  • 11. Data: 2018-08-10 14:56:07
    Temat: Re: Naturalna klimatyzacja
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 10 Aug 2018 10:38:28 GMT, Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    wrote:
    > No i zapewniają ogrzewanie całego domu oraz ciepłą wodę.

    A jak już wszystkie spalisz.. ? :)

    --
    Marek

  • 12. Data: 2018-08-10 18:53:17
    Od: l...@g...com

    Energia odnawialna, wysuszone owcze bobki.

  • 13. Data: 2018-08-10 20:32:49
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 10 Aug 2018 14:56:07 +0200, Marek wrote:
    > A jak już wszystkie spalisz.. ? :)

    Mało prawdopodobne by do tego doszło. Palimy wyłącznie drzewami które
    same uschły ze starości lub choroby. Na jedną zimę schodzi od dwóch do
    czterech drzew, w zależności od tego jaka jest zima i jakiej wielkości i
    jakości były drzewa. Lasu naszego mamy kilka ha, i póki co opału w nim
    dostatek.

    Mateusz

  • 14. Data: 2018-08-10 20:34:01
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 10 Aug 2018 09:53:17 -0700, losspistolss wrote:
    > Energia odnawialna, wysuszone owcze bobki.

    Myśl przednia, ale przy 30 owcach materii starczyłoby co najwyżej na
    zagotowanie jednej herbaty dziennie.

    Mateusz

  • 15. Data: 2018-08-10 21:15:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > czterech drzew, w zależności od tego jaka jest zima i jakiej wielkości i
    > jakości były drzewa. Lasu naszego mamy kilka ha, i póki co opału w nim

    Z cyklu ciekawostek przyrodniczych: wydajność lasu jest podobna do
    wydajności fotowoltaiki. To znaczy ta sama powierzchnia z zasadzonym
    lasem i zastawiona panelami dostarcza co roku podobną ilość energii.
    Tylko forma inna.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2018-08-10 21:49:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 10 Aug 2018 04:32:10 -0700 (PDT), Lisciasty
    <l...@p...pl> wrote:
    > to 20cm takiej sobie wełny w dachu było wystarczające, a to
    > za diabła
    > nie pomoże na upały ;)

    Czy teraz robi sieć tylko izolacje izolująca ciepło a nie zimnno?

    --
    Marek

  • 17. Data: 2018-08-10 21:52:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 10 Aug 2018 14:30:21 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Na upały nie pomoże żadna warstwa izolacji. Jeśli z góry wali
    > w dach megawat energii słonecznej, to na to nie ma siły. Musi

    A dlaczego izolacja może izolować od zimna a od ciepła już nie?

    --
    Marek

  • 18. Data: 2018-08-10 22:19:19
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 10 sierpnia 2018 14:52:15 UTC-5 użytkownik Marek napisał:

    > A dlaczego izolacja może izolować od zimna a od ciepła już nie?

    Bo grupa powiedziala.
    I ten megawat. Ja wiem ze trzeba obrazowo ale jednak przesada.

    Podrzuce hinta:
    http://pruszczanie.pl/wp-content/uploads/2016/12/Pru
    szcz-%C2%A6%C3%A7wiczenia-5-1024x640.jpg
    http://ka-ter.com.pl/wp-content/uploads/2017/05/cyst
    erny.jpg

    Patrzec na te dodatkowa blache na wierzchnich czesciach cystern.

  • 19. Data: 2018-08-10 22:31:58
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Las ma to bo siebie, że odrasta. Tniesz drzewo, a za plecami już szumi... No, nie
    zaraz za plecami. Ale jak będziesz miał stosowny kawałek, to całe życie tylko stare
    drzewa będziesz ciął i palił.
    Tego życzę.

  • 20. Data: 2018-08-10 23:48:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com pisze:

    > Bo grupa powiedziala.
    > I ten megawat. Ja wiem ze trzeba obrazowo ale jednak przesada.

    Ten megawat dotyczył bardzo konkretnego przypadku -- dachu w sporym
    bloku mieszkalnym. Żadnej przesady w tym nie ma.

    Przeważne wszystko zaczyna się w ten sposób: chcę mieć w chacie
    20 stopni, przewiduję mrozy do -20, choć to rzadkość. Więc 40 razy
    ileś i razy ilaś daje tyle a tyle, stawiam właśnie taki piec (czy
    inną pumpę ciepła) -- i szlus. Tymczasem w lecie dach może mieć
    blisko sto stopni, zatem już nie 40, a 80 stopni delta-te. I to
    przez długie godziny, dzień po dniu, w każdym roku. Czyli tak,
    izolacja (w typowym współczesnym domu) może izolować od zimna,
    a od ciepła już nie.

    --
    Jarek