  • 51. Data: 2018-08-22 19:05:41
    Temat: Re: Naturalna klimatyzacja
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 22 Aug 2018 09:53:30 -0700, losspistolss wrote:
    > Mateusz Bogusz
    >
    > "Powyżej w innym poście napisałem. Mierzone pirometrem ~14.00 kiedy w
    > cieniu termometr pokazywał 34C, ściana zewnętrzna otynkowana
    > nasłoneczniona 38C, blachodachówka RAL 7016 grafit 54C. Czarna klapa
    > samochodu, faktycznie 76C. "
    >
    > A ten pirometr to z tych lidlowskich?

    Zaintrygował mnie twój sposób cytowania. Czy to, podobnie do chlebowych
    wypieków, jakaś inspiracja z grupy?

    Mateusz

  • 52. Data: 2018-08-23 15:35:05
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, August 11, 2018 at 5:51:35 PM UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > - przy dachówkach nie masz siły nośnej skrzydła. Każda dachówka to
    > "wentyl" przez który ulatuje powietrze. Trzeba jedynie policzyć czy siła
    > ssania wiatru jest równoważona przez masę dachówki i wytrzymałość układu
    > spinka dachówka.

    Lub zamiast spinek stosuje sie tradycyjne zabezpieczenie przed wiatrem (w tym
    wypadku Bora) ;)
    https://outdoormagazyn.pl/wp-content/uploads/2015/08
    /P1110643-900x675.jpg

    (foto z https://outdoormagazyn.pl/2015/08/od-gor-do-morza-sl
    owenia/ )

  • 53. Data: 2018-08-23 18:51:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2018 o 15:35 WS <L...@c...pl> pisze:

    > Lub zamiast spinek stosuje sie tradycyjne zabezpieczenie przed wiatrem
> [...]

    Tyż piknie :-) i zgodnie ze sztuką: linia brzegowa - kamień praktycznie na
    każdą dachówkę, środek 3-4 kamienie na metr kwadratowy.
    W tle góry - pewnie ta kamienie (wielkości i ilość) zostały dobrane
    doświadczalnie na przestrzeni kilkudziesięciu lat :-)

    TG