  • 1. Data: 2014-12-14 09:31:45
    Temat: NTG Jak przygotować dom/mieszkanie na brak mediów.
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Dawno temu wszyscy w domu wiedzieli że jak prąd wyłączą
    to świeczki są na szafce a wiadro ze sznurkiem do studni jest tutaj.

    Dawno minęły te czasy że jak była burza to prąd wyłączają.

    Teraz mieszkam w Krakowie i mimo to w tym roku dwa razy
    nie miałem prądu w domu. Fakt że tylko na kilka godzin.
    Ale na szczęście to było lato.

    Ostatnio ostro wiało jest zima i to już może być problem.

    Rozwiązanie:
    butla z gazem + prosty promiennik gazowy na ciepło
    + kuchenka turystyczna na gotowanie.
    Zastanawiam się tylko gdzie przechowywać butle jak się ma mieszkanie.
    Piwnica?
    Mieszkanie?

  • 2. Data: 2014-12-14 10:11:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    Nie musisz mieć przecież takich 11kgbutli, spokojnie do takiego zastosowania jak
    piszesz wystarczy mała tzw turystyczna butla przechowywana w piwnicy. Ale dla kilku w
    roku kilku godzinnych przerw w dostawie praądu moim zdaniem nie warto się bawić w
    butle. Jakaś świeczka czy latarka i starczy.

  • 3. Data: 2014-12-14 11:58:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 09:31:45 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

> [...]
    > + kuchenka turystyczna na gotowanie.
    > Zastanawiam się tylko gdzie przechowywać butle jak się ma mieszkanie.

    Kupilbym to wszystko w momencie kiedy awaria trwalaby juz powiedzmy 6-8h,
    a BOK informowal ze potrwa jeszcze przynajmniej kolejne drugie tyle. Wtedy
    wsiadlbym w auto, zajechal do BRICOMARCHE (1km) i kupil sobie w 15 minut
    wszystko na miejscu. W praktyce pewnie nigdy tak sie nie zdarzy - wiec po
    co trzymac te wszystkie graty nieuzywane i rdzewiejace w piwnicy? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2014-12-14 12:36:37
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Kupilbym to wszystko w momencie kiedy awaria trwalaby juz powiedzmy 6-8h,
    > a BOK informowal ze potrwa jeszcze przynajmniej kolejne drugie tyle.

    Tylko że ostatnio jak wywaliło to w sąsiednich centrach handlowych
    też nie było prądu sorry napięcia.
    A powiedz 2 latkowi że jedzenie dostanie jak będzie prąd.

    ps niestety ale wszystko mam na prąd
    + CWU + CO też bez prądu nie pociągnie

    ps2
    nie wiem czy z zauważyliście ale kiedyś to był wiatr
    a teraz to już nawet imiona mają, bardziej medialne?

  • 5. Data: 2014-12-14 21:11:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2014-12-14 o 11:58, Adam pisze:

> [...]
    > wszystko na miejscu. W praktyce pewnie nigdy tak sie nie zdarzy - wiec po
    > co trzymac te wszystkie graty nieuzywane i rdzewiejace w piwnicy? :)

    Pod warunkiem, że BRICOMARCHE będzie otwarte i będzie miało prąd.
    Bolko ma zdaje się sytuację, gdy pół województwa nie ma prądu, coś na
    podobieństwo awarii w zachodniopomorskim kilka lat temu?

  • 6. Data: 2014-12-15 09:17:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 21:11:34 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

    > Pod warunkiem, że BRICOMARCHE będzie otwarte i będzie miało prąd.

    Nie te to 20km dalej w Rybniku mam Obi, Praktikera, Jule. Tyle samo w Zorach
    mam Leroy Merlin i Castorame. 12km w Jastrzebiu mam Obi.

    > Bolko ma zdaje się sytuację, gdy pół województwa nie ma prądu, coś na
    > podobieństwo awarii w zachodniopomorskim kilka lat temu?

    Gdyby nawet pol slaskiego wysiadlo to do malopolskiego albo dolnoslaskiego mam
    dwie godziny jazdy autostrada - naprawde dla mnie szukacie dziury w calym -
    jak to pisal Bolko "Dawno minely te czasy ze w sklepach na polkach byl tylko
    ocet" ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2014-12-15 09:46:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-12-15 09:17, Adam wrote:
    > naprawde dla mnie szukacie dziury w calym -
    > jak to pisal Bolko "Dawno minely te czasy ze w sklepach na polkach byl tylko
    > ocet" ;)

    Musisz się dodatkowo zastanowić co się stanie gdy na ten pomysł wpadnie
    pół województwa.

  • 8. Data: 2014-12-15 10:44:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 09:46:55 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:

    > Musisz się dodatkowo zastanowić co się stanie gdy na ten pomysł wpadnie
    > pół województwa.

    Spoko - zawsze zostaje sto mniejszych sklepikow w promieniu kilkunastu km
    i setki sprzedawcow allegrowych w promieniu kilkudziesieciu km do ktorych
    mozna zadzwonic, zaklepac, zabookowac, umowic sie na odbior etc.

    To naprawde juz nie te czasy - dzisiaj o 2 w nocy w godzine majac internet
    i telefon zalatwisz czolg ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2014-12-15 11:14:53
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 10:11:27 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Nie musisz mieć przecież takich 11kgbutli, spokojnie do takiego zastosowania jak
    piszesz wystarczy mała tzw turystyczna butla przechowywana w piwnicy.

    Tylko taka mala butla to na pare godzin wystarcza... Czyli bez sensu troche...
    Dodatkowo nie wolno butli w piwnicy trzymac ;)

    Juz lepeij miec sam palnik, a w razie faktycznej awarii kupic na stacji benzynowej
    11kg butle, no i po awarii oddac, zeby tego nie trzymac w mieszkaniu

    WS

  • 10. Data: 2014-12-15 11:18:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-12-15 10:44, Adam wrote:
    > Spoko - zawsze zostaje sto mniejszych sklepikow w promieniu kilkunastu km
    > i setki sprzedawcow allegrowych

    Kążdy z własnym agregatem a druty od noestrady chodzą na baterie 9V...

    > To naprawde juz nie te czasy - dzisiaj o 2 w nocy w godzine majac internet
    > i telefon zalatwisz czolg ;-)

    Posiadanie działającego internetu i telefonu w przypadku katastrofalnej
    awarii trwającej ponad 12h to już może być osiągniecie.