  • 1. Data: 2016-09-28 23:17:45
    Temat: Niska podłoga z ogrzewaniem podłogowym
    Od: MIKE99822 <m...@g...com>

    Witam, chciałbym w piwnicy zrobić jak najniższą podłogę, myślałem o takim rozwiązaniu
    (http://www.tiasystem.pl/system/ogrzewanie-podlogowe
    -profi-system-standard/), pyt czy ktoś z forumowiczów ma takie rozwiązanie i mógłby
    podzielić się opinią ?

    Przy powyższym rozwiązaniu podłoga wraz z ogrzewaniem podłogowym mogłaby się zamknąć
    w 5cm (sama wylewka samopoziomująca to z 2 cm), bo przy standardowym rozwiązaniu z
    wylewką min 5cm to byłoby więcej)

    Budynek mam na płycie fundamentowej.

  • 2. Data: 2016-09-28 23:40:08
    Temat: Re: Niska podłoga z ogrzewaniem podłogowym
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-09-28 o 23:17, MIKE99822 pisze:
> [...]
    > mogłaby się zamknąć w 5cm (sama wylewka samopoziomująca to z 2 cm),
    > bo przy standardowym rozwiązaniu z wylewką min 5cm to byłoby więcej)

    A co chcesz ogólnie osiągnąć? Bo to z linka, to takie trochę czary są.
    Styropianu mało, odległości rur stałe, a to trzeba przecież dobrać. No
    chyba że mają różne rozstawy tych bruzd w swojej ofercie?

    > Budynek mam na płycie fundamentowej.

    Jak płyta zaizolowana od zewnątrz, to w ogóle zrezygnuj ze styropianu i
    kładź rury bezpośrednio na płytę.

  • 3. Data: 2016-09-29 00:34:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Podlogi to z reguly sa najnizsze. Chyba ze ktos mieszka na parterze i ma sasiada na
    pierwszym pietrze. To wtedy podloga sasiada bedzie wyzej chociaz dla sasiada jego
    podloga bedzie najnizsza.

  • 4. Data: 2016-09-29 07:12:14
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 28 września 2016 23:17:46 UTC+2 użytkownik MIKE99822 napisał:
> [...]
    zamknąć w 5cm (sama wylewka samopoziomująca to z 2 cm), bo przy standardowym
    rozwiązaniu z wylewką min 5cm to byłoby więcej)

    płyta izolowana czy nie? A wylewki 2cm to bym nie robił bo popęka. Lepiej na tym
    ułozyć jakis suchy jastrych.

    Wyjdzie to na pewno dosc drogo, ale tak juz jest jak sie wydziwia :)

    b.

  • 5. Data: 2016-09-29 07:43:07
    Od: r...@g...com

    Mam 2 opcje:
    1. Styro 5cm + wylewka 5cm + wykończenie podogi 2cm (pod siłownię/sale) = 12cm
    2. 2cm (wylewka samopoziomująca) + TIA system (link w pierwszym poście) 2,5cm +
    wykończenie podłogi 2cm2 = 6,5cm

    Pytam na forum, bo nie wiem czy opłaca się pakować inny system dla 5,5cm mniej. Jest
    o co walczyć bo 2,25m wysokości pomieszczenia przy 40m2 to można się klaustrofobii
    nabawić.

    Niestety płyta nie była izolowana od zewnątrz.

  • 6. Data: 2016-09-29 09:20:57
    Od: r...@g...com

    W dniu czwartek, 29 września 2016 07:43:09 UTC+2 użytkownik r...@g...com
    napisał:
> [...]
    Jest o co walczyć bo 2,25m wysokości pomieszczenia przy 40m2 to można się

    Siłownia/sala z sufitem 2,25m? To ludzie będą głowy rozbijać o ten sufit.
    A zamiast wylewki samopoziomującej 2cm może lepiej dać XPS 2cm?

  • 7. Data: 2016-09-29 15:30:29
    Od: MIKE99822 <m...@g...com>

    On Thursday, September 29, 2016 at 9:20:59 AM UTC+2, r...@g...com wrote:
> [...]
    >

    > Siłownia/sala z sufitem 2,25m? To ludzie będą głowy rozbijać o ten sufit.
    > A zamiast wylewki samopoziomującej 2cm może lepiej dać XPS 2cm?

    Tylko wtedy musiałbym wyrównywać styropianem, a nie wiem czy to jest wykonalne bez
    precyzyjnej maszyny do cięcia styropianu, ale pomysł dobry.

    Może jeszcze coś innego ...system taki jak w pierwszym poście i zamiast parkietu to
    zalać wylewką, która jednocześnie wyrówna podłogę. Wylewka będzie mogła być cieńsza
    ponieważ rurki nie będą wystawać.

  • 8. Data: 2016-09-29 22:59:41
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 28.09.2016 o 23:17, MIKE99822 pisze:
    > Witam, chciałbym w piwnicy zrobić jak najniższą podłogę,
    ja zrobiłem tak:
    podkład pod panele, porządny, twardy, 5 czy 7mm.
    na to kabel grzejny, taki na mertry, do rozmrażania rynny
    poukładałem równiutko, a między zwoje paski podkładu pod panele. na to
    dałem panele. działa chyba już 10 rok bez awarii i skutków ubocznych.
    Czyli grubość wyszła 2cm.

    Zrób izolacje, zalej kabel betonem (albo przykryj tanimi płytkami
    podłogowymi) i nie doktoryzuj się.

    ToMasz

  • 9. Data: 2016-09-30 08:22:13
    Od: MIKE99822 <m...@g...com>

    On Thursday, September 29, 2016 at 10:59:42 PM UTC+2, ToMasz wrote:
> [...]
    > Czyli grubość wyszła 2cm.
    >
    > Zrób izolacje, zalej kabel betonem (albo przykryj tanimi płytkami

    Tylko żeby wykonać podkład pod panele to musiałbym wyrównać wylewką samopoziomującą,
    wtedy musiałbym dać chociaż symboliczną izolację, aby całe ciepło nie szło w płytę.
    Czy można wylewką samopoziomującą wylać tak, aby w niektórych miejscach miała 5mm ?

  • 10. Data: 2016-09-30 08:29:35
    Od: r...@g...com

    W dniu piątek, 30 września 2016 08:22:15 UTC+2 użytkownik MIKE99822 napisał:
> [...]
    nie szło w płytę. Czy można wylewką samopoziomującą wylać tak, aby w niektórych

    Ponoć tak.