  • 1. Data: 2015-05-27 10:31:23
    Temat: NTG - ogrod - co wyrosnie w cieniu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witajcie!

    Mam kilka tygodni czasu i postanowiłem w końcu zająć się zaniedbanym
    fragmentem ogrodu u rodziców.

    Jest to pasek terenu 4m szeroki i 15m długi. Z jednej strony na całej
    swojej długości graniczy z domem wysokości 4m. Z drugiej strony do połowy są
    zabudowania sąsiada (postawione w granicy) o wysokości 2m a od połowy ogród
    sąsiada z dość gęstą roślinnością (drzewa a pod nimi krzewy).

    Zaułem ten leży prawie w osi pn-pd więc w okolicach południa słońce świeci
    wzdłuż tego skrawka ziemi, a w pozostałych godzinach jest tam cień, choć
    oczywiście tylko przy samej ziemi.

    Obecnie wzdłuż domu biegnie ścieżka szerokości 0,5m, a pozostałe 3,5m są
    obsiane trawą.

    Moja Matula chciałaby maksymalnie wykorzystać ten skrawek bo z części
    dawnego sadu zrobiła plac zabaw dla swoich wnuków (a moich dzieci). Jak
    widzicie powód bym to ja jej w tym pomógł jakiś jest :-)

    Myślałem aby tam zmieścić ze 4 drzewa a pomiędzy tym jakieś krzaki.

    Do rzeczy:
    - Jakie drzewa _owocowe_ lubią taki lekki półcień i zmieszczą się swoją
    koroną w 4m średnicy?
    - Jakie krzewy (owocowe ale nie tylko) lubią cień (im niżej tym ciemniej a
    dojdą jeszcze drzewa)?
    - Jeśli zostanie jeszcze trochę miejsca to moja Matula chciałaby mieć tam ze
    dwie grządki co wyrośnie w cieniu? (inne grządki w słońcu już ma, ale jest
    tam ciasno).

    No i pytanie bonusowe - jest tam jedno duże okno z jadalni - co tam przed
    nim posadzić by ładnie kwitło i przyciągało ptaki i motyle?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2015-05-27 10:48:15
    Temat: Re: NTG - ogrod - co wyrosnie w cieniu
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 maja 2015 10:32:10 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Z góry dziękuję i pozdrawiam
    Wrzuć to na pl.rec.ogrody może coś tam podpowiedzą.

  • 3. Data: 2015-05-27 11:05:04
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-05-27 o 10:31, Ergie pisze:

> [...]
    > cień, choć oczywiście tylko przy samej ziemi.
    >
    > Obecnie wzdłuż domu biegnie ścieżka szerokości 0,5m, a pozostałe 3,5m są

    Przepraszam, ale poczułem się jakbym czytał jakąś szaradę z Detektywa.
    Już nawet zacząłem kreślić tabele... :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2015-05-27 11:16:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    W dniu środa, 27 maja 2015 10:32:10 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Z góry dziękuję i pozdrawiam
    Wrzuć to na pl.rec.ogrody może coś tam podpowiedzą.

    A tam jeszcze ktoś zagląda? Z tego co pamiętam to kilka lat temu była
    grupowa akcja przenosin na jakieś forum które mnie odrzuciło chaosem.
    Dawniej to ogrody regularnie czytałem ale tuż po tych przenosinach ruch tam
    zamarł i przestałem. Bez sprawdzania założyłem że grupa jest już martwa.

    Po Twoim poście sprawdziłem i rzeczywiście jeszcze żyją. To dobrze bo mam
    też kilka innych pytań. Dzięki!

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2015-05-27 11:20:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Przepraszam, ale poczułem się jakbym czytał jakąś szaradę z Detektywa. Już
    > nawet zacząłem kreślić tabele... :)

    Tego się obawiałem. Zrobiłbym obrazek, ale on za kilka tygodni zniknie, a
    post i odpowiedzi zostaną po wsze czasu. Dlatego nie jestem fanem obrazków w
    Usnecie.

    A bardziej obrazowo to dwa budynki wysokości (2i 4m) w odległości 4m od
    siebie i do zagospodarowania jest pas terenu między nimi.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2015-05-27 11:21:07
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-05-27 o 11:16, Ergie pisze:

    > A tam jeszcze ktoś zagląda?

    Tam prawie martwica. Dlatego wolę pisać na budowanie. Z grup
    okołodomowych jeszcze tylko budowanie żyje. I niech nam żyje. Sto lat!

    Pozdrawiam,
    MW