  • 1. Data: 2017-03-27 23:16:20
    Temat: Niedroga kosiarka do sporadycznego koszenia.
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Taki temat: potrzebna będzie w rodzinie kosiarka elektryczna do
    sporadycznego koszenia ok 300 do 500 m2.
    A że sporadycznego, to pewnie coś w granicach 2kW - żeby byle mlecz nie
    zatrzymał silnika.
    Sporadycznie = jak się przypomni ;) lub jak ktoś podjedzie - czyli ok.
    raz na 2 do 4 tygodni.

    Nie siedzę w temacie.
    Trochę się rozejrzałem. Znalazłem np. NAC LE18-40-PB-S

    Podchodzę do tematu pragmatycznie: ma działać, ma być dojście do części
    zapasowych. To, co zauważyłem: są szczotki do silników za kilka zł, a
    noże w cenie, jak szczotki do innych kosiarek. A poza tym cały wybór
    innych części.

    Zna ktoś / ktoś widział sprzęt firmy NAC?

    Kolejne pytanie:
    Warto dopłacić do wersji z indukcyjnym silnikiem? Np. NAC LE16-38-PI-J
    Nieco słabszy silnik, ale może zrekompensuje to mniejszy nóż.

    Wolę nawet zrobić zrzutę w rodzinie, ale kupić coś w miarę porządnego,
    jednak tańszego niż np. Viking. Górna granica - ok. 400 zł.

    A może jakaś inna firma?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2017-04-10 01:03:42
    Temat: Re: Niedroga kosiarka do sporadycznego koszenia.
    Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <t...@n...pl>

    Kupiliśmy kosiarkę FloraBest w Lidlu, silnik komutatorowy 1800W (wymiar
    odkurzacz x 2, uzwojenia miedziane, przekładnia na pasek zębaty), nie do
    zamordowania!
    Ostatnio kosztowała bodajże z 375.- PLN, występuje w sklepach parę razy w
    ciągu roku i leży dość długo...
    Pozdrowienia

  • 3. Data: 2018-07-24 08:46:35
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 27.03.2017 o 23:16, Adam pisze:
> [...]
    >
    > Wolę nawet zrobić zrzutę w rodzinie, ale kupić coś w miarę porządnego,
    > jednak tańszego niż np. Viking. Górna granica - ok. 400 zł.

    Ja bym radził jednak spalinową, ale jak musi być elektryczna, to taka:
    https://allegro.pl/kosiarka-elektryczna-32cm-1200w-r
    otak-arm-32-bosch-i6748291410.html

    A co do silnika indukcyjnego - a są w ogóle silniki elektryczne
    bezindukcyjne ?
    Jacek

  • 4. Data: 2018-08-06 10:35:06
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 24.07.2018 o 08:46, Jacek pisze:

    > A co do silnika indukcyjnego - a są w ogóle silniki elektryczne
    > bezindukcyjne ?
    > Jacek

    Weź może się nie kompromituj.

    --
    Kaczin

  • 5. Data: 2019-02-09 13:10:22
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-07-24 o 08:46, Jacek pisze:

    > Ja bym radził jednak spalinową, ale jak musi być elektryczna, to taka:
    > https://allegro.pl/kosiarka-elektryczna-32cm-1200w-r
    otak-arm-32-bosch-i6748291410.html

    Kosiarka spalinowa to !HAŁAS!, spaliny, zanieczyszczenie środowiska.
    Elektryczna jest cichsza i mniej zatruwa środowisko.

  • 6. Data: 2019-02-09 14:31:38
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 09 Feb 2019 13:10:22 +0100, Poldek wrote:
    > Kosiarka spalinowa to !HAŁAS!, spaliny, zanieczyszczenie środowiska.
    > Elektryczna jest cichsza i mniej zatruwa środowisko.

    Kosiarka elektryczna to też !HAŁAS!. I też spaliny i zanieczyszczenie
    środowiska (tyle że w innym miejscu).
    Organiczna jest cichsza i mniej zatruwa środowisko.

    Mateusz