  • 1. Data: 2017-06-12 16:02:03
    Temat: Naprawa przewodu elektrycznego w ziemi
    Od: adam <a...@a...pl>

    Przewód 230V małej mocy.
    Wystarczy zwykła żywica epoksydowa plus puszka hermetyczna, czy ten
    drogi zestaw powinien być?

  • 2. Data: 2017-06-12 16:15:56
    Temat: Re: Naprawa przewodu elektrycznego w ziemi
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 12.06.2017 o 16:02, adam pisze:
    > Przewód 230V małej mocy.
    > Wystarczy zwykła żywica epoksydowa plus puszka hermetyczna, czy ten
    > drogi zestaw powinien być?
    Niekoniecznie.
    U mnie naprawiłem przewód łączący budynek z bramą (4 żyły 1,5 mm kw
    400V) przez zlutowanie uszkodzonej żyły i owinięcie potem taśmą
    samowulkanizującą. Potem "dla pewności" owinąłem jeszcze całość zwykłą
    taśma izolacyjną.
    Mija już 20 lat, a kabel działa.
    Żywica epoksydowa jest krucha i obawiałbym się, że nie będzie szczelna.
    Jacek

  • 3. Data: 2017-06-12 16:29:39
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 czerwca 2017 16:02:05 UTC+2 użytkownik adam napisał:
    > Przewód 230V małej mocy.
    > Wystarczy zwykła żywica epoksydowa plus puszka hermetyczna, czy ten
    > drogi zestaw powinien być?

    Jakieś mufy kablowe na allegro od 20zł dla małych mocy.

    A widziałem patent jak ktoś skręcone kable włożył do pojemniczka i ztopił w
    silikonie. Nie mogę znaleść tego bloga (autor elektroniwę wiatrową robił) bo bym się
    spytał czy jeszcze działa.