  • 1. Data: 2018-03-14 19:16:02
    Temat: Myjka
    Od: Marcin <m...@g...com>

    Witam, temat pewnie już kiedyś był ale spytam:
    Czy do mycia kostki brukowej /ok 150m/, auto, rowery itp wystarczy myjka o ciśnieniu
    130 ? Myślałem o Karcher K4, czy może lepiej dołożyć ok 180zł i kupić K5 który ma 145
    ciśnienie.
    Konkretnie chodzi o tą kostkę, czy 130 wystarczy do czyszczenia?

  • 2. Data: 2018-03-14 19:27:19
    Temat: Re: Myjka
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 marca 2018 19:16:05 UTC+1 użytkownik Marcin napisał:
> [...]
    ciśnieniu 130 ? Myślałem o Karcher K4, czy może lepiej dołożyć ok 180zł i kupić K5

    Kupić stanleya

    https://allegro.pl/kategoria/narzedzia-myjki-cisnien
    iowe-147652?string=fatmax&order=m&bmatch=ss-base-rel
    evance-floki-5-nga-hcp-hou-1-3-1003

  • 3. Data: 2018-03-14 19:28:15
    Od: Kris <k...@g...com>

  • 4. Data: 2018-03-14 20:09:15
    Od: w...@g...com

> [...]
    który ma 145 ciśnienie.
    > Konkretnie chodzi o tą kostkę, czy 130 wystarczy do czyszczenia?

    Ja mam K5 i polecam.
    Nie mam porównania z K4, ale dla mnie w pełni spełnia zadania: mycie auta, elewację
    domu, kostkę też będę w tym roku czyścił (zarasta mchem).

    pzdr
    Bogdan

  • 5. Data: 2018-03-14 20:45:39
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 14.03.2018 o 19:16, Marcin pisze:
    > Witam, temat pewnie już kiedyś był ale spytam:
    > Czy do mycia kostki brukowej /ok 150m/, auto, rowery itp wystarczy myjka o
    ciśnieniu 130 ? Myślałem o Karcher K4,
    Odpowiem tak:
    miałem Karchera HD810 (profesjonalny 315 at), oraz myjki domowe serii
    K2, K3, K5 i K7. Oprócz ciśnienia ważna jest też wydajność. To samo
    można zrobić myjką serii 2, co myjkę serii wyższej, ale trzeba więcej
    czasu. Za to mała myjka zmieści się pod stołem w garażu, a większa żąda
    już więcej miejsca. Auta taką myjką tak, czy siak się nie da ładnie
    umyć, niezależnie od typu. Trzeba użyć gąbki albo szczotki, żeby było
    czyste. Nawet pianownica do końca nie pomaga.
    Myjka o dużym ciśnieniu stwarza ryzyko "umycia" brudu razem z lakierem.
    Myjką na 315 at umyliśmy z kolegą zderzak w polonezie do gołego plastiku ;-)
    Do mycia kostki brukowej polecam przystawkę T-Racer. Nie chlapie na boki
    i dość fajnie myje. Nadaje się też do elewacji domu.
    Na 150 mkw kup myjkę o oczko większą od najmniejszej i wystarczy.
    Karchery żółte to chińszczyzna, ale na 3-4 lata daje radę.
    Jacek

  • 6. Data: 2018-03-14 22:58:48
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2018-03-14 o 20:45, Jacek pisze:
    > Karchery żółte to chińszczyzna, ale na 3-4 lata daje radę.

    Nie znam się, pierwszy raz w życiu mam karchera, seria 7, właśnie żółty.
    Dwa lata, używam sporadycznie, przestrzegam zasad, i już ledwo pryska.
    Ręce można pod tym umyć, ale samochodu nie. Co za gówno. Czy już na
    prawdę nie ma porządnych myjek.

  • 7. Data: 2018-03-15 00:08:18
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 14 marca 2018 22:58:49 UTC+1 użytkownik adam napisał:

> [...]
    > Dwa lata, używam sporadycznie, przestrzegam zasad, i już ledwo pryska.
    > Ręce można pod tym umyć, ale samochodu nie. Co za gówno. Czy już na

    Mam Karchera K 7.91MD od 2009 - używam regularnie do mycia samochodu,
    rowerów, elewacji, tarasu. Działa dokładnie tak jak w 2009r ;)
    Polecam. Tylko, że ja mam wersję z pompą mosiężną, ponoć wielokrotnie
    bardziej wytrzymałą od tych nie-mosiężnych (czyli pewnie aluminiowych).

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2018-03-15 03:27:59
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 14.03.2018 o 22:58, adam pisze:
> [...]
    > Dwa lata, używam sporadycznie, przestrzegam zasad, i już ledwo pryska.
    > Ręce można pod tym umyć, ale samochodu nie. Co za gówno. Czy już na
    Podejrzewam złe działanie zaworu przelewowego. To jest taki mały dynks
    ze sprężyną i kilkoma o-ringami. U mnie też tak było i po oddaniu do
    serwisu znowu działa, jak nowy, z tym, że zostałem 2 stówki lżejszy.
    Widząc ten stary zaworek u mnie podejrzewam, że tylko się
    zabrudził/zarósł kamieniem.
    Jacek

  • 9. Data: 2018-03-15 08:14:49
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie znam się, pierwszy raz w życiu mam karchera, seria 7, właśnie żółty.
    > Dwa lata, używam sporadycznie, przestrzegam zasad, i już ledwo pryska.

    Używam Lavor - do mycia samochodu takie sobie, to czyszczenia przed np
    malowaniem podwozia niezbędna i doskonale sobie radzi.
    Kupiłem w 2014 i tylko dokupiłem pistolet bo stary zdechł (myjkę
    schowałem a został na mrozie pistolet z lancą i jak się okazało wodą w
    środku). Poza tym nie mam się do czego przyczepić pod kątem trwałości.
    No dysza rotacyjna mi się zakamieniła i stoi - ale mnie to jakoś nie
    przeszkadza:)

  • 10. Data: 2018-03-15 08:29:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 marca 2018 08:16:17 UTC+1 użytkownik sirapacz napisał:
    > No dysza rotacyjna mi się zakamieniła i stoi - ale mnie to jakoś nie przeszkadza:)

    Zakamieniła przy zimnej wodzie?