukrywa się w uszczelce
    W którym miejscu?

> [...]
    > Oczywiście pomijam użycie specjalnych środków do czyszczenia zmywarek +
    > zapuszczenie pustego cyklu, bo to jest działanie tylko połowiczne, o ile
    Poleciałam pod lupą sprawdzać, nie znalazłam w uszczelce miejsca, w
    jakim mogłabym dłubać patyczkiem, nie ma wgłębień, jest płasko.
    Normalnie przecieram gąbeczką do naczyń z płynem, ale po Twoim wpisie
    spanikowałam i wślepiłam się w każdy zakamarek, nie znalazłam ani brudu,
    ani miejsca, gdzie miałby się kryć. Bosch.
    Jak wpadłaś na to, by szperać?
    --
    B.

  • 8. Data: 2015-07-14 20:23:54
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-07-14 o 16:39, krys pisze:

    > Jeden. Siemensy to po prostu bosche dla bogatszych ;-)

    A może nawet odwrotnie. Zależy, gdzie się kupi. ;)

    > To może być odpowiedź. Może wystarczy wymiana?

    Może, zobaczymy.

    > A, to u mnie nie ma potworów, sobie wszystko ładnie błyszczy, a po
    > samokąpieli to i pachnie, że hej.
    > Ale będę wyglądać, czy nie ma potworów:-)

    A u Ciebie jest w ogóle możliwość wciśnięcia patyczka (np. takiej
    bagietki kosmetycznej) pod uszczelkę?

    Ewa

  • 9. Data: 2015-07-14 20:29:20
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-07-14 o 16:40, bbjk pisze:
    > W którym miejscu?

    Na dole, wzdłuż (czy bardziej - wszerz) dolnej krawędzi drzwi jest
    czarna uszczelka. Masz możliwość wsunięcia pod nią patyczka
    kosmetycznego? Sama uszczelka jest płaska, nie ma wgłębień, ale można ją
    odchylić przy odrobinie samozaparcia, przynajmniej u mnie.

> [...]
    > spanikowałam i wślepiłam się w każdy zakamarek, nie znalazłam ani
    > brudu, ani miejsca, gdzie miałby się kryć. Bosch.

    Na pierwszy rzut oka u mnie też zmywarka lśni i błyszczy, ale właśnie
    spod czarnej uszczelki wychynął brud. Możliwe, że u mnie ta uszczelka
    jest uszkodzona w jednym miejscu.

    Ewa

  • 10. Data: 2015-07-14 20:41:51
    Od: bbjk <a...@b...cc>

    W dniu 2015-07-14 o 20:29, FEniks pisze:

> [...]
    > kosmetycznego? Sama uszczelka jest płaska, nie ma wgłębień, ale można ją
    > odchylić przy odrobinie samozaparcia, przynajmniej u mnie.

    Tak! Tyle lat korzystam ze zmywarek, ta obecna ma dwa lata z haczykiem,
    a dopiero teraz dzięki Tobie to odkryłam. Oczywiście wsadziłam patyczek
    pod uszczelkę, przejechałam nim mocno i starannie, był po wyjęciu
    czyściutki. Więc chyba masz uszkodzenie, gdyby tam gromadził się brud,
    byłoby go już pełno. No i pewnie byłoby coś w instrukcji o czyszczeniu
    tego miejsca. Tylko, że nie czytałam instrukcji...
    --
    B.