  • 1. Data: 2021-10-10 21:57:43
    Temat: Największa pralka automatyczna świata, wsad 1000 kg
    Od: a a <m...@g...com>

    Mam zaprojektować najwiekszą pralke automatyczną świata,
    np. do jednoczesnego prania 10.000 kombinezonów roboczych fabryki Tesli

    I tak, oś obbrotu pionowa, wirnik u dołu jak we Frani, czy duży bęben wolnoobrotowy
    jak w betoniarce ?

    |Ponieważ duża srednica bębna poziomego będzie problemem z uwagi na siły działające
    na tkaniny, mogące prowadzic do ich rozrywania,
    chcę zastosowań głowice wibracyjne i napowietrzanie, także ozonem.

    Grzanie dużej ilości wody możę być problemem, dlatego pranie w zimnej wodzie.
    Detergenty sobie doskonale radza z praniem w zimnej wodzie, np. ręczników

    Oczywiście żadnych plam z olejów, zanieczyszczeń chemicznych, żadnych plam od farb.

    No i najwazniejsze.

    Optymalizacja zużycia wody, czyli maksymalna redukcja.

    Pranie wstępne i odzyskanie czystej wody po filtracji i ponowne jej użycie

    Płukanie wielokrotne w tej samej wodzie, ale z każdorazowym filtrowaniem wody z
    detergentów i zanieczyszczeń biologicznych, mechanicznych.

    Bez odwirowywania, z uwagi na dużą masę i ryzyko porozrywania tkanin, tylko naturalne
    odciekanie wody na sitach
    i wieszanie mokrego i zbieranie ściekającej wody do ponownego użycia.

    Czyli suszenie latem , gdy dni cieple, na wolnym powietrzu.

    Zimą, w hali

    Szukam filtrów do odfiltrowania zanieczyszczeń, biologicznych, mechanicznych, kurzu,
    piasku

    Szukam filtrów do odfiltrowywania i odzysku detergentow z wody po praniu

    Czy ktoś ma doświadczenie w temacie ?

  • 2. Data: 2021-10-13 21:25:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Skorzystałbym z doświadczeń towarzyszy niemieckich.

    -----

  • 3. Data: 2021-10-13 22:02:34
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 13 October 2021 at 21:26:33 UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:
    > Skorzystałbym z doświadczeń towarzyszy niemieckich.
    >

    > -----
    Cały świat przetrząsnę aby znaleźć optymalną technologię

    Ma być zero emission, czyli napędzana energią OZE, czyli solar , turbina wodna albo
    wiatrak i znajomy tak wybudował dom na pustyni w Arizonie,. bo dzialak była tania,
    ale do najbliższego słupa z elektrycznościa było 7 kilometrów i postawil wiatrak na
    dachu i rok nie spal, bo wiatrak dudnił.

    Potem zbudował wieżę z daleka od domu i tam wiatrak usadowił

    Kupił pralkę z Europy na 220V i prał wtedy gdy mocno wiało
    Woda powinna być z rzeki, czyli słodka, a nie słona z morza, bo w slonej detergenty
    nie działają

    Woda może być zimna albo grzana kolektorami solarnymi

    No i najwazniejsze to filtry do oczyszczan ia wody z detergentów i brudu w celu
    ponownego , wielokrotnego wykorzystania

    Suszenie przemyslowe jest znane, znajoma pracowala w Szkocji w takiej dużej pralni i
    suszarni.

    Jest taśmociąg, od dolu grzałki, bębny i woda szybko wyparowuje, a będbny wyciskają
    nadmiar wody a grzałki suszą

    Zapytam Billa, bo on budowal kible w Indiach i ma doświadczenie.

    Gdyby się udało zbudowac taką publiczna pralkę, piorącą jednoczesnie dla wszystkich
    mieszkancow malego miasteczka i za darmo.

    Detergenty są, kosztuja obecnie niewiele, ale alergicy używają jakis trocin do prania
    bez proszku i pogobno to działa (Oznajoma mi o tym mówila bo jest alergikiem)

    No i suszenie na powietrzu jak w Indiach, w Afryce

    Duże bębny - rury są znane z przemysłu cementowego
    i chc ialbym aby pranie było wolno wirowane i przesuwało się powoli ku górze i było
    ciągle przepłukiwane wodą z góry

    Najważniejsze, aby rękawy się nie poplątaly i nie powiązały i z prania nie zrobił się
    bardzo długi sznurek

    Identyfikację prania rozwiązują identyfikatory RFId, przyrzepione do każdej sztuki
    prania.

    No i częśc wibracyjna z wibratorami ultradźwiękowymi, to widziałem u znajomego, co
    wypożycza sprzet budowlany.

    Napowietrzanie bąbelkowe jak w pralkach Daewoo nie będzie problemem.

    Szukam filtrów membranowych do oczyszczania wody z brudu i filtrów do odzyskiwania
    detergentów z wody, aby nie trafiały do ściekow.

  • 4. Data: 2021-10-14 07:50:37
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.10.2021 o 21:25, ąćęłńóśźż pisze:
    > Skorzystałbym z doświadczeń towarzyszy niemieckich.
    Bardzo dobry pomysł. Tutaj gotowe rozwiązanie nieco tylko mniejsze, niż
    na 1000 kg:
    https://tinyurl.com/7ykr5rhp