  • 1. Data: 2015-07-06 12:24:23
    Temat: Naświetlacz/reflektor halogen vs. LED
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    Potrzebuję zakupić 3 naświetlacze/reflektory oświetlające mi teren koło
    domu.
    Pierwotnie planowałem tradycyjny 500 W halogen. Ale widzę sporo takich
    LEDowych 50 W w cenie 50-80 zł, rzekomo odpowiedników tych 500 W halogenów.
    Czy ktoś używał tego? Świeci to rzeczywiście podobnie mocno jak wersja
    tradycyjna? Deklarują tam niby 4300-4500 lumenów.

    /__/_* /
    / ) /_(//)()
    /

  • 2. Data: 2015-07-06 12:34:25
    Temat: Re: Naświetlacz/reflektor halogen vs. LED
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 lipca 2015 12:24:24 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:
> [...]
    > Czy ktoś używał tego? Świeci to rzeczywiście podobnie mocno jak wersja
    > tradycyjna? Deklarują tam niby 4300-4500 lumenów.

    Sam sie chetnie dowiem. Standardowy zarnik 500W daje do 10 tys lumenow, wiec
    swiecic tak samo toto na pewno nie bedzie. Ale jeszcze dochodzi kwestia
    barwy swiatla, ktora pewnie tez ma wplyw na to jak oko "to zobaczy" :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-07-06 12:36:16
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-07-06 o 12:34, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > swiecic tak samo toto na pewno nie bedzie. Ale jeszcze dochodzi kwestia
    > barwy swiatla, ktora pewnie tez ma wplyw na to jak oko "to zobaczy" :)

    Ja zazwyczaj właśnie patrzę po lumenach. Więc jeżeli mówisz, że halogen
    daje ich 10 tys. to nie ma o czym mówić. Halogen, jak zazwyczaj, będzie
    jednak lepszy ;)

    Te LEDowe co patrzyłem to barwą zimną białą świecą ponoć. To też mi
    swoją drogą średnio odpowiada, bo wolę ciepłą.
    Są też takie 150 W LEDy i nawet chyba więcej, ale one kosztują już
    jakieś chore pieniądze po 300-500 zł za lampę.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 4. Data: 2015-07-06 14:05:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > Ja zazwyczaj właśnie patrzę po lumenach. Więc jeżeli mówisz, że halogen
    > daje ich 10 tys. to nie ma o czym mówić. Halogen, jak zazwyczaj, będzie
    > jednak lepszy ;)

    Pytanie czy potrzebujesz odpowiednika 500W

    Ja jeszcze w poprzednim domu jak mi się znudziło wspinanie na drabinę
    wymienianie żarników 500W co kilka miesięcy wymieniłem je na 150W. I w tej
    konfiguracji (duża obudowa + żarnik 150W) problem wymiany żarników zniknął -
    zaczęły żyć po kilka lat. Oczywiście zrobiło się też ciemniej - ale nie na
    tyle bo to miało istotne znaczenie - do czytania książek 500W to też było za
    mało, a aby się nie potknąć 150W wystarczało.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2015-07-06 14:13:48
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-07-06 o 14:05, Ergie pisze:
> [...]
    > - ale nie na tyle bo to miało istotne znaczenie - do czytania książek
    > 500W to też było za mało, a aby się nie potknąć 150W wystarczało.

    2 z tych lamp będą oświetlały "podjazd" gdzie czasem chciałbym mieć
    możliwość pomajstrowania czegoś przy samochodzie, jak już będzie
    ciemniej. Więc zależałoby mi na dosyć dobrym oświetleniu. Dlatego boję
    się, że 150 W to właśnie może być za mało.
    Chyba po prostu muszę wejść do jakiegoś marketu i spróbować to odpalić i
    zobaczyć na ile mocno to świeci.
    3. lampa mogłaby być słabsza, bo ma tylko oświetlać ścieżkę z boku domu
    prowadzącą do budynku gospodarczego.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 6. Data: 2015-07-06 14:27:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 lipca 2015 14:13:49 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > ciemniej. Więc zależałoby mi na dosyć dobrym oświetleniu. Dlatego boję
    > się, że 150 W to właśnie może być za mało.

    Nie wiem, co chcesz majstrowac ale jeden halogen 500W na podjazd to
    zdecydowanie za malo, zeby bylo komfortowo. Nie wiem jak bedzie z dwoma,
    bo mam jeden, ale zeby bylo "jasno jak w dzien" to IMHO musialbys ze
    cztery takie w naroznikach odpalic :)

    > Chyba po prostu muszę wejść do jakiegoś marketu i spróbować to odpalić i
    > zobaczyć na ile mocno to świeci.

    Ciezko bedzie bo w markecie jasno, na zywca bedzie zupelnie inny odbior.

    > 3. lampa mogłaby być słabsza, bo ma tylko oświetlać ścieżkę z boku domu
    > prowadzącą do budynku gospodarczego.

    To spokojnie ten LED 50W wystarczy IMO.
    Co do wypalania sie zarnikow Ergie ma racje - 500W wymieniam nawet dwa
    razy do roku :(
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2015-07-06 14:28:11
    Od: masti <g...@t...hell>

    Kżyho wrote:

> [...]
    > ciemniej. Więc zależałoby mi na dosyć dobrym oświetleniu. Dlatego boję
    > się, że 150 W to właśnie może być za mało.

    to kup za 50zł lampę stojącą 2x150W (może być odpowiednik LEDowy).
    Żadna lampa na ścianie nie zapewni takiego oświetlenia jak ustawiona
    obok obszaru roboczego lokalna

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 8. Data: 2015-07-06 14:32:55
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-07-06 o 14:28, masti pisze:

    > to kup za 50zł lampę stojącą 2x150W (może być odpowiednik LEDowy).
    > Żadna lampa na ścianie nie zapewni takiego oświetlenia jak ustawiona
    > obok obszaru roboczego lokalna

    Taki, to sobie pewnie kupię jako dodatkowy wspomagacz świecący od
    drugiej strony. Ale na razie się rozchodzi o 2 lampy świecące bardziej z
    góry, ze ściany domu :)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 9. Data: 2015-07-06 14:35:43
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-07-06 o 14:27, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > zdecydowanie za malo, zeby bylo komfortowo. Nie wiem jak bedzie z dwoma,
    > bo mam jeden, ale zeby bylo "jasno jak w dzien" to IMHO musialbys ze

    Nie no, mają być 2, a awaryjnie pewnie będę miał też coś bardziej
    przenośnego, żeby sobie cienie z drugiej strony rozjaśnić.

    > Ciezko bedzie bo w markecie jasno, na zywca bedzie zupelnie inny odbior.

    Też tak właśnie myślę, że to nie będzie do końca miarodajny test. No ale
    za dużo innych opcji nie ma.

    > To spokojnie ten LED 50W wystarczy IMO.

    Nie no, tam tak. Gorzej właśnie w kwestii tych naprawdę koniecznych do
    oświetlenia ;)

    > Co do wypalania sie zarnikow Ergie ma racje - 500W wymieniam nawet dwa
    > razy do roku :(

    Ojciec miał u siebie taki 500 W. Fakt, że to często się nie świeciło,
    ale też i u mnie wiele częściej pewnie nie będzie i jakoś nie
    przypominam sobie, żeby często żarnik musiał zmieniać.
    Może teraz żarniki tak dobre, jak te żarówki bańki z halogenami w
    środku... Padają jak muchy :/

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 10. Data: 2015-07-06 14:43:27
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 lipca 2015 14:35:44 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > przypominam sobie, żeby często żarnik musiał zmieniać.
    > Może teraz żarniki tak dobre, jak te żarówki bańki z halogenami w

    Ja mam w sumie 4 takie halogeny po 500W. Przypuszczam, ze problemy biora
    sie z przegrzania. W halogenie przed domem, ktory uruchamia sie na fotokomorke
    nie pamietam kiedy musialem wymienic zarnik. A on swieci sie chyba sumarycznie
    najdluzej i najczesciej wlacza/wylacza. Ale wlacza sie tylko na ~20 sekund,
    wiec nie zdarzy sie za mocno nagrzac :) Za to halogeny przed tarasem jak juz
    odpalam - to zwykle na minimum 15-20 minut (w nocy jak puszczam psa na siku
    :P i te padaja najczesciej.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.