  • 1. Data: 2017-03-01 21:31:15
    Temat: Nie za wcześnie na odnawianie trawnika?
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    Na wertykulację, dosiewkę, nawożenie trawnika - nie za wcześnie? U mnie
    już temperatury powyżej 10st. w dzień. W nocy na pewno zdarzają się
    przymrozki, no ale te się mogą zdarzać jeszcze do maja.
    Kiedy się za trawnik najlepiej zabrać?

    Ewa

  • 2. Data: 2017-03-02 10:20:45
    Temat: Re: Nie za wcześnie na odnawianie trawnika?
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 01.03.2017 o 21:31, FEniks pisze:
> [...]
    > mnie już temperatury powyżej 10st. w dzień. W nocy na pewno zdarzają
    > się przymrozki, no ale te się mogą zdarzać jeszcze do maja.

    Znalazłam:

    Kiedy po zimie rozpocząć pielęgnację trawnika?

    Moment rozpoczęciawiosennej pielęgnacji trawnika
    <http://muratordom.pl/ogrod/trawnik-i-zywoplot/reakt
    ywacja-trawnika,91_1939.html>po
    zimie zależy od pogody. Do pracy można przystąpić, gdy nie grożą już
    nocne przymrozki poniżej -5oC, nie ma opadów śniegu oraz gleba nie jest
    przemarznięta.

    W południowo-zachodniej Polsce, gdzie wegetacja roślin rusza
    najwcześniej, zabiegi pielęgnacyjne rozpoczyna się zwykle około 25
    marca, a na Suwalszczyźnie i w regionach górskich, gdzie zima trzyma
    najdłużej - dopiero w drugiej połowie kwietnia.

    http://muratordom.pl/ogrod/trawnik-i-zywoplot/pieleg
    nacja-trawnika-po-zimie-koszenie-i-wertykulacja,91_1
    0425.html

    Ewa

  • 3. Data: 2017-03-02 11:13:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

> [...]
    > po zimie zależy od pogody. Do pracy można przystąpić, gdy nie grożą już
    > nocne przymrozki poniżej -5oC, nie ma opadów śniegu oraz gleba nie jest

    Bardzo mi się w tym linku spodował termin "reaktywacja" użyty w odniesieniu
    do trawnika.

> [...]
    > dopiero w drugiej połowie kwietnia.
    >
    > http://muratordom.pl/ogrod/trawnik-i-zywoplot/pieleg
    nacja-trawnika-po-zimie-koszenie-i-wertykulacja,91_1

    No to trochę czasu jeszcze mamy. Pozostaje jednak pytanie, jak przez te
    kilka tygodni ukierunkować niepokój twórczy?

    Jarek

    --
    Tak więc na Nowy Rok ogrodnik wpada do ogrodu, any uprawiać glebę. Zabiera się
    do niej łopatą; po dłuższym wysiłku udaje mu się złamac łopate o ziemię twardą

  • 4. Data: 2017-03-02 15:04:39
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 02.03.2017 10:20, FEniks pisze:

    > Znalazłam:

    Jak już sama sobie odpowiadasz, to powinnaś również odpowiedzieć sobie w temacie
    z partykułą. Żeby było sprawiedliwie.

  • 5. Data: 2017-03-02 16:08:21
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Bardzo mi się w tym linku spodował termin "reaktywacja" użyty w odniesieniu
    > do trawnika.

    Nazewnictwo zależy od tego, w jakim kto matriksie żyje.

    > No to trochę czasu jeszcze mamy.

    U mnie już niewiele.

    > Pozostaje jednak pytanie, jak przez te
    > kilka tygodni ukierunkować niepokój twórczy?

    Najlepiej w kuchni.

    Ewa

  • 6. Data: 2017-03-02 16:09:20
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 02.03.2017 o 15:04, collie pisze:

    > Jak już sama sobie odpowiadasz

    Niecierpliwość zmusiła mnie do samodzielnych poszukiwań.

    > , to powinnaś również odpowiedzieć sobie w temacie
    > z partykułą. Żeby było sprawiedliwie.

    Niby pasterski, a jak gończy.

    Ewa

  • 7. Data: 2017-03-02 17:24:42
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 02.03.2017 16:09, FEniks pisze:

    > Niecierpliwość zmusiła mnie do samodzielnych poszukiwań.

    Fajnie, że już sama się zaspokoiłaś. Znaczy - swoją ciekawość,
    zawartą w tytule bez partykuły. A wracając do pytania - patrz
    na szpaki. Gdy zmieniają szatę, znaczy, iż czas na pole nam
    wyjść. Wszak szpak ptak wiosenny, jak pisał Siergiej Mstisławski.

    > Niby pasterski, a jak gończy.

    Dobrze, że nie jak posokowiec.

  • 8. Data: 2017-03-02 20:06:37
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Dobrze, że nie jak posokowiec.

    Hejka. Albo nie jak płochacz i aporter.
    Pozdrawiam kynologicznie Ja...cki

  • 9. Data: 2017-03-02 21:58:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. Albo nie jak płochacz i aporter.
    > Pozdrawiam kynologicznie Ja...cki

    Zetknąłem się z systematyką, w której występują tylko dwie grupy:
    gryzun i szczekun. Obie zdają się mieć zastosowanie w ogrodnictwie.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2017-03-02 23:46:46
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Zetknąłem się z systematyką, w której występują tylko dwie grupy:
    > gryzun i szczekun. Obie zdają się mieć zastosowanie w ogrodnictwie.

    Tyś się pewnie z tą systematyką zetknął w rodzinnych stronach, gdzie
    taki szczekun ma od lat zastosowanie na gumnie. Jako żywy alarm.
    Przykuty półtorametrowym łańcem do budy.