  • 1. Data: 2017-07-31 11:46:55
    Temat: NTG O google maps tym razem
    Od: Kris <k...@g...com>

    Bodajże Adam Sz swego czasu wychwalał tu Google Maps jakie to mądre, korki omija itp.
    Z zasady omijam takie wynalazki ale wczoraj z nudów zainstalowałem i potestowałem
    Wyjazd nad morze- okolica doskonale mi znana ale odpaliłem Google
    2 km od mojego domu od ok 2 miesięcy droga jest zamknięta bo rondo robią i jest
    oficjalny objazd sporo dookoła.
    Miejscowi omijają to miejsce przejeżdżając przez osiedle domów więc drogi nie
    nadrabiają.
    Mapy Google nie wiedza że jest budowa ronda i kierują tam kierowców- widać to po
    rejestracjach- zawracają tam sami przyjezdni którzy zaufali Google a nie patrzyli na
    tabliczki o objazdach
    Jedziemy dalej- 5km przed nadmorską miejscowością robią drogę i teraz są tam korki na
    godzinę, dwie.
    Jako tubylec znam kilka objazdów przez okoliczne wiochy ale Google kierowało mnie
    główną drogą pokazując ze korek 10min. Co było totalną nieprawdą bo w tym czasie
    korek był już na godzinę a ok południa wydłużył się do 2 godzin. Tak- ok 6km dwie
    godziny.
    Jechałem bocznymi drogami nadrabiając ok 8 km ale omijając korek a Google Maps
    uparcie kierowało mnie na główną drogę żebym stał w tym korku
    Po 3 godzinach znudziło nam się leżenie na plaży więc postanowiliśmy wracać
    Z ciekawości dzwonię do kumpla który busami jeździ i w związku z tym musi główną
    trasa(nie może wiochami bo linia regularna)
    Pytam jak tam na głównej trasie- mówi korek na wyjeździe na 1,5godz z racji robót
    drogowych.
    Odpalam Google i gdzie mnie kieruje? Na ten korek. A przez okoliczne wiochy bardzo
    przyzwoita droga i tylko 8 km dalej.
    Załapało dopiero po ok 6km i przestało kierować na drogę główną a zaczęło prowadzić
    bokami
    Ze dwa lata temu jak mnie Gogole w Niemczech wyprowadziło nie wiadomo gdzie to
    przestałem z tego korzystać. Teraz w ramach testu odpaliłem i znowu lipa
    Zamknięta 2 miesiące droga a GM nic o tym nie wie. Korek na 1-2godz a GM pokazuje
    10min;)

  • 2. Data: 2017-07-31 13:17:11
    Temat: Re: NTG O google maps tym razem
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-07-31 o 11:46, Kris pisze:
> [...]
    > Zamknięta 2 miesiące droga a GM nic o tym nie wie. Korek na 1-2godz a GM pokazuje

    Ja się GM czasem posiłkuję, ale generalnie ślepo w niego zdecydowanie
    nie wierzę. Bo też nie raz moja znajomość terenu i tego gdzie lubi się
    korkować zdaje egzamin zdecydowanie lepiej.
    Nie mniej w nieznanym terenie już nie tak prosto i tu się nawigacja
    jakaś przydaje, a już lepiej mieć taką, co chociaż próbuje brać pod
    uwagę korki i czas przejazdu niż zwykłą offline'ową.
    Osobna kwestia jaki tam miałeś to wszystko w GM poustawiane. Ja mam
    zawsze preferencję na jak najszybszą trasę.

    Plus mam takie jedno miejsce na przykład, gdzie dobrym manewrem jest
    dojechanie do pewnego etapu główną drogą, po czym nawrotka i ominięcie
    całego korka, który się tworzy przed światłami bocznymi drogami. Ale
    droga dwujezdniowa, zawracać nie można ani skręcać w lewo. Zjeżdża się
    więc na krzyżówce w prawo w osiedlową uliczkę, tam nawraca i wyjeżdża
    skręcając w lewo, po czym od razu w prawo i jesteśmy na wspomnianych
    bocznych drogach do objazdu. Takiego manewru jeszcze żadna nawigacja jak
    dotąd nie umie, a jest generalnie w tych okolicach najsensowniejszy, bo
    każda inna trasa wiąże się z mniejszymi lub większymi korkami na
    jednych, bądź drugich światłach.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 3. Data: 2017-07-31 13:57:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wszystko ma wady. GM bierze informacje od uzytkownikow ktorzy sa polaczeni z netem i
    korzystaja z mapy. Jesli pokazuje mniejszy korek niz w realu to znaczy ze niewielu
    kierowcow ma wlaczone GM. Oni nie obserwuja przez satelity zadnej drogi. Recznie nie
    wprowadzaja informacji. Gdyby byl obowiazek wysylania przez wlascicieli drog
    informacji o remontach to maszyna by to uwzgledniala. Ale takiego obowiazku nie ma i
    na podstawie danych jakie dostaje ze smartfonow steruje ruchem. Jak dostanie duzo
    informacji to nie jest wykluczone ze pokaze objazd jak droga czy ulica beda
    zamkniete. O tym co pokazuje GM decyduja algorytmy i ilosc informacji. Jak nie ma
    informacji albo jest ich za malo to zaden algorytm nic nie policzy.

  • 4. Data: 2017-07-31 14:15:27
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 31 lipca 2017 11:46:57 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Bodajże Adam Sz swego czasu wychwalał tu Google Maps jakie to mądre, korki omija
    itp.

    Oczywiście. 2 tys km zrobiłem na Chorwację i nazot z 2 tyg temu i dzięki
    google mapsom ominąłem kilka sporych korków :) GENIALNE narzędzie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2017-07-31 14:28:29
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-07-31 o 14:15, Adam Sz. pisze:

    > Oczywiście. 2 tys km zrobiłem na Chorwację i nazot z 2 tyg temu i dzięki
    > google mapsom ominąłem kilka sporych korków :) GENIALNE narzędzie.

    Potrafił też kazać zjechać z obwodnicy, żeby przejechać przez środek
    wioski i na nią wrócić... Nie, nie było tam wówczas korka ani wypadku
    czy czegokolwiek.
    Innym razem na autostradzie chciał, żeby zjechać na MOP, przejechać
    przez niego i wrócić na autostradę ;)

    A już najbardziej lubię akcje: głosowo - "skręć w prawo", a na mapie
    trasa rozrysowana i ze strzałką w lewo :DDD
    To jest w ogóle dobry motyw, bo widać kto wówczas jedzie ślepo na GM, a
    kto po swojemu lub z GM, ale myśli ;)

    Pzd

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 6. Data: 2017-07-31 14:32:13
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2017-07-31 o 11:46, Kris pisze:

    Też jestem zdania, że GM to beznadzieja. Używam tylko przed wyjazdem do
    opracowania trasy i porównania wariantów, bo szybko działa.

    Wiem, że to niekoszerne, bo płatne - ale polecę do tych celów Automapę
    na urządzenia mobilne. Potrafi się pomylić, ale nie ma tragedii, i
    naprawdę dobrze omija zatory, robi to lepiej niż GM, porównywałem.
    Dane bierze tak jak GM, czyli od innych użytkowników, ale pewno ma
    lepsze algorytmy plus może jakieś inteligentne wsparcie.

  • 7. Data: 2017-07-31 14:47:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 31 lipca 2017 14:15:29 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Oczywiście. 2 tys km zrobiłem na Chorwację i nazot z 2 tyg temu i dzięki
    > google mapsom ominąłem kilka sporych korków :)

    Skąd wiesz że tam te korki faktycznie były?

    >GENIALNE narzędzie.
    Skoro tak uważasz.
    Ja nic genialnego w tym nie widzę.
    Ale każdemu wg potrzeb

  • 8. Data: 2017-07-31 14:50:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 31 lipca 2017 13:57:12 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > O tym co pokazuje GM decyduja algorytmy i ilosc informacji. >Jak nie ma informacji
    albo jest ich za malo to zaden algorytm >nic nie policzy.
    Znaczy ma złe algorytmy
    Bo skoro pokazuje korek na 10min(faktycznie 2godz) a jest preościutki objazd kilka km
    dłuższy to powinna tą trasę zasugerować. Anie zaproponowała nic
    No i komunikaty w stylu: "za 250metrów skręć w lewo" gdzie żadnego skrzyżowania nie
    ma tylko lekki łuk drogi to już kompletny idiotyzm.

  • 9. Data: 2017-07-31 15:14:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    > Oczywiście. 2 tys km zrobiłem na Chorwację i nazot z 2 tyg temu i dzięki
    Przechlapane masz w tym Wodzisłąwiu
    Żeby jajka w wodzie zamoczyć 1000km na Chorwację musisz cisnąć;) A Bałtyckie plaże
    takie pikne;)

  • 10. Data: 2017-07-31 15:30:35
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2017-07-31 14:32, adam pisze:
> [...]
    > Dane bierze tak jak GM, czyli od innych użytkowników, ale pewno ma
    > lepsze algorytmy plus może jakieś inteligentne wsparcie.

    Ja tam wolę coś, co działa na mapach OpenStreetMap i w dodatku bez
    konieczności łączenia się z Internetem (przydatne za granicą), np.

    MapFactor - <http://navigatorfree.mapfactor.com/en/>
    MapsWithMe - <http://maps.me/en/>

    K.

    --