  • 1. Data: 2017-12-24 10:34:29
    Temat: Niespodzianka
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Trzy lata temu pisałem tu o moim Wigilijnym Sadzeniu Tulipanów. Tradycja
    z tego się zrobiła. A w tym roku napotkała ona na nadzwyczaj dobre warunki
    do kultywowania. Z pudełeczkiem cebulek żółtych tulipanów udałem się do
    ogrodu, by poszukać dla nich jakiego dobrego miejsca. Patrzę pod brzozę,
    a tu takie coś jasnozielone z ziemi się wychyla. Listeczki ma szpiczaste,
    grube i mięsiste. Pomiędzy nimi jakby kuleczka pomarszczona, kolory w niej
    się mienią, ale jeszcze jakieś takie nijakie. Miejscami spośród nich zaczyna
    wybijać się zdecydowany róż. Hiacynt. Hiacynt zaczyna mi w ogrodzie kwitnąć!
    Hiacyntów mam ze setkę, ale tylko dwa zdecydowały się na taki odważny krok.

    Dla Wszystkich, co w ogrodach i ogródkach, życzenia ciepłe i kwitnące,
    ode mnie. Tak z okazji Bożego Narodzenia, jak i z tej okazji, że od teraz
    to już tylko lepiej będzie -- słońca z dnia na dzień coraz więcej, a do
    wiosny bliżej.

    Jarek

    --
    Anieli grają, króle witają
    Pasterze śpiewają, bydlęta klękają

  • 2. Data: 2017-12-24 12:02:53
    Temat: Re: Niespodzianka
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Hiacynt. Hiacynt zaczyna mi w
    > ogrodzie kwitnąć! Hiacyntów mam ze setkę, ale tylko dwa zdecydowały się
    > na taki odważny krok.

    Hejka. A u mnie jeszcze tydzień temu kwitła lawenda.
    W takich okolicznościach życzę wszystkim w Nowym Roku normalnośći i to
    nie tylko w przyrodzie.
    Pozdrawiam wigilijnie Ja...cki

  • 3. Data: 2017-12-24 12:38:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. A u mnie jeszcze tydzień temu kwitła lawenda.

    Wytrwałość tej lawendy oczywiście doceniam. Jest jednak duża różnica
    miedzy stanem, w którum coś kwitnie jeszcze, a sytuacją, gdy coś
    zakwita już.

    > W takich okolicznościach życzę wszystkim w Nowym Roku normalnośći
    > i to nie tylko w przyrodzie.

    Mnie wcale nienormalność hiacynta nie zasmuciła. Przeciwnie -- dał mi
    nieco radości i nadziei.

    > Pozdrawiam wigilijnie Ja...cki

    Jarek

    --
    Zima wasza, wiosna nasza.

  • 4. Data: 2017-12-24 22:44:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    U nas najstarsza pociecha dostała świnię morską. Miał być pies, ale niestety
    nie zdała "testu smyczy". No i dzisiaj patrzymy a obok dużej świni
    po sianie lata mała świnia, dopiero urodzona. Kurde pochrzaniło im
    się z Wielkanocą :P

    L.

  • 5. Data: 2017-12-25 18:55:13
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Trzy lata temu pisałem tu o moim Wigilijnym Sadzeniu Tulipanów. Tradycjał
    > z tego się zrobiła. A w tym roku napotkała ona na nadzwyczaj dobre warunki
    > do kultywowania.

    U nas w wigilię był taki wygwizdów, tak wiało, że nawet psa z domu by
    nie wypędził, a co dopiero do sadzenia tulipanów.

    A jeszcze tydzień temu była biała zima.

    Miłego świętowania!

    Ewa

  • 6. Data: 2017-12-25 18:55:45
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 24.12.2017 o 12:02, Dirko pisze:
    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrnp3ut55.lvr.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    >    Hejka. A u mnie jeszcze tydzień temu kwitła lawenda.

    U mnie nadal kwitnie i całkiem świeżo jeszcze wygląda.

    Ewa

  • 7. Data: 2017-12-25 18:57:27
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 24.12.2017 o 22:44, Lisciasty pisze:
> [...]
    > nie zdała "testu smyczy". No i dzisiaj patrzymy a obok dużej świni
    > po sianie lata mała świnia, dopiero urodzona. Kurde pochrzaniło im

    Dobre, dobre. Ale dlaczego z Wielkanocą? Przecież to świetny prezent pod
    choinkę.

    BTW Nasza świnia miesiąc temu po ponad sześciu latach szczęśliwego
    żywota odeszła.

    Ewa

  • 8. Data: 2017-12-25 21:43:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 grudnia 2017 18:57:28 UTC+1 użytkownik FEniks napisał:
    > Dobre, dobre. Ale dlaczego z Wielkanocą? Przecież to świetny prezent pod
    > choinkę.

    Bo wtedy wszelki zwierz się mnoży ;)

    L.