  • 1. Data: 2021-06-11 18:35:10
    Temat: Myjki elektryczne do okien - warto? Nie warto?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Rodzice i znajoma zastanawiają się nad zakupem myjki elektrycznej do
    mycia okien. W sumie to chyba nigdy nie zgłębiałem tematu takich myjek.
    Nigdy też z nich nie korzystałem. Chodzi o te najbardziej popularne,
    czyli - <https://www.kaercher.com/pl/home-garden/myjki-do-ok
    ien.html>

    Warto, nie warto? Różnice w działaniu między tańszym a droższym modelem
    są zauważalne? Bo na razie widzę, że te droższe to mają po prostu więcej
    akcesoriów w zestawie.

    Pytam Was, bo jeśli kupią to pewnie sam też chętnie skorzystam, dlatego
    patrzę co jest sensownego i w miarę niedrogiego. Ale z drugiej strony,
    jeśli ich działanie jest przereklamowane i efekty pracy myjek nie jakieś
    oszałamiające to może nie ma sensu kupować i wydawać kasy na takie
    fanaberie. Wtedy raczej im odradzę.

    Z góry dzięki za sugestie i porady.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2021-06-11 19:29:39
    Temat: Re: Myjki elektryczne do okien - warto? Nie warto?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 11 czerwca 2021 o 11:35:37 UTC-5 Krystek napisał(a):
> [...]
    > jeśli ich działanie jest przereklamowane i efekty pracy myjek nie jakieś
    > oszałamiające to może nie ma sensu kupować i wydawać kasy na takie

    Nie warto.

    Mam karcherowa i w sumie pozytek z niej jest niewielki.
    Tyle zrobi ze sciagnie wode wiec sobei parapetu nie ubrudzisz. Ma jakis sens jak masz
    mase szklanych rzwi czy balustrad.

    Jak chcesz myc okna to starczy wiaderko z woda i plynem, gabka i szlauch plus gumowa
    sciagaczka.

  • 3. Data: 2021-06-11 22:49:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 11 czerwca 2021 o 18:35:37 UTC+2 Krystek napisał(a):
> [...]
    > jeśli ich działanie jest przereklamowane i efekty pracy myjek nie jakieś
    > oszałamiające to może nie ma sensu kupować i wydawać kasy na takie

    Weź standardowe wyposażenie do mycia okien i umyj pierwsze okno w życiu. Potem opisz
    co jest większym problemem. Mycie szyby czy mycie ramy.

  • 4. Data: 2021-06-11 23:38:49
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 11.06.2021 o 18:35, Krystek pisze:
> [...]
    > mycia okien. W sumie to chyba nigdy nie zgłębiałem tematu takich myjek.
    > Nigdy też z nich nie korzystałem. Chodzi o te najbardziej popularne,

    Bez sensu. Szkoda pieniędzy i miejsca w szafie. Wiem, bo też się
    niestety kiedyś skusiłam.

    Przydaje się to jedynie do mycia niemal czystych szyb wewnątrz (nie
    okien!) i ewentualnie luster w domu. Brudne szyby z zewnątrz oraz okna w
    całości najlepiej i tak umyć ręcznie.

    --
    Ewa

  • 5. Data: 2021-06-11 23:39:47
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Weź standardowe wyposażenie do mycia okien i umyj pierwsze okno w życiu. Potem
    opisz co jest większym problemem. Mycie szyby czy mycie ramy.

    No i tu muszę z przykrością przyznać rację. ;)

    --
    Ewa

  • 6. Data: 2021-06-12 01:00:15
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    > Weź standardowe wyposażenie do mycia okien i umyj pierwsze okno w życiu. Potem
    opisz co jest większym problemem. Mycie szyby czy mycie ramy.

    Racja. Do szyb. Zagalopowałem się z tymi oknami ;) A mycie ram okiennych
    i tak mnie czeka, bo mam parę (dobrze - napiszę bardziej precyzyjnie:
    kilka) okien do umycia kompleksowo + parapety w takim stanie, że nie
    wiem, czy im mycie pomoże, czy trzeba będzie je raczej odmalować.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 7. Data: 2021-06-12 02:20:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2021-06-11 o 23:38, FEniks pisze:

> [...]
    >
    > Przydaje się to jedynie do mycia niemal czystych szyb wewnątrz (nie
    > okien!) i ewentualnie luster w domu. Brudne szyby z zewnątrz oraz okna w

    OK-ej, dzięki za sugestie. A orientuje się ktoś, czym zastąpić ten
    oryginalny koncentrat do mycia? Nie jest on co prawda jakoś przesadnie
    drogi, bo ze 20 zł za butelkę 500 ml, ale na ile starcza taka objętość i
    co to w ogóle jest za substancja? Jest tego jakiś sensowny zamiennik?
    Pytam teraz już tak ogólnie, w kwestii mycia okien / szyb, czym to
    zrobić najlepiej / najefektywniej (tak, wiem, że można też denaturatem i
    gazetami...).

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 8. Data: 2021-06-12 20:35:39
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 12.06.2021 o 02:20, Krystek pisze:

    > OK-ej, dzięki za sugestie. A orientuje się ktoś, czym zastąpić ten
    > oryginalny koncentrat do mycia?

    Zwykłym płynem do mycia szyb. To też są "niejonowe związki
    powierzchniowo czynne", tylko nieskoncentrowane.

> [...]
    > Pytam teraz już tak ogólnie, w kwestii mycia okien / szyb, czym to
    > zrobić najlepiej / najefektywniej (tak, wiem, że można też denaturatem i

    Gazetami nie radzę. Widziałam kiedyś takie okna umyte gazetami -
    rozmazana farba drukarska na szybach.

    Najlepiej do mycia szyb sprawdza się woda z odrobiną ludwika + gąbka lub
    miękka ściereczka, a następnie gumowa ściągaczka do szyb. Ewentualne
    smugi można dopolerować papierowymi ręcznikami (bez nadruku!) i płynem
    do szyb, najlepiej na alkoholu.

    Niektórzy polecają wodę z octem, ale ja nie lubię jak mi potem octem
    śmierdzi w całym domu.

    Natomiast ramy można myć cifem i gąbeczką.

    --

    Ewa

  • 9. Data: 2021-06-13 01:25:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 11 Jun 2021 18:35:10 +0200, Krystek <s...@k...art.pl>
    wrote:
    > Rodzice i znajoma zastanawiają się nad zakupem myjki elektrycznej do
    > mycia okien. W sumie to chyba nigdy nie zgłębiałem tematu takich
    > myjek.

    Ręczne czy samojezdne?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2021-06-13 11:56:12
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > mycia okien. W sumie to chyba nigdy nie zgłębiałem tematu takich myjek.
    > Nigdy też z nich nie korzystałem. Chodzi o te najbardziej popularne,

    Ja mam od kilku lat Karcher WV Classic i jestem zadowolony. Podział prac
    jest u mnie taki: żona myje ramy, a ja szyby ;-)
    Żeby zapobiec powstawaniu smug gumę ściągającą myjki po każdym ruchu
    trzeba wytrzeć do sucha. Jest to pewna niedogodność i instrukcja o tym
    milczy, ale nie ma z tym dużo roboty, wystarczy w jednej ręce trzymać
    szmatkę i za każdym razem przecierać gumę.
    W mojej myjce guma ściągająca wytrzymuje rok. Nowa kosztuje ok. 15 zł.
    Myjki używam także do mycia luster, kabiny prysznicowej i ścian w łazience.
    Co do wad to wymienię tylko dwie: akumulator (typowy 18650) ma pojemność
    bodajże 0,7 Ah. Karcher chyba specjalnie zamówił taką mizerotę, bo nie
    spotkałem normalnie mniej, niż 2 Ah. W tym roku wymieniłem aku na
    normalny i myjka pracuje na jednym ładowaniu znacznie dłużej. Koszt 25 zł.
    Druga wada - silniczek przy pochyleniu myjki gumą do dołu, albo, jak
    jest za dużo wody z zbiorniku ciągnie wodę i potem piszczy na łożyskach.
    Smarowanie załatwia temat, ale trzeba trochę pomajsterkować.
    Jacek